Huilbaby, help!

<p>Help! Mijn baby huilt de hele dag. Ik ben echt ten einde raad, die roze wolk bestaat hier helaas niet. </p><p>Ze is 6 weken oud en huilt, nee krijst, zodra ze wakker wordt, voor het eten, na het eten... altijd... </p><p>daarnaast wil ze niet slapen in de box, wagen, bed oid maar alleenin de draagdoek. Fijn dat we daar een oplossing in gevonden hebben maar dir houdt in: 24/7. En dat is heel intensief, ook als ze huilt, krijst ze direct in je oor. Eigenlijk kan ik het huis niet met haar uit. </p><p>Volgens de KA heeft ze reflux en daar krijgen we nu johannesbroodpitmeel en forlax (voor de ontlasting) voor. Maar ik merk helemaal geen verschil. </p><p>Het krijsen is echt oorverdovend en ik ben echt ten einde raad. Ik slaap al 3 nachten in de logeerkamer omdat ik het niet meer trek. </p><p>Help! Gaat dit over? Iemand tips? </p>

Hier was het indikken van de voeding juist het probleem van de krampen en obstipatie. Heb doorgedramd tot we bij een kinderarts terrecht konden. Nadat we medicatie kregen een totaal ander kind. 

Hoo was nog njet klaar.. 
Geef de zorg een keer uit handen en neem de tijd voor jezelf. Een huilbaby js gigantisch zwaar..

Als het inderdaad reflux is moet je hier geen genoegen mee nemen. Ga terug naar de arts en vraag of je ranitidine ksn krijgen. Johannesbroodpitmeel werkte bij ons ook niet en ze raakte alleen verstopt. Na 3 dagen ranitidin

Ik heb/had ook een huilbaby. Nu bijna 4 maanden. Moet zeggen dat het na drie maanden beter ging ook ivm ontdekking van koemelkallergie. Maar vaak is het alsnog drama. Het is echt overleven. Hopen dat het snel beter wordt.

Hier dik ik de voeding ook niet meer in. Heb medicatie voor de reflux en houdt haar altijd rechtop. Ook slaapt ze op de buik (niet het advies, maar wat doe je als een baby bijna 24/7 huilt? Niet meer de dingen volgens het boekje)
Het wordt echt beter. Hoelang het bij jou duurt weet ik niet. Bij ons is het nog niet over, maar al stukken minder. Weet dat hier de piek lag met zo'n 10 weken. En zodra er ook maar een sprongetje, klein griepje of wat dan ook is dan is het weer raak.
Maar ik ben ook nog steeds zoekende naar hoe we dit gaat overleven.. Heb heel de tijd prikkels vermeden. Kwam nergens met haar... Maar juist nu ik haar extra prikkels aanbiedt en het uit handen geef soms en haar minder snel op bed leg (wakkertijd is bij 4 mnd 1.5 uur maar gaat niet op bij haar, dus laat haar.de.ochtend lekker spelen) en dan slaapt ze in de middag wel even. Het is bij elk kindje zoeken wat werkt en uitkijken dat ze niet oververmoeid raken. Een hele uitdaging bij een huilbaby dus.
Ik wil je veel sterkte wensen en laat de kinderarts alles uitsluiten als dat nodig is. Misschien heeft zij ook een koemelkallergie net als mijn dochtertje. Dit komt vaak voor icm reflux. Mijn kinderarts was erg tegen het elimineren en de provocatietest en hield dit tegen, maar toch doorgezet ivm mijn allergie en astma verleden en blijkt dus dat ze het wel heeft...

Sorry ik was nog niet klaar, maar werd al verstuurd. Na 3 dagen ranitidine had ik al een ander kind. Ze gebruikt het nu al 2 maanden. Eerst was het ook hele dagen huilen, nu een heel ander kind. Super vrolijk.

Terug
Bovenaan