HSG

A

Anoniem

Guest
Morgen is het zover. Om kwart over 8 heb ik de gevreesde HSG. Ik zie er best wel tegen op. De gynaecoloog wil het onderzoek van morgen afwachten en als alles goed is tot het eind van het jaar wachten met "ingrijpen". Want ondanks dat de zaadjes niet zo goed zwemmen, hoopt hij (en wij ook heel erg) dat het na de HSG toch spontaan lukt. Ik heb trouwens op internet niet veel mensen gevonden die na HSG zwanger worden. Ik probeer morgen maar te zien als de start van een supervruchtbare periode en dus misschien van een zwangerschap. Hoewel positief denken soms heel moeilijk is met al die snelle, spontane zwangerschappen in mijn omgeving.

liefs

Hoi hoi,

Ik wil je heel veel succes wensen morgen!! Ik zal aan je denken. Heb hem zelf vorige week gehad. Heb je wel pijnstilling gekregen van je gyn? Het deedt bij mij wel veel pijn maar dat is van korte duur. Het is een hele rare pijn maar ik zat niet te gillen ofzo. Het valt allemaal best wel mee. Ik vond het wel fijn dat mijn man naast mij stond dus ik zal hem gewoon menemen en hem zo'n loodschort laten aantrekken!!!!!!

Succes Ester

Hoi Lucretia

Ik ben nog niet zolang op dit forum, heb al wel veel gelezen maar nog niet veel gereageerd maar zie nu dat er een aantal meiden met dezelde onderzoeken bezig zijn is toch wel fijn om ervaringen uit te wisselen.  
Ook ik heb morgen het HSG onderzoek, begin zolangzamerhand ook wel een beetje zenuwachtiger te worden, helaas heb ik em pas om twee uur 's middags en kan ik dus de hele ochtend zenuwachtig wachten tot het zover is.
Je hoort inderdaad allemaal verschillende verhalen van super pijnlijk tot valt wel mee, ik hoop maar dat ik tot die laatste groep hoor!! en jij natuurlijk ook!!

Heel veel succes morgen!!

groetjes Tara

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik om vier uur mijn HSG test.. Ben best wel zenuwachtigd.. Lucretia, laat je wel even weten hoe het was.. Is voor iedereen anders maar dan heb je tenminste een beetje een idee..

Grz phoebe

Hoi lucretia,

Eerst het goede nieuws.. Bij mij was alles goed doorgankelijk en zag alles er heel goed en mooi uit.. Ik heb vandaag om 4 uur in de middag mijn test gehad.. Mijn raad aan jou is eis gewoon dat je man of vriend of wie er ook bij is een loodschirt aan mag en er bij mag zijn.. Ik heb er heel veel aan gehad dat ik hem voelde en zag tijdens het onderzoek.. Het aanklemmen van je baarmoedermond is niet prettig maar dat is een pijntje dat heel snel voorbij is en niet echt erg is.. Het moment dat ze de vloeistof in gaan spuiten hou je gewoon voor dat je moet volhouden en dat het maar van korte duur is als je maar volhoudt.. Het doet pijn maar dan weet je ook alles en daarna is het allemaal heel onwerkelijk.. Ik zat nog met trillende benen maar de pijn was daarna weg..

Het is heel moeilijk en zenuwachtig ben je sowieso.. Stel je erop in dat het inspuiten van de vloeistof erg onprettig is maar hou jezelf ook voor dat je daar heel snel doorheen bent!! Het is allemaal heel erg eng en je moet letterlijk met je billen bloot wat al onprettig is maar dat alles valt allemaal mee!! De vloeistof duurt hooguit twee minuutjes en dat is alles je doet het voor een goed doel en twee minuutjes vergeleken bij wat ze kunnen zien is niks.. Als je vraagt zire je de foto's zelf en dat is een mooi  gezicht zeker doen!! Ik wens je heel veel sterkte en ik denk aan je en ik hoop dat je dezelfde uitslag als mij krijgt.. Ogen dicht en volhouden en denken aan de toekomst...

Kussen en knuffels Phoebe

Nou, net HSG gehad. Viel me eigenlijk best mee. Okay, liever niet nog een keer, maar ik rolde niet van de tafel van de pijn. Het aanhaken vond ik erg vervelend en bij het inspuiten brandde het in mijn onderbuik. Maar je weet dat het onderzoek zelf niet langer dan 15 minuten duurt en daarom is het uit te houden. Mijn linker eileider is mooi doorgankelijk, rechts konden ze niet goed zien, dus er moet nog overlegd worden met de radioloog. Op een foto een half uur later was wel mooi het contrast in de buik te zien, dus iets is open. Ook zagen ze een verkalkte vleesboom op de foto. Ik weet niet precies of dat nog van invloed is op zwanger worden. Over 3 weken de definitieve uitslag. Nu heb ik alleen nog wat zeurend gevoel in mijn buik.
liefs

Hallo HSG-ers,

We een hoop mensen zeg die dit onderzoeken ook  gehad hebben of nog moeten. Fijn om te horen dat het enigsinds was meegevallen!
Phoebe fijn dat alles doorgangkelijk is!!!
Lucretia, ook fijn dat de ene kant in elk geval open is, wel jammer van die vleesboom. En dan nog 3 weken wachten op de "echte uitslag ".

Tara: Heel veel succes vanmiddag!!!!

Succes meiden!

Ester

Hoi Lucretia,

Fijn dat het achter de rug is.
Ik hoop dat je over 3 wkn een goede uitslag krijgt.

Hou je taai.
liefs,
mama Peet

Terug
Bovenaan