huilbaby in het ziekenhuis?

Hoi,
Ik heb al es eerder een paar vragen gesteld, mijn dochter van nu 6 maanden huilt erg veel en sliep erg weinig en onrustig. Nu was het afgelopen week echt niet meer om aan te zien, en ben ik met haar naar de huisarts gegaan. Die stuurde ons door naar de kinderarts en adviseerde ons om haar te laten opnemen om haar te observeren en om te kijken wat er aan de hand is. allergietest, fysio e.d.
Nu is ze dus vanaf vrijdag in het ziekenhuis en ze heeft daar nog helemaal niet gehuild!!  Ik snap er echt helemaal niets meer van! Tuurlijk ben ik blij dat ze niet meer huilt, maar ik zou zo graag willen weten waarom ze huilde en waarom nu niet meer...
Is er iemand die misschien dezelfde ervaring heeft??

Ik heb gelukkig geen ervaring. Maar heb wel eens gelezen dat het huilen een visieuze cirkel kan zijn. En die kan in het ziekenhuis doorbroken zijn, omdat ze uit haar normale omgeving weg was en niet bij jullie was.
Of dat ze in het ziekenhuis nu in een prikkelarme omgeving lag en dat haar rustig heeft gemaakt.
Het lijkt me voor jullie wel heel erg vervelend. Ik hoop dat het thuis nu ook goed zal gaan en jullie kunnen gaan genieten.

Wat goed dat je actie hebt ondernomen, Hannie. Een kindje dat zoveel huilt, geeft een signaal af dat er iets niet lekker gaat. Ik heb ook een huilbaby gehad, weet hoe verdrietig je er zelf van kunt worden.

Een allergie is goed denkbaar. Krijgt ze andere voeding in het ziekenhuis????
Ben je al eens met je kindje naar de osteopaat geweest om te kijken of er iets met de nekwervels is, iets dat pijn doet?

Sterkte, ik hoop dat het huilen snel beter wordt, dat je in ieder geval weet wat de oorzaak ervan is.

Hoi,

Misschien ligt het aan de omgeving? Staat in het ziekenhuis minder spullen om haar heen dan thuis? Of een kleur aan de muur terwijl thuis allemaal figuurtjes op het behang zitten?
Of hebben jullie een huisdier die nu natuurlijk er niet is?
Andere voeding, wasmiddel (of was je alles nog zelf?) vraag desnoods naar hun aanpak. Hoe gaan zij met haar om?
Ik zou het zeker hier niet bij laten. Heel goed dat jullie stappen hebben ondernomen en probeer er nu samen met ziekenhuis erachter te komen wat anders is dan thuis.

Sterkte

Reneke

hoi hoi,

Ik heb hetzelfde meegmaakt.Mijn dochter is 5 weken te vroeg geboren en toen ze ongeveer 3 maanden was kon ze alleen maar huilen.Ben naar het cb gegaam,die zeiden,das zo over.Naar de huisarts,kreeg er 1 in opleiding,en die zei:gewoon laten huilen.
Ik voelde me zo onbegrepen.Op het laatst sliep ik krap aan 2 uur per nacht.Toen ik op een dag even bij mijn vader langsging,ging hij even wandelen met de kleine en ben ik zo op zijn bank in slaap gevallen.

Mijn vader zei dit kan zo niet langer strax gebeuren er nog ongelukken omdat je zo'n slaaptekort hebt.Hij heeft de huisarts gebeld en we konden meteen komen en hij stuurde ons direcht door naar de kinderarts.En ze adviseerde ook om haar op te nemen.
Wat heb ik gehuild!!
En die kleine?hartstikke lief en stil geen ene kik!Ik belde snachts als ze de voeding had gehad en vreg hoe het ging,EN dan zei de zuster gaat goed hoor,helemaal niet gehuild...

Ik voelde me echt alsof ik had gelogen,maar de arts zei dat doordat ze opgenomen waren en in een andere omgeving zijn,hun cirkel word doorbroken.

dus dat ze uit de omgeving waren waar ze zoveel huilden en waar wij als moeders onbewust en bewust toch gestresst van raken en dat voelen die kleintjes toch aan.

Ze mocht na 4 dagen naar huis,er is nix uitgekomen en het was ook gelijk over.

Ik weet hoe je je voelt,alsof je liegt en je je verbeeld.Ik ging op een gegeven moment hopen dat ze ging huilen maar nee hoor geen kikje haha..

dus geen tips alleen ervaring.Ik hoop dat ze snel naar huis mag en dat er hopelijk net als bij ons nix uitkomt.

sterkte meid!

liefs kimberley mama van nevin 18-8-2008

Hoi
Toen ik als verpleegkundige op de kinderafdeling werkte hadden we regelmatig huilbaby's en inderdaad waren ze vaak tijdens de opname een stuk rustiger.
Het kan met de omgeving te maken hebben maar soms ook wisselwerking met de ouders. Je bent op een gegeven moment zo moe en zo gestresst dat je kind dat gewoon aanvoelt. Probeer nu wat uit te rusten. Je moet je er niet raar onder voelen ofzo. Als je kind geen huilbaby is werkt het precies zo. Als je moe bent of minder kan hebben vraag je kind net die dag ontzettend veel aandacht.
Het beste wat je nu voor je kind kan doen is uitrusten zodat je straks weer een nieuw begin kan maken.

Succes Martine

Hoi Hannie
Mijn zoontje  werd toen hij 8 weken was ook opgenomen in het ziekenhuis ivm. erg veel huilen. Bij opname zeiden de verpleegkundigen dat 90 % van de huilbaby's die opgenomen worden de eerste dagen zich perfect gedragen. Verandering van omgeving, andere mensen en andere regels. Later laten zij hun ware aard zien. Ik moest als moeder zijnde niet aan mij zelf gaan twijfelen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Liefs Nurse

Hallo,
Allereerst iedereen bedankt voor jullie reacties. Ze is inmiddels weer thuis en t gaat al wel wat beter, ze is alleen s nachts nog wel wakker. Niet zo vaak als voorheen, dus ik hoop dat dat ook nog wat beter wordt. Ze zeiden in het ziekenhuis ook dat t ook meespeelt dat t zo'n pittig meisje is en graag aandacht wil. Nou ja we zien wel hoe het verder gaat, ik weet nu in elk geval dat er medisch gezien niets mis met haar is.
Liefs hannie

Terug
Bovenaan