Huilen!

Hoi!

Onze zoon (10 wkn. Oud) slaapt ‘s nachts heel goed, na de fles van 6/7 uur leggen we hem op bed en slaapt hij tot s morgens 9 uur. (We voeden hem in die tijd 3x en hij slaapt daarna direct heerlijk verder)

Meestal komt het zo uit dat we s morgens om 7 uur de fles geven. Om 9 uur wordt hij ongeveer wakker en huilt dan totdat hij weer een fles krijgt (maar we kunnen niet blijven bijvoeden)

vanaf het moment dat we een fles hebben gegeven is het vervolgens een uur gezellig. Kijkt hij lekker rond, zit bij ons etc. Maar… daarna begint het huilen. Na een flesje is hij even stil, (6x per dag 135cc dus om de 4 uur) maar dan is het weer ong. Drie uur lang huilen tot de volgende fles. Heel weinig helpt, wil ook niet slapen. Soms helpt wandelen of bij je dragen eventjes maar vaak niet. Heeft iemand dezelfde ervaring (gehad)? Wat kan het zijn? Is het normaal? Hoe lang zal dit duren? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Gewicht: ruim 4 kg. We voeden Nutrilon en regelmatig 1 v/d 4 schepjes Forte.
(Dit ter info, ik weet niet of het aan de voeding ligt, kan alles zijn natuurlijk)

Alvast bedankt!
 
Alvast dank voor jullie reacties. Ik voed kunstvoeding op tijd.
En s avonds en s nachts na de fles ligt hij nog eventjes rond te kijken in zijn wiegje bij ons op de kamer maar slaapt dan vrij snel weer in, zonder huilen of pruttelen.
 
Wil hij niet gewoon op verzoek gevoed worden ? En dan kleinere beetjes voeden? Of misschien zuigbehoefte? Ik vind zelf 4 uur er tussen voor zo'n kleine erg lang maar ik moet eerlijk bekennen geen ervaring te hebben met op tijden voeden. Ik weet wel dat baby's soms gewoon een slokje willen omdat ze gewoon even dorst hebben. Net zoals wij soms even een glaasje water pakken. Ik zou zelf op verzoek gaan voeden. Maar ik snap ook dat dit niet het advies is waar je op zit te wachten ;) succes in ieder geval je doet het goed mama!
 
10 weken en 4 uur tussen de voedingen... Dat lukte hier niet hoor. Zelfs niet toen ze een half jaar oud was, alleen toen zaten er vaste voedingen tussen ipv melk. 
Rond 10 weken zaten we op elke 2 a 2,5 uur een flesje. Beetje kleiner en vaker. Wij deden gewoon op verzoek ipv tijdschema. 
 
Ons meisje is iets kleiner. 6 weken en weegt 5 kilo. Maar snachts slaapt ze door, heel luxe. Dus overdag komt ze om de 2,5-3 uur. Helemaal prima! We volgen haar gewoon. We geven standaard 120+4 En als het nodig is wat extra.
 
Ik vind 4 uur ertussen ook mega lang hoor. Dat lukte hier pas met een maand of 4. 120cc/4 schepjes mag je gerust elke 3 uur geven!! Zo'n 7 voedingen per 24 uur is prima!

Ik werk al 10 jaar in de kinderopvang, bijna alle kindjes die komen met 10/12 weken oud drinken gewoon 120/150cc elke 3 uur!! Pas met 4 a 5 maanden zit er 4 uur tussen, soms ook pas met 6 maanden! Een ukkie mag echt gerust elke 3 uur eten overdag... wees echt niet te bang dat je teveel geeft. Eigenlijk hoef je pas om de 4 uur te voeden zodra je kindje flesjes van 180cc (!) op kan.. ik zou hierin dus iets meer je kindje volgen en niet die 4 uur steeds uitzitten met zo'n gehuil en gedoe..
 
Terug
Bovenaan