HSG

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Zoals de titel al zegd, ik krijg morgenmiddag een HSG!Heeft iemand hier ervaring mee, hoor en lees veel verschillende verhalen, ben benieuwd naar jullie verhalen!
Ik zit in ronde 16 en nog steeds niet zwanger, ik ben wel aan de menopur en pregnyl, en morgen dus mijn HSG.
Heb je meer kans om zwanger te worden na een HSG
Wie is er zwanger geraakt na een HSG
Bij ons is trouwens niks gevonden waardoor het zwanger worden niet lukt!
Ik kan zo een naproxen ophalen, die moet ik een uur voor mijn HSG nemen, ben wel een beetje zenuwachtig hoor!
Hoop van jullie te horen!

Liefs anies

Hoi!

Ik heb, gelukkig......., geen ervaring met een HSG, misschien kun je het op het "als zwanger worden langer duurt" proberen?
Daar zitten meer meiden die al onderzoeken enzo hebben ondergaan!
In ieder geval heel veel sterkte morgen, ik hoop dat het meevalt en dat je snel zwanger bent!

Liefs Rimke

He Anies,

Ik heb anderhalve maand geleden een HSG gehad.
Ik wil je wel vertellen hoe het bij mij ging en hoe het voelde, maar wil van te voren duidelijk aangeven dat dit heel erg verschillend is per persoon. Mijn zusje werkt in het ziekenhuis en assisteert bij dit soort onderzoeken en ik vroeg dus aan haar hoe het ging en wat je voelt. Zij zei me dat ze wel wilde vertellen hoe het ging, maar niet kon vertellen hoe het voelt. De ene vrouw ligt huilen en schreeuwend van de pijn op de tafel, de ander voelt niets.

Nou, ik moest op een tafel gaan liggen, helemaal met mijn billen aan het einde. Er werd een eendebek ingebracht (koud). Ze begonnen met me van binnen schoon te maken (zoals de gyn dat noemde) met jodium (au, prikt) en daarna met natte en toen met droge gaasjes. Toen moest ze met een tang mijn baarmoeder vastpakken omdat die wat naar achteren gekanteld ligt. Dat kan geen kwaad, maar ze moest er dus even aan trekken en dat deed heel even heel erge pijn. Toen bracht ze een slangetje in met een ballonetje eraan wat daarna opgeblazen werd om wat ruimte te krijgen. Dat gaf een vervelend drukkend gevoel. En toen kwam het slangetje met de contrastvloeistof. Daar voelde ik dan weer weinig van. Toen moest ik hoger op de tafel gaan liggen, onder het rontgenapparaat. Dat was wel even lastig en pijnlijk. Ook moest ik toen hoesten en op mijn zij rollen om de contrastvloeistof beter te laten verspreiden en dat deed weer heel erg veel pijn. Ga maar eens hoesten met al die klemmen en slangen e.d. Want die klem zat nog steeds aan mijn baarmoeder  

Ik kon mooi meekijken op het scherm en je zag idd heel goed de contrastvloeistof door de eierstokken en zo gaan.
Naderhand  voelde het van  binnen allemaal wat gekneusd aan zal ik maar zeggen.  Er werdt me op het  hart gedrukt om  na het onderzoek  echt rustig aan doen, niet te veel lopen, niet te zwaar tillen, niet te lang staan want dan krijg je weer meer pijn en omdat ze flink aan mijn baarmoeder moest trekken zijn die spieren enzo allemaal wat opgerekt en gekneusd.
Al met al is het, nu ik er zo op terug kijk, me toch echt meegevallen! Het hele onderzoek duurt ongeveer een kwartiertje waarvan je alleen de eerste helft even  veel pijn hebt.
Gelukkig was mij bij alles goed, geen verstoppingen of verkleving.
Ik zou je aan willen raden om je man of iemand anders mee te nemen naar het onderzoek. Mijn man heeft de hele tijd bij me gestaan en ik heb zijn hand af en toe echt even fijn geknepen....

Nou meid, ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Neem vooraf de pijnstiller en schroom niet om dat naderhand ook nog te doen. Doe het daarna even rustig aan! Maak je niet te druk of te zenuwachtig, het valt al met al echt allmaal wel mee!
Heel veel succes!!!

Liefs Ellen.

Hey meiden,

Mama van jesse ik wil je ten eerste heel veel succes wensen morgen. Schrijf je jouw ervaring ook op??? Ik moet namelijk nog even a.s weekend afwachten en als ik dan ongi wordt gaan we een afspraak maken voor een HSG onderzoek. Dat zal dan eind volgende week begin de week erop gebeuren. Ik ben hier ook best wel bang voor, omdat ik hier heel weing over heb gehoord en gewoon niet weet wat ik kan verwachten.

Van de andere kant verheug ik me er ook wel weer op, want de Gyn. vertelde dat de eerste 3 maanden erna de kans op zwangerschap ontzettend toeneemt. Dus met andere woorden, dan hebben we grote kans om dit jaar nog zwanger te worden!!!!!!!!!!

Ik zou het ook idd fijn vinden als mijn partner mee gaat en ik zou idd ook niet voorzichtig zijn met de pijnstillers. Trouwens hoelang had jij rust genomen (ben ff je naam vergeten)??????? Ik werk nl. in de zorg en dat is lichamelijk dus vrij zwaar.

Mama van jesse nogmaals heel   veel succes morgen. Ik zal aan je denken.

Groetjes mama23

Hallo,

Ik heb gisterenmiddag HSG gehad. Herken veel van de ervaring die geschtets wordt. Ik had erg veel pijn toen ze met een tang mijn baarmoederwand vastpakte en de  ballon opblaasde. Gelukkig is dat eventjes en zakt de pijn weg. Contrastvloeistof voelde  ik nauwelijks.
Heb naderhand wel wat bloedverlies en een beetje gerommel in de buik maar dat valt wel mee.  
Bij min was alles goed met de eileiders, op naar de volgende onderzoeken

Heel veel succes

Liefs tjoller  

Hey meiden,

Nog een half uurtje, dan op weg naar het ziekenhuis voor een HSG1!!!
Ben wel gespannen, heb net de naproxen gehad!
Ik probeer me gewoon te ontspannen(wat me erg lastig lijkt,hihi)
We zien het wel!!!Gelukkig gaat mijn vriendje mee, die komt zo thuis!!!Mijn zoontje is bij oma, zodat ik als ik terug ben lekker kan gaan bankhangen!!!

Ik laat mijn ervaring nog wel even weten!!!

liefs Anies

Lieve Anies, Ik duim de hele middag al voor je hoor. Ik hoop zo dat het straks effect heeft gehad.
En dat het je allemaal een beetje mee gevallen is.
Ik kom vandaag nog wel even langs. Liefs Je vriendinnetje

Terug
Bovenaan