Huilen om Speen kwijt in de nacht

<p>Onze dochter, 8 maanden, slaapt graag met een speen. Nu is het zo dat ze zodra ze de speen in de nacht kwijt is, ze het op een krijsen zet en daardoor ben ik vaak nog wakker in de nacht. Opzich niet zo erg. Maar hij valt vaak op de grond, waardoor ze hem ook niet zelf terug kan vinden. </p><p>Ik heb een klein speendoekje en een grote, maar heb het tot heden niet aangedurfd om deze aan de speen te maken voor in de nacht.</p><p>Zou ik een speendoekje eraan kunnen maken voor 's nachts of hebben jullie een betere tip? </p>

Jahoor die kun je er wel aanmaken. Deed ik bij m'n dochtertje ook, al na een aantal weken. Anders viel de speen ook steeds uit bed. Met het speendoekje eraan niet meer en kon ze hem zelf vinden.

A dan gaan we dat proberen! Zal je dan de kleine doen of de wat grotere? de grotere is vergelijkbaar met een knuffeldoekje

Naast het spenendoekje: meerdere spenen en eventueel glow in the dark spenen. Hielp hier beide enorm, ben nooit meer m’n bed uit geweest voor verloren speen..

Ik heb een sjaal door de spijlen geworven zodat het gedeelte bij het hoofd dicht is en de speen dus niet meer door de spijlen op de grond kan vallen. En dan ook gewoon 6 spenen in bed leggen, zodat de kans groot is dat ze er altijd eentje vindt... Succes! 

Wij hebben 5 spenen bij haar bedje liggen. 3 krijgt ze in bed en de andere 2 zijn voor als ze ze in het donker allemaal onvindbaar zijn. Ondanks dat ze al vroeg zelf spenen kon pakken, en inmiddels ook van de grond als ze binnen bereik liggen, raakt ze toch van slag als ze er niet half slapend bij kan. En ik was het meer dan zat. Die tik op de grond. Hooooww gaan we weer! Dus meer dan 1 speen, en dan ligt er altijd wel wat binnen bereik. 
Nadeel is wel... Dit hebben we al vrij snel zo gedaan, en zij is niet erg van de knuffels met slapen. Haar spenen zijn haar knuffels. Ze kan niet slapen met maar 1 speen. Die andere twee moeten erbij. Dat is enkel bij het in bed leggen. Eenmaal de nacht gestart, dan maakt het niks meer uit. En ik weet dat ik dit met een paar lastige nachten wel weer af kan leren. Daarom geven we er voor nu aan toe. Ze is inmiddels 20 maanden en ik verwacht dat ze over een half jaartje ofzo beter in staat is afspraken erover te begrijpen. Ipv afpakken voelt dat beter. 
Nou ja. De voors en tegens van meer spenen in bed dus ?

Wij hadden precies hetzelfde probleem, constant op zoek naar de speentjes. Ons zoontje is nu 6 maanden en sinds een paar maanden gebruiken wij een speendoekje (olifantje van Jollein) en sindsdien nooit meer het speentje kwijt. Sinds kort kan hij hem ook zelf weer in zijn mondje doen, maar dit lukt nog niet altijd. Maar nu kunnen wij de speen snel vinden, dus is hij altijd maar heel eventjes wakker.

Terug
Bovenaan