Huilbaby, help!

Ik ken iemand die ook een huilbaby had. En dan ook echt een hele erge huilbaby. De eerste 2 weken waren goed en daarna begon het. Niemand wilde oppassen want alleen maar huilen. Tijdens slapen even stil maar inderdaad zodra ze wakker werd was het huilen huilen huilen. 
Toen de tip gekregen om naar de osteopaat te gaan. En dat hielp!  Paar afspraken gehad en daarna was het over.  Blijkbaar zaten de spieren iets knel ofzo wat je niet kunt zien maar tijdens de intake kan de osteopaat meteen zien als hij jekan helpen. Zou dat echt doen als ik jou was!!! Succes. 

Mijn eerste was ook een huilbaby. Ow wat heb ik staan janken van frustratie en vermoeidheid.
Hier was t ook reflux en idd was indikken hier ook een probleem. Hij kon ook moeilijk prikkels verwerken. Nexium/ranitidine heeft hier ook echt geholpen.

Allerbelangrijkste is dat je heel goed voor jezelf blijft zorgen. Hoe vermoeider jii bent, hoe minder je aan kunt en daarmee regelrecht naar een depressie gaat. Dus laat iemand even een paar uur oppassen. Doe dit in goed overleg. Iemand die je kleine slechts een paar uur huilend heeft, kan dat best aan.
Klinkt mss heel raar. Neem een stilte kop telefoon. Ik ben zelf snel overprikkeld en als mijn kleine niet lekker in haar vel is, wilt ze juist zoveel mogelijk mama. Door het geluid te dempen blijf ik geduldig, elraak ik minder snel vermoeid en kan ik haar alle troost geven die ze nodig heeft. Hij is niet helemaal geluidstil. Wel een heel stuk minder. Ik voelde mij in het begin snel schuldig dat ik haar op deze manier 'negeerde'. Het is gebleken dat het juist aan alle kanten helpt. Een happy mama is een happy baby.
Laat je uk aan alle kanten goed nakijken. Je kleintje huilt niet voor niks. Een ostepaat kan zien waar in het lichaam stress zit. Vanuit dat punt weet je hoe verder te kijken. Zijn het toch de darmen (mijn schoonmoeder had 6 weken met een gillende baby rondgelopen. Bleek het koe-melk allergie te zijn). Mss is het de maag....Onze kleine had last van haar nek. Trauma van de snelle geboorte. 
Een baby huilt niet voor niks en zeker niet continue. Ik wens je veel sterkte en kracht toe. Die roze wolk heb ik ook niet gehad. Geniet nu wel met volle teugen. Dat heeft bij ons ook even geduurd. Heb geduld. Komt bij jullie ook wel. Zodra je weet wat het is. 

Wij hebben helaas ook 10 weken een huilbaby gehad. Het begon met "ontevreden gedrag" en eindigde in 24 uur huilen. We zijn toen naar de HAP gereden omdat hij zelfs koorts begon te krijgen van het huilen. We hebben daar omeprazol(verborgen reflux) gekregen. Na 2 dagen een heel ander kindje. Toch merkte we na de voeding dat het nog steeds omhoog kwam en de voeding niet lekker zat. Na het bezoek aan de osteopaat zijn wij om koemelkvrije voeding over gestapt (ons zoontje had ook groene ontlasting, schijnt te kunnen wijzen op KMA). Na het eerste flesje hadden we ineens een heel vrolijk kindje!! Nu ongeveer 6 weken verder hebben we de medicijnen kunnen afbouwen. De reflux kwam gewoon van de verkeerde voeding af! En gaat het nog steeds super met hem. Het enige dat ik kan adviseren is om een osteopaat te bezoeken en er voor open te staan. Hulpverleners nemen het niet altijd serieus? heel veel sterkte! Hopelijk hevben jullie ook snel een vrolijk kindje 

Jeetje heftig. 
Denk dat het inderdaad goed is om eerst te proberen te achterhalen wat echt het probleem is. 
Een huilbaby daar word vaak uiteindelijk geen oorzaak voor gevonden. 
Komt het echter door reflux, krampen etc dan kan je er wat aan doen. 
Onze baby was ook erg ontevreden maar dat kwam doordat ie zovaak spuugde en krampjes had. Daarom veel huilen en alleen maar tot rust komen in de draagzak.
Wat bij ons geholpen heb is bezoek aan osteopaat, een schommelstoel met trilling en overstappen van nutrilon naar hero comfort en hero normaal. Dit langzaam met elkaar mengen en toe werken naar comfort. Van comfort spuugt ie een stuk minder, nauwelijks nog krampen maar wel wat meer poepluiers, maar ach daar heeft ie geen last van :). Ik kan hem nu eindelijk eens wegleggen zonder dat ie in paniek raak van het zuur en spugen. Hoor inderdaad dat johannesbroodpitmeel vaak obstipatie geef en kramen dus vandaar wat ik daar niet aan begonnen ben.

Hoop dat je wat met de gegeven tips kan! 

Jeetje wat heftig!!! Ik kan je helaas geen tips geven maar wil je wel een hart onder de riem steken! Ik hoop dat je iemand vind die je wel kan helpen, als dat niet is met de baby minder laten huilen dan wel met jou ontlasten. Sterkte!❤

Wij hadden een huilbaby, maar na een bezoekje aan de osteopaat was dat helemaal over!
Kleine was met 30 weken al helemaal ingedaald, waardoor hij met zn nekje lang vast heeft gezeten. Plus een pittige bevalling, zorgde ervoor dat zn achterhoofdje en nekje totaal vast zaten. Er was een behandeling nodig om een heerlijk tevreden kind te krijgen!
En idd, reflux zou het ook kunnen zijn..

Terug
Bovenaan