Huilbaby ?

<p>Hoi! </p><p>Ik plaats dit omdat ik ondertussen een beetje een wanhopige moeder begin te worden en ik heel erg hoop dat jullie tips voor mij hebben! </p><p>Ik ben zes weken geleden bevallen van een prachtige zoon. Hij doet het super goed en is kerngezond. Hij slaapt ‘s nachts 9 van de 10 keer ook gewoon door, van 22.00 tot 06.30uur. Dus dat is geen enkel probleem. </p><p>Maar zodra hij wakker is huilt hij non-stop. We hebben een vast ritme. Verschonen, voeding (hij drinkt goed!) en knuffelen. Tot dan gaat het helemaal prima. Maar zodra ik hem dan in de box leg, wanneer ik zeker weet dat hij heel diep slaapt, word hij direct wakker en begint hij te huilen. Het huilen is niet echt huilen, maar gewoon echt heel hard krijsen. </p><p>Per dag leg ik hem ook twee keer in zijn bedje. Tussen de voeding van 10.00/ 13.00uur en tussen de voeding van 16.00/19.00uur. Hij valt dan écht niet in slaap, maar hij houd gewoon vol met huilen. </p><p>Ik heb ondertussen alle theorieën geprobeerd... Laten huilen, het troosten opbouwen, iedere tien minuten troosten, inbakeren, noem het maar op. Niets lijkt te werken. </p><p>Hij doet dus ook maar een paar (soms maar twee) hazenslaapjes op een dag. Hierdoor is hij ‘s avonds oververmoeid en is hij echt ontroostbaar aan het huilen. </p><p>Hij moet straks twee dagen in de week naar de gastouder en twee dagen gaat mijn moeder oppassen. Hier zie ik dus echt vreselijk tegenop, omdat hij continu loopt te huilen... Ik laat hem dan dus niet met een gerust hart achter, ben ik bang. </p><p>Iemand enig idee wat ik moet of kan doen? </p><p>Niet gaan werken is voor mij geen optie.. Aangezien ik een alleenstaand moeder ben, het geld hard nodig heb én ik daarbij ook gewoon wil blijven werken. Ook is het voor mij écht geen optie om hem de hele dag door in een draagdoek bij me te hebben, hoe graag ik dat ook zou willen. Maar zeker voor de gastouder en mijn moeder is dit natuurlijk helemaal geen optie. </p><p>Ik hoor het heel graag! </p><p>Groetjes, een op dit moment wanhopige wordende moeder. </p>

Kan je baby geen krampjes hebben overdag? Mijn meisje had hetzelfde, in de nacht goed slapen en overdag bijna niet en heel veel huilen. Daarnaast bleek de bovenste nekwervel scheef te zitten. Sinds ze deze goed hebben gezet, zijn de krampjes weg, eet ze beter en slaapt ze overdag langer en dieper, ze is veel meer ontspannen. Misschien dat je eens bij het cb kunt vragen voor advies? Ik hoop dat het snel beter gaat, want ik kan me voorstellen dat als je alleen bent het heel zwaar is dan. Veel sterkte en succes!! 

Sluit mij aan bij mirreltje. Mijn jongste zoon huilde ook heel erg veel, zijn nekwervel zat ook scheef na 3 behandelingen van de giropractor had ik een heel ander kind. Veel sterkte met je mannetje

Mijn dochter ook, had enorm krampen, draagdoek was een uitkomst, plus sab simplex. Ook bij een osteopaat geweest en ook dat hielp. Maar het huilen nam na 3 maanden ook weer af. Sterkte!

Ik heb alles ook geprobeerd met mijn kleintje. Niks hielp. Osteopaat, pedagoog, etc. Alleen op eigen houtje Pepti voeding gaan geven, vanwege mijn vermoeden voor KMA. En nog zit ik vaak met mijn handen in mijn haar, maar weer om andere redenen dan toen ze 6 weken was.
Ten eerste, diep respect dat je dit in je eentje doet. Vraag ook echt zo vaak hulp als je maar kan. Het is slopend, de hele dag bezig met je kleine.
Hier ging ze pas een beetje slapen overdag vanaf 2-3 maanden. En dan wel maar 45 minuten per keer. In de nacht kwam ze tot die tijd ook nog 2 keer. Ze sliep overdag alleen in de draagzak, als ik in beweging bleef. Het is langzaam beter gegaan. En soms ook weer helemaal slecht. Zoals ze allemaal zeggen: fases. Maar die fase van de eerste 3-4 maanden was echt aanpoten (lees: niet te doen in mijn eentje, bijna dagelijks huilbuien van mij en het echt niet meer weten).

Huilt hij ook als je hem vast hebt? Valt hij bij jou in slaap? Met 6 weken is hij nog maar een kleine uk. Draag hem lekker bij je, zo klein zijn ze niet te verwennen. Zelf in slaap vallen en alleen slapen in eigen bed komt vanzelf. 

Als je hem neerlegt zeg je.. Dus op scgoot huilt hij niet. Zou het kunnen dat hij reflux heeft en dat zijn voeding terug stroomt zijn slokdarm in
Hierdoor kan hij maagzuur in de slokdarm krijgen en dat doet pijn. Let er eens op door na het voeden te luisteren/ kijken of je hem ziet of hoort slikken. En eventueel even langs de KA! STERKTE.

Bij mijn dochter was slapen overdag ook een drama rond die leeftijd. Omdat ik ook bang was voor de periode dat ik weer ging werken, ben ik heel bewust aan de slag gegaan met haar slaappatroon. Even een week geen afspraken ingepland. Ik hield de maximale wakkertijd aan, ook als ze nog niet moe was gewoon na die tijd naar bed brengen. Daarnaast heb ik leren letten op haar eerste moeheidssignalen, gapen, jengelen, "moeilijk" doen. Echt al bij de eerste gaap, hop naar bed. Ook besloot ik toen haar bij al haar slaapjes in dr eigen bed te leggen. Naar haar eigen kamer, luier verschonen, slaapzakje aan, gordijnen dicht, in mijn armen nemen, speentje in, een liedje zingen, in bed leggen, even hand op haar wang leggen en welterusten wensen. Weglopen, 5 minuten laten huilen, speen erin, hand tegen dr wang, fluisteren "ga maar lekker slapen" en weer weg. En 5 minuten later weer, en weer. Dit kon zo 3 kwartier duren de eerste keren. Mocht ze echt volledig overstuur raken pakte ik dr bij me en mocht ze bij mij slapen, maar probeerde ik het volgende slaapje gewoon weer. Het was een pittige week, maar ik merkte daarna dat ze echt een volledig andere baby werd. Ze begon gewoon te begrijpen dat als ze naar boven ging, ze ging slapen. 
Nu is ze 6 maanden en is het echt een hele makkelijke slaper. Als we bij anderen zijn neem ik gewoon dr slaapzakje mee en doe ik hetzelfde patroon, en dan slaapt ze ook gewoon ergens anders uren. Ik had dat ook never nooit verwacht, als je het me met 6 tot 8 weken had gezegd. 
Als je dit van plan bent is het misschien wel fijn om hulp te vragen als het kan, want ik was toen erg blij dat mijn partner het ook een paar keer kon doen. Diep respect voor je dat je dit in je eentje doet, je bent echt een powermama! 

Terug
Bovenaan