Huil uurtje

<p>Hoi, mijn dochter van 7 weken is elke avond tussen 18.30 en 21.00u ongeveer 1 a 2 uur aan het huilen. Herkent iemand dit? En wanneer wordt dit minder? Ik merk dat ze dan wel heel moe is. Op bed leggen heeft geen zin, dan raakt ze totaal over stuur. Iemand nog tips?</p>

Heel herkenbaar. Het is een periode waar je doorheen moet. Die van ons deed het van eind van de middag tot een uur of 23. Niks hielp eigenlijk echt. Maar we hielden haar bij ons. Wiegen of in de draagdoek en ijsberen maar. Omstebeurt anders was het niet te doen. Na 2,5 maand werd het heel langzaam korter. Tot ze met 4 maanden vanaf 20 uur in de cosleeper alleen sliep. Maar dat we geen rust hadden met avondeten duurde echt wel tot een maand of 6. Naast dat ze groter werd en meer leerde communiceren, ging ze ook een paar happen mee-eten. Dat hielp enorm en toen was het huiluurtje(sssss) echt over.
Toevoeging: clusteren inderdaad, dat deed onze mevrouw ook.

Heel herkenbaar. Vanaf dat ze 4 weken was ongeveer begon ze met clusteren in de avond. Het begon rond etenstijd en duurde meestal zo’n 2 a 3 uur. Het beste wat bij ons hielp was haar aan de borst leggen. Ik heb heel wat avonden met mijn eten op de bank gezeten. Om 9 konden we haar altijd lekker in haat eigen bed leggen. En zodra we zelf naar bed gingen kwam ze bij ons in haar wiegje liggen. Ik weet niet meer precies wanneer het clusteren stopte. Maar het hoort er inderdaad bij. Lekker bij je pakken en veel knuffelen. Klikt alsof ik het altijd heerlijk vond, maar dat is helaas niet zo. Je wordt inderdaad even flink beperkt in je doen en laten op zo’n avonden.

Het viel hier qua tijd gelukkig mee. Het was maar een uurtje en precies onder etenstijd.
Rond de 12 weken werd het hier gelukkig een heel stuk beter. Af en toe een beetje jengelen, maar niet meer ontroostbaar 

Hier duurde het bij beide kinderen tot een maand of 3 en toen werd het langzaam minder. Duurde hier vaak van 19.00 tot 23.00
Urenlang liepen we rondjes in huis met d'r baby op onze onderarm (op hun buik), alleen dan waren ze rustig. Soms deden ze een hazeslaapje maar pas rond 23.00 konden we ze echt in bed leggen en bleef het een poosje stil.
Vanaf 3 maanden werd dat langzaam aan 22.00/21.00 en gingen we de goede kant op ;)

Heel veel vasthouden, knuffelen, wiebelen en een extra voeding aanbieden. Verder moet je er doorheen, sterkte!

Heel herkenbaar! En als je daar middenin denk je phffff wanneer stopt dit, dit duurt zooooo lang.. maar voor je het weet is het ineens voorbij! Hier stopte het rond de 3.5/4mnd. ?

Terug
Bovenaan