huilbaby

hallo meiden,

Mischien kan iemand mij helpen...

Ik heb een dochtertje van 3 weken, en zij is alleen maar aan het huilen? En ik twijfel gewoon of dit wel normaal is, als ze wakker is kan ze alleen maar huilen , ze is alleen maar stil als ze haar flesje aan het drinken is, en ze valt heel moeilijk in slaap dus ze kan uren lang door huilen, ze krijgt cinababy voor darmkrampjes, maar het lijkt mij zo sterk dat ze 24 uur continu last heeft van darmkrampjes, ik word er een beetje wanhopig van,   ik zat te denken mischien ligt het aan haar voeding,   wie heeft er ervaring met veranderen van voeding,kan dat geen kwaad? ik wil over gaan van friso normaal naar friso voor darmkrampjes en alergien?

Svp zie ik jullie reacties graag tegemoet.

Vriendelijke groet,
Sara

Hoi Sara,

Wat ontzettend naar zeg voor jullie. Baker je haar ook in? Ze is nl. nog zo klein het kan best zijn dat ze daar erg veel behoefte aan heeft. Je hebt het volgende boek (Regelmaat en inbakeren" van Ria Blom) misschien iets om eens te lezen. Onze dochter is een maand te vroeg geboren en die heb ik ook tot 11 weken ingebakerd ze had daar veel baat bij. (Ze huilde niet veel maar hield zich zelf wel wakker doordat ze met haar armpjes maaide).
Op het CB kunnen ze je precies uitleggen hoe je zo'n kleintje in moet bakeren. Er zijn ook hele handige bakerzakken te koop google maar eens op inbakeren.
Teveel wisselen van voeding zou ik niet doen ze moeten daar toch elke keer aan wennen (zal ik ook even navragen als ik jou was bij CB).

Sterkte ermee, hoop voor je dat ze snel wat rustiger wordt zo'n huilend kleintje is zo zielig.

Groetjes Marian

hoi,

het lijkt mij ook inderdaad vervelend op zijn zachtst gezegd zo'n huilend kleintje!
inbakeren   is bij mij ook iets wat meteen te binnen schiet wat misschien wel helpt!
zou het zeker proberen.
heb je er al met het consultatieburo over gehad?en wat zeggen die ervan?

heel veel succes&sterkte,hopelijk gaat het snel beter.

groetjes Corien

Hallo,
vreselijk zeg dat jullie kleintje zo veel huilt.
Er zijn inderdaad veel dingen mogelijk. Misschien helpt inbakeren, ook kan je denken aan koemelkallergie als ze flesvoeding krijgt of het KISS-syndroom.
Dat laatste houdt in dat baby's tijdens de geboorte hun nek/schedel bezeren en daar last van houden.
Vaak zie je dan ook dat ze tijdens het liggen een voorkeurshouding hebben (dus altijd met het hoofdje op dezelfde manier liggen).
Kijk eens op http://www.kiss-kinderen.nl/
en overleg met de huisarts/kinderarts/manueel therapeut.
Laat je even weten wat er uit gekomen is?
Succes!

Hallo Sara,

Mijn dochtertje is nu ruim 4 weken en huilt ook de hele tijd als ze wakker is. Ik ga vrijdag met haar naar een osteopaat om te kijken of er inderdaad wat met haar nekje aan de hand is. Ze heeft ook veel last van krampen en ik geef borstvoeding dus ben nu ook aan het uitzoeken of het door mijn voeding is. Pfff het is wel slopend he? Vandaag heb ik haar aleen maar vast kunnen houden op de bank dan was ze redelijk stil maar elke keer als ik haar ergens wilde neerleggen was het weer helemaal mis! Voel mij erg moe omdat ik zowel overdag als 's nachts nauwelijks slaap. Je wordt er af en toe echt wanhopig van...en je kan dus ook echt nix anders doen.
sterkte, maria

Voor Maria:
De kans dat krampen bij een baby worden veroorzaakt zijn maar heel klein. Het wordt vaak wel gezegd, maar in de praktijk blijkt het zelden de oorzaak van krampjes. Ken je het borstvoedingsforum  ook? Daar kun je goede adviezen krijgen. Krampjes bij een baby die bv krijgt, kunnen bijv. veroorzaakt worden door te veel melkproductie van de moeder.

Over het moe zijn: er zijn een boel kindjes die je zomaar in  hun eigen kamertje in hun eigen bedje weg kan leggen, sommige kindjes protesteren daar echter heftig tegen. Wat je schrijft over dat ze bij jou op de bank wel rustig was, klinkt voor mij heel herkenbaar in de oren. De beste oplossing voor mij was om er gewoon in mee te gaan. Ik ging dus regelmatig samen met mijn zoontje op het grote bed liggen, dan konden we lekker allebei even slapen (of ik een boekje lezen of zo). Als ik naast hem lag, sliep hij veel beter in en ook langer door. Als ik wat wilde ondernemen, deed ik hem in een draagdoek en kon hij lekker tegen mij aan slapen terwijl ik mijn handen vrij had voor huishouden of iets anders.

Groetjes,
Helena

Oeps!

De kans dat krampen bij een baby worden veroorzaakt zijn maar heel klein.

Moet natuurlijk zijn:
De kans dat krampen bij een baby worden veroorzaakt door de voeding van de moeder zijn maar heel klein.

ik zou inderdaad ook denken aan een kiss baby, heb je een moeilijke bevalling gehad of lag ze lang in een stuit???
vraag eens advies aan een osteopaat misschien kan die een oplossing bieden, misschien heeft ze "gewoon" pijn en dan kan hij/zij vaak een oplossing bieden.
Ik zou zelf niet zomaar beginnen met andere voeding, vaak is dat niet de oorzaak en dan zoek je misschien in de verkeerde hoek.
Misschien is het wel een heel gevoelig kindje die erg veel last heeft van pikkels, zoek dan eens op www.inbakeren.nl over regelmaat .
bel anders eens naar je consultatiebureau of er iemand langs kan komen of dat je misschien een spoedafspraak kan maken.
Ik snap dat het op deze manier niet leuk meer is ik wens je heel veel strkte toe succes ermee.
vertel nog eens hoe het afloopt groetjes Martine

Terug
Bovenaan