Huilen voor het slapen gaan...

A

Anoniem

Guest
Hey mama's,

Hier een berichtje van een vermoeid moedertje (is er een ander soort?).

Onze Elin is nu ruim twee weken oud en ze doet het hartstikke goed, maar heeft een beetje lastige gewoonte. Als we haar 's avonds naar bed brengen wordt het vaak (niet altijd) flink brullen. Overdag is ze een engel, maar 's avonds/'s nachts is het een en al verdriet. Ze houdt wel op als we bij haar blijven, maar als we weggaan is het hommeles. We zorgen dat ze gegeten, geboerd, getempt en schone luier heeft, maar ik weet dus niet wat het is. Vannacht duurde het feest 4 uur...

Is dit het befaamde 'huiluurtje'? Iemand tips?

Liefs, Lotte (gaaaap)

Misschien vind ze het te stil alleen op haar kamertje.
Wij hebben Dewi om deze reden bij ons op de kamer gelegd 's nachts. Ze wilde echt niet slapen in haar eigen kamer 's nachts. Overdag gaat het prima! We hebben uiteindelijk toch maar een wiegje gekocht waar ze nu 's nachts in ligt naast mijn bed. Ik had er ook geen zin in om elke keer naast haar bedje te gaan zitten wachten tot ze in slaap was gevallen.
Misschien kun je het een keer uitproberen door haar bij jullie op de kamer te leggen. (Eventueel een nachtje proberen in de wandelwagenbak...)

groetjes Cathelijne

/>

misschien ben ik te hard daarin dan
maar ik doe de babyfoon uit en ga slapen
mijn zoontje heeft het ook geprobeerd de eerste 3 weken zo een paar nachten
en het is hard maar ik ben achteraf zo blij dat ik het vol gehouden want
na 3 weken ongeveer
was het helemaal afgelopen   1 keer in de nacht een voeding en dan weer terug
alles nagekeken luier enz enz
als ie dan brulde dan bruld ie maar

misschien ook een tip
leg 2 dagen een knuffel tegen jou aan in bed
en leg vervolgens die savonds bij haar in bed als ze gaat slapen
dan ruikt ze je geur   ook al ben je dr niet

groetjes soraya

Soraya, ik ben ook vrij hard dan hoor.. Ik zet ook de babyfoon wel eens uit.. Ze huilt zich vanzelf wel in slaap meestal!

Sommige mensen zweren ook bij het inbakeren van hun kleine 's nachts.. Dan zijn ze ook vaak stil..
Die van die knuffel is trouwens wel een mega mooi idee :)

Gelukkig is het hier 5-20 Min huilen voordat ze in slaap valt..

xx Lies

hey

hey liez

hier ook 5   a 15 min huilen en dan is het stil hoor

voor de rest die er moeite mee hebben
soms moet je hard zijn   hoe moeilijk je het zelf ook vind
maar vaak werkt het wel tis alleen een kwestie van doorzetten
en  niet wegsmelten als ze huilt
zolang er nog geen dikke tranen uitkomen valt het allemaal wel mee
ze zeggen dat je een baby niet kan verwennen
nou dat kan wel degelijk heb het zelf persoonlijk ondervonden  

Ik ben het niet helemaal met dat laten huilen eens...

Ik had het huilen ook eerst geprobeerd, maar na 45 minuten (ik heb de kookwekker gezet) vond ik het wel echt genoeg! Dit had ik 2 dagen vol gehouden en daarna heb ik haar bij ons op de kamer gelegd. Nu huilt ze niet meer als ze moet slapen. Overdag slaapt ze wel in haar eigen kamer zo kan ze wennen om daar toch ook te slapen.

Even huilen is OK, maar je hoeft een babytje echt niet uren te laten huilen!!

Van mijn beste vriendin is de kleine nu 10 Maanden oud.
Hun gingen vanaf dag 1 bij elk kikje kijken, hem uit bed halen of uit de box..
Ze zeggen dat je de kleine de eerste 3 maanden niet kan verwennen maar ik heb bij hun ook ondervonden dat dat wel degelijk kan..
Hij wist precies als ie een kik gaf komen papa en mama! :)

Het ieder voor zich hoe lang je je kleintje laat huilen, soms moet je er even doorheen denk ik.

renske huilt ook wel, maar als het lang duurt rol ik haar wiegje heen en weer, daar wordt ze rustig van.

ik zelf kan het niet, zomaar laten huilen. ik ga niet bij elke kik kijken, maar als ze s nachts lang huilt kijk ik wel en probeer haar dan ook stil te krijgen. ook wel zo fijn voor de buren ;-))

overdag laat ik haar toch wat makkelijker nog even liggen huilen merk ik.

Terug
Bovenaan