Huilen na middagslaapje.

Goed dat het wandelen soms helpt. Ik zet onze zoon trouwens niet altijd voor de tv of een filmpje ;) Zoals ik het eerder omschreef lijkt het net alsof ik dat iedere keer doe, maar dat is helemaal niet zo. Mijn fout, ik had het duidelijker neer moeten zetten! Ik doe dat eigenlijk alleen als hij echt niet uit het huilen komt en daar enorm in blijft hangen. Gelukkig is dat maar weinig, dus is de tv bijna nooit nodig. Het is soms echt zoeken naar wat voor je kindje werkt. Hier werkt ook lang niet altijd alles wat ik aanbied, maar ik vind het altijd de moeite waard om te kijken of het werkt. Ik hoop dat jij ook iets kunt vinden wat voor jullie werkt! Helaas is die dreumes/peuterperiode ook wel lastig, ze weten vaak zelf niet wat ze met zichzelf aanmoeten of wat er eigenlijk mis is... En dan moet je als ouder maar net op het goede knopje drukken, pff. Succes en hopelijk vind je snel een oplossing!
 
Oei een jaar!! Dan hebben we nog een half jaar te gaan. 
Jomie, zelfs al zou je dat wel doen dan zou het nog prima zijn. Ik ken kindjes waar de televisie altijd aan staat en die zijn er echt niet minder gelukkig om geworden! Maar ik snap dat jij dat ook niet fijn zou vinden.
Heel erg bedankt voor je bericht in ieder geval. 
 
Onze dochter van bijna 2 doet dat ook, vaker wel dan niet. Tv helpt soms inderdaad, maar doen wij ook niet graag. Uiteindelijk wat meer voedsel er in werkt ook wel eens, maar lang niet altijd. Vaak is de truc bij ons; warme melk... daar is ze verslaafd aan. Kunnen we daarna vaak wel weer boekjes lezen, schilderen of op pad ed. Hopelijk gaat dit snel over, haar zus van bijna 4 lijkt nu een schepje bovenop de peuterpubertijd te hebben gedaan.. omg als je ooit denkt “dit is de vroege peuterpubertijd”: no way. Een uur troosteloos na middagslaapje lijkt daarnaast nog niets..
Overigens helpt het heel soms ook door het huilen stomweg te negeren, uiteraard pas nadat ze is aangekleed en eet/drink-opties heeft ?
succes en hopelijk leren ze snel praten zodat ze ons kunnen vertellen wat er aan scheelt 
 
Warme melk, dat zou nog best eens kunnen werken. Hier is dat ook een enorme hit. 
Haha, ik zal hier dan nog even van genieten als het nog veel meer drama gaat worden! Ik linkte het niet met een vroege peuterpubertijd maar meer met onbegrepen emotie of iets anders wat ik niet kan associeren ermee. Ik vind het vooral zo zielig voor hem...
Praten gaat de goede kant maar nog lang niet "ik kan mijn emoties benoemen" dus tot die tijd wordt het toch puzzelen. 
Bedankt voor je reactie. 
 
Terug
Bovenaan