huilen in de nacht

onze zoon is nu dik 2,5 maand. hij word nog elke nacht wakker, soms 2 keer. erg vermoeiend en willen hem dan ook graag leren om door te slapen. hij blijft huilen tot hij de fles krijgt, terwijl hij er niet eens veel van drinkt. we willen hem laten huilen, maar het probleem is dat zijn zus dan ook elke keer wakker word, en daardoor erg slecht slaapt. iemand hier ervaring mee? of tips zodat hij toch wil doorslapen?
 
Hoi,

Wij hebben een zoon van nu 4 maanden. Zo'n 3 weken terug kreeg hij het ineens in zijn hoofd om weer 's nachts te gaan komen, terwijl hij al doorsliep vanaf de 5,5 week! Dus gaf ik hem steeds 's nachts weer de fles. Maar ik was dat al snel zat. Hij dronk 's nachts nl niet eens zijn fles leeg en lag heel lief en vrolijk naar me te lachen. Hij vond het allemaal wel gezellig. Toen heb ik hem een nacht laten huilen. Ik dacht; dan de oudste maar wakker, maar ik móet hem hier vanaf hebben. Idd werd de oudste wakker. Die tussen ons in genomen. Die kleine heeft 3 kwartier liggen huilen en toen werd hij stil. Doorgeslapen tot 8 uur! Dus hij had idd echt geen honger anders had hij niet zo lang geslapen. De volgende nacht begon hij weer. Toen ben ik even naar hem toe geweest. Even met hem geknuffeld en hem (zonder fles) weer weggelegd. Hij is weer heerlijk in slaap gevallen. Na een week hebben we hem niet meer gehoord 's nachts.
Als je echt niet wilt dat je oudste wakker wordt, leg je zoon dan in de wandelwagen in de woonkamer als hij 's nachts wakker wordt en laat hem dan daar huilen. Als je zeker weet dat het geen honger is is het vaak een kwestie van even doorzetten en een poosje met kromme tenen in bed liggen.
Suc6, hopelijk gaat hij gauw doorslapen.

Groetjes Corina
 
dank je wel! ik wil het idd even proberen! ..maar zit zo in twijfel of hij de fles nou wel of niet wil. hij drinkt nl overdag de flessen ook niet meer helemaal leeg, en in de nacht neemt hij soms wel de hele fles en soms half. ik ben dan zo bang dat hij ligt te huilen terwijl hij dus wel echt de fles wil.
onze dochter sliep snel door en was zo makkelijk met slapen, dus dan is dit even wennen haha
 
Ik zou zeggen, probeer het eens een keer om hem géén fles te geven 's nachts als hij wakker wordt. Als hij dan na bijv. een half uur huilen nog niet met tussenpozen stil wordt dan kun je hem altijd nog wat geven. Valt hij wel in slaap dan is het echt geen honger!
 
2,5 maand is geloof ik 12 weken??? dan is het echt niet erg dat je kindje nog niet door slaapt. Pas vanaf 4 maanden kun je proberen of ze echt geen honger hebben, maar rond deze leeftijd is het vrij normaal dat ze honger hebben 's nachts. Ik zou dus nog even niet door laten huilen, maar gewoon nog lekker een fles geven! Het hoort er gewoon de eerste tijd bij! Zeker als hij nog geen nachten door heeft geslapen, dan heeft hij het gewoon nodig!
 
Hi,

Kan me voorstellen dat je wilt dat je kindje doorslaapt! Hier op het cb zeiden ze ook met 10 weken slapen ze allemaal door. Nou niet dus, met 10 weken en 1 dag zat ik gewoon nog 1 of soms 2x met de fles. Na een tijdje werd het steeds later en kon ik het ook rekken door m iedere keer z'n speen te geven. Maar weet niet of jou kindje die heeft. En zo hebben we iedere keer gerekt tot het ochtend was. En nu slaapt hij door. Nu komt hij soms nog wel 's nachts (toevallig afgelopen nacht) omdat hij gisteravond veel gespuugd had. Dan ga ik 1x naar m toe en als hij dan blijft huilen krijgt hij een fles. Dit komt gelukkig maar zelden voor (mag ook wel, hij is intussen bijna 6 maanden...).

Succes ermee! En ik hoop dat hij snel doorslaapt.

Groetjes!

Ps. ik deed met 2,5 maand ook al proberen of hij wat rijstebloem kon hebben. Eerst in de ochtend geprobeerd of hij er geen kramp van kreeg en dan in de laatste fles. Hielp ook wel met doorslapen! Ze zeggen dat het eigenlijk niet mag, geeft verstopping e.d. maar als je het probeert en je kindje heeft geen last dan gewoon doen:)
 
ja deden wij met onze dochter ook, maar onze zoon is misschien allergies, dus zijn nu aan het kijken voor koemelkallergie dus mag hij niks anders hebben....we denken niet dat het zo is maar het zekere voor het onzekere...

met de speen ga ik wel proberen, maar tot nu toe werkte dat nog niet...
 
Terug
Bovenaan