huilen in de nacht

Wat een rare dingen worden er toch op het CB gezegd. 2,5 maand is toch nog hartstikke jong?
En sommige baby's hebben vaker behoefte aan kleine hoeveelheden. Ik ken mensen met oudere baby's, die 's nachts ook nog voor een voeding komen.

Bij ons was het juist andersom. Onze dochter sliep met 2 maanden al van 20.00 tot 8.00 uur en wilde nog maar 4 voedingen.
Toen zei het CB ook dat ik haar moest wakker maken voor nog een fles. Nou, dat kind vond het vreselijk. En ze groeit gewoon.

Ik zou gewoon lekker mijn gevoel zorgen als ik jou was. Hij hoeft echt nog niet door te slapen als hij wel honger heeft.
 
Vind het ook wel vroeg om door te MOETEN slapen van het cb! Wij hadden ook mazzel met ons ventje, die sliep met 8 weken door tot 7 uur maar..........
die kwam soms ook ineens weer 's avonds laat voor een voeding. Met name tijdens een sprongetje of tijdens het schakelen van hoeveelheid voeding.
Je beschrijft dat hij de flessen overdag ook niet leeg drinkt, is hij er dan niet aan toe om de tijd tussen de flessen te verlengen en de flessen groter te maken?
Ik kreeg van Yunio zo'n boekje; "voeding" heette het, daar stonden richtlijnen in vanaf welke maand ze welke hoeveelheden mochten drinken met 2 voorbeeldschema's. Het kan best zijn dat als de fles voor het slapen gaan iets groter is, dat hij de nacht wat dieper slaapt en zo langzamerhand wat langer gaat slapen. Ik zal de link hieronder plakken naar de brochure:

http://www.yunio.nl/clients/yunio/yunio-internet.nsf/0/C7E2A957B90F02EFC125708B006A3EF6/$File/Brochure+voeding+voor+kinderen+van+0+-+6+jaar,+nov.+2008.pdf

Wie weet heb je er wat aan!

Groetjes Sas
 
Ik vind het vreemd dat het CB zegt dat ze op deze leeftijd door moet slapen! Mijn ervaring heeft me geleerd dat je je vooral NIET gek moet laten maken door bv het CB. Mijn dochtertje van 17 maanden slaapt nog steeds niet door. Dronk met 9 maanden geen druppel melk, kroop niet en wat er dan allemaal gezegd wordt!

Ze loopt nu prima, eet en drinkt goed, is een super gezonde meid die nog nooit echt ziek is geweest.

Ik heb ook eens gezien hoe een kindje werd wakker gemaakt voor voeding terwijl het lekker lag te slapen, ... zo zielig. UIteindelijk valt het eten, drinken, slapen in een bepaald patroon, ht kan even duren maar het kindje regelt het zelf en met behulp van mama kan je het hier en daar nog wat schuiven.

Groetjes Esther
 
daarom, vind het ook zielig om hem maar te laten huilen, en wat ik allemaal lees is het heel normaal dat ze nog niet doorslapen.
dus ik zie wel hoe het loopt en ja dan maar tussen de middag een dutje doen als dochter lief ook op bed ligt haha
 
Ons zoontje sliep met 6 weken door en een maand later werd hij weer 's nachts wakker. We hebben hem toen voeding voor hongerige baby's gegeven voor de nacht. En hij krijgt ook een lekkere warme kruik mee naar bed. Want de nachten kunnen nog best koud zijn. Als baby's veel energie verbruiken om warm te blijven, krijgen ze ook eerder honger.
groetjes Herma
 
Lijkt me heel normaal dat een baby van 2,5 maand nog niet een hele nacht doorslaapt.
Mijn dochter is 10 maanden en wordt sinds 2 maanden 's nacht wakker en wil dan drinken.
Volgens mij heeft ze overdag geen tijd om genoeg te drinken omdat ze dan wil spelen en ontdekken.

Ik denk dat dat nu eenmaal zo is als je kinderen hebt. Zolang ze klein zijn heb je minder nachtrust.

Ik heb mijn dochter nooit laten huilen. Zeker niet als ze honger heeft. Dat vind ik zooooo zielig. En een speentje geven om haar te foppen werkt hier niet want ze laat zich niet voor de gek houden. UIt een speentje komt geen melk en is ook niet lekker warm hahaha

Het CB moet je gewoon lekker laten kletsen, luister en kijk of ze advies geven waar je wat mee kunt, de rest van de adviezen gewooon naast je neer leggen, want ze vertellen daar een hoop onzin. Ik heb vaak het idee dat er mensen werken die zelf geen kinderen hebben.
 
Terug
Bovenaan