Huilen huilen huilen.

Nou de titel zegt het al, Gideon huilt vanaf het begin best veel. Dan gaat het een dag weer heel goed, slaapt hij goed en is hij vrolijk en hebben we een lekker ritme te pakken en de volgende dag is het helemaal mis, veel huilen steeds bij mij/ ons willen zitten, meer spugen, overstreken, ook is hij erg bewegelijk, erg shoppen met z'n beentjes, altijd als hij wakker is is hij druk aan het bewegen. etc. Ook komt hij s'nachts minimaal 1 keer maar soms slaapt hij weer moeilijk in en ben je zo twee uur verder. We raken allemaal oververmoeid hier door en het is niet leuk meer zo. Nu heeft hij paar keer last gehad van spruw (nu ook weer) en is erg verkouden geweest, en erg benauwt hiervoor heeft hij ook al een kuurtje gekregen. Maar is nu nog steeds erg verkouden en aan het hoesten. Afgelopen dinsdag moesten we weer naar het CB, hij is nu al 8 kg, dus dat gaat wel goed. Ook z'n tweede prikjes gehad. Ik heb onze zorgen uitgesproken en nu heeft ze ons doorverwezen naar de kinderarts, hier zit een verpleegkundige bij in die doet aan ontwikkelingsgericht zorg en kijkt naar houding, doet babymassage etc. Hier kunnen we volgende week terecht. Maar nu is hij vanaf vrijdag al aan het huilen, tussen elke voeding door alleen maar huilen, drinkt moeizaam uit de fles, soms maar 40 ml. soms 100 ml. maar niet meer dan dat. Al verschillende flessen geprobeerd, dit leek eerst te helpen maar drinkt nu steeds maar heel weinig stopt gewoon na 60 ml. bij mij drinkt hij wel beter (borst) maar ook veel hullen. Nu voor vanmiddag maar weer afspraak gemaakt bij de dokter! Hij krijgt al wel sinds dinsdag dus iets voor de spruw. We weten het gewoon even niet meer vandaar mijn verhaal. Herkent iemand dit???????

O ja, we zijn maar begonnen met fruit en groente zodat hij toch iets binnen krijgt. Dit gaat goed, hij zit er echt in te eten en hapt al goed dus hij was er echt al wel aan toe. Hij is nu 3 1/2 maand, 8kg en 63,6 cm.

He hallo,

Wat ontzettend vervelend allemaal. kan me voorstellen dat je beetje moedeloos van wordt!
Het huilen (echt krijsen), overstrekken, schoppen met de beentjes (allemaal tegelijk) komt me bekend voor :-(, bij Midas zijn dat krampjes.
In begin was dat ook wel extra spugen, dan zat er nog te veel lucht in hem en kwam de lucht omhoog met veel voeding. Hij dronk ook heel onrustig, veel loslaten en huilen en bewegelijk. Ik heb toen gebeld met de lactatiedeskundige over het aanleggen. Verder goed laten boeren. Ook als niet direct komt, probeer ik het nog een paar keer later.

Heb je het idee dat er na het huilen, lucht vrij komt (scheten)? Als het krampjes zijn, weet ik ook geen advies. Bij ons is het nl net zo...

Hoop dat anderen tips hebben

Het huilen herken ik niet, de voedingen wel. Geen spruw, maar levy drinkt van borstvoeding een flesje met 125 cc zo leeg en flesvoeding houd hij na 60 cc voor gezien. Snap er niets van....

Ik herken het ook wel van de voeding. Sophie dronk ook veel minder van de flesvoeding als van bv.

Gaf haar in het begin gewoon de standaard flesvoeding ben op advies van het cb overgestapt op hypo-allergene flesvoeding dat is lichter verteerbaar en komt dus dichterbij bv. En nu drinkt ze haar flesjes wel goed leeg. De standaard flesvoeding was gewoon te zwaar denk ik.

Hoi Marie,

Wat ontzettend vervelend voor jullie dat Gideon zoveel huilt. Ik kan je helaas geen advies geven.
Hoop dat jullie snel zelf de oorzaak kunnen achterhalen en er wat mee kunnen doen.
Gelukkig zijn er ook leuke, vrolijke momenten! Probeer je daaraan vast te houden!

Dikke knuffel van ons!

Moeilijk zeg!
Sepp huilt haast niet meer sinds we inbakeren. Sepp slaapt in de puckababy en dat werkt ook als een trein. Vooral overdag heeft hij de zak nodig, zonder slaapt hij haast niet. Nu ligt hij al een uur heerlijk te slapen. Ook geen kik als ik hem in bed leg, gaat meteen slapen.
Heb je dat al geprobeerd? Ik merk dat hij daardoor minder last heeft van krampjes/pijntjes, omdat hij zich beter kan ontspannen.

Heb je de breastflow fles al geprobeerd?
Hier ook spruw gehad, maar gelukkig had Sepp er niet zoveel last van, ik wel. Dat mierzoete medicijn vond hij wel heel vies.

Ik hoop voor je dat Gideon snel zijn draai kan vinden! Heel veel succes ermee.

Liefs Marina

Wat vervelend zeg! Heb helaas geen tips voor je maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen.
Hoop dat de dokter een oplossing had? Hoe is het daar gegaan?

Liefs Kim

Terug
Bovenaan