huilen met naar bed gaan

Brenda zit echt met alles hevig in de "NEE" fase. Alles is "nee", "hoef niet", "wil niet"
Maar dan heeft ze pech, want sommige dingen moeten natuurlijk toch. Gelukkig is ze meestal wel snel af te leiden.
Alleen met naar bed gaan (vooral overdag) gaat ze vreselijk huilen, en raakt soms erg overstuur. Ik kondig het al ruim van te voren aan, maar dan begint het natuurlijk al "hoeffe niette bedje toe" maar ze kan soms niet meer van vermoeidheid.
Dus ik breng haar wel naar bed, en als ik de trap af loop ligt ze nog hevig snikkend in bed. Daarna valt ze meestal wel snel in slaap, maar ik vind het zooooo zielig (misschien voelt ze dat wel)
Gelukkig slaapt ze verder goed hoor ! Daar ben ik reuze dankbaar voor.
Iemand die het herkent en tips heeft??

Euhh Myrthe deed dat ook een tijdje. Ik ging 1x terug en daarna liet ik haar maar huilen. Soms ook een poging om te kijken hoe ver ze kunnen gaan.

Zo wordt Myrthe nu middenin de nacht gillend wakker en klamt zich helemaal aan je vast als je dr komt troosten. Ook zij gilt dan NEE als je haar weer op bed legt. Ben er 2x ingetrapt en had haar meegenomen naar ons bed toe (waar ze uit viel, vraag me niet hoe)
Nu leg ik haar toch terug, wrijf over haar ruggetje en ga weg. Heeft paar dagen geduurd, nu begint ze het weer redelijk te accepteren.

Overigens wil Myrthe dus helemaal niet meer slapen overdag. Ze ligt 2u lang te kletsen in bed.

Heel veel succes.

Liefs Irene

Hier hetzelfde verhaal. Indy wil overdag ook echt niet meer naar bed toe en maakt er een heel drama van. Ik probeer maar zo duidelijk mogelijk te zijn... vind t soms ook moeilijk hoor, want dan denk ik : ach laat r toch spelen. Maar ze heeft t meestal nog nodig (en ik ook soms....) Dus das dan pech voor haar. Meestal gaat ze snel slapen...
Succes!

Nou, dat is wel grappig dat het hier over gaat. Leah begint ook wat moeilijker te slapen. Ook vandaag overdag 2 uur in haar bed gezeten, gekletst en gesprongen, maar slapen, ho maar. En 's avonds huilen of boos worden bij het naar bed gaan, inderdaad 'Nee!' of 'Neden!' (naar beneden) en haar speen door de kamer smijten..... (ze zit nu ook nog even beneden, heel blij te zijn, maar wordt zo nog lastig om in bed te krijgen)......
Probeer zelf een combinatie van vastberadenheid en even troosten, maar het is wel weer even zoeken. Maar als ik het zo lees is het dus ook heeeel erg een fase die bij bijna-twee hoort?!

@ mammie-s, ja Myrthe leg ik dus ook 2u op bed 's middags. Ze heeft het eigenlijk nodig, maar is te eigenwijs om te gaan slapen.
Ze ligt te kletsen, maar ja ik heb het echt nodig om ff bij te tanken.
En mijn moeder zei altijd... slaap je niet, dan rust je toch! Hahaha
Er zijn dagen dat ze wel slaapt en dagen dat ze niet slaapt. Nou ja, het moet maar....

nathalia is van de week behoorlijk overstuur wakker geworden. sinds dien wilt ze dus ook niet meer naar bed.
smiddags en savonds niet.
t is al keihard huilen zodra we der kamer binnen komen. echt heel zielig en helemaal overstuur.
er is niks veranderd in haar kamer, ook ons ritueel is nog steeds t zelfde. ik kan maar 1 ding verzinnen en dat is dat ze iets ziet wat wij niet zien.
we hebben nu een nachtlampje aangezet. dit helpt wel een beetje.
verder laten we haar (hoe zielig t ook is) gewoon even huilen.als ze na 5 min nog keihard krijst gaan we er weer naar toe, om te laten zien dat papa en mama er nog zijn en dat er niks aan de hand is.
na 10 min valt ze wel in slaap.
maar bij haar is het dus geen aandachtshuiltje of dat ze niet wilt slapen. ze is echt echt echt overstuur gewoon.
gevolg is wel van t huilen en later slapen, dat ze tot een uur of 10 uitslaapt, al 3 dagen.

jouw kindje geeft aan dat ze niet wilt slapen smiddags, dat t niet hoeft.
sla eens een middag dutje over. kijk hoe ze daar op reageert. leg haar evt savonds wat eerder op bed. dan zal ze zo moe zijn, dat ze gelijk in slaap valt. proberen waard misschien??

succes!

liefs, do

karlijn slaapt smiddags al heel lang niet meer
t was hier ook een drama met huilen en niet willen en sinds we heel consequent zijn geweest mt smidags oplaten en svonds l;ekker slapen gaat t prima
ze slaapt nu van 20:00 tot minimaal 08:30 uur

misschien ook t proberen waard?

groetjes maurilla

Laura slaapt nu 's middags weer nadat ik haar bedtijd drie uur heb opgeschoven, eerder was ze blijkbaar nog niet moe. Ze gaat nu heel tevreden naar bed, gisteravond wel drie kwartier liggen kletsen maar pas als ze gaat huilen ga ik erheen. Soms slaapt ze ook niet overdag, dan slaapt ze 's nachts langer, misschien een idee? Ook ben ik 's middags wel met haar gaan wandelen, dan sliep ze een uurtje in de wandelwagen.

Terug
Bovenaan