Huilen!

Gezien je ook forte geeft, ben je bang dat je kindje heel hongerig is?? Want eerlijk gezegd vind ik eerder dat je te weinig geeft dan teveel. Probeer eens een paar dagen om de 3 uur te voeden en kijk of hij wat tevredener is dan. Ze mogen echt gerust 1000cc per 24 uur! 4 kilo voor een kindje van 10 weken vind ik ook niet heel veel. Het klinkt alsof hij gewoon wat meer nodig heeft en daarom zo huilerig is.
Ik had altijd als stelregel de eerste 3/4 maanden: niet eerder dan na 2.5 uur weet een flesje, maar elke 3 uur is prima. Vaak kwamen ze ook na 3 uur weer, een enkele keer sliepen ze heerlijk en zat er eens 4 of 4.5 uur tussen.
 
Dank voor al jullie reacties! Ik ben idd weleens van mening dat hij hongerig is, vandaar de forte. Ik was ervan overtuigd dat 6x120 +4 scheppen echt veel was voor een baby… (wordt op het bureau verteld) maar ik ga toch eens proberen deze hoeveelheid overdag om de 3,5 u te geven en kijken hoeveel het scheelt!
 
RomyVM heeft gelijk! Met 10 weken mag je ook van het bureau al naar 5 voedingen van 150. Aan de stelregel houd ik me inderdaad ook. Behalve als ze haar fles niet helemaal op heeft, dan geef ik weleens een klein beetje extra.

Een vraag uit belangstelling: waaraan merkte je dat het honger was en ben je forte gaan geven?
Bij mij waren ze namelijk op het bureau kritisch dat ze met 4 weken al 6x 120 kreeg, maar ze adviseerde geen forte.
 
Ja ik dacht ook dat ik juist naar 5 voedingen moest gaan van 150 maar dan zit er nog langer tussen dan 4 uur soms toch?

Ik ben dat gaan gebruiken omdat ze op het bureau zeiden dat ik niet mocht ophogen maar ik merkte wel dat mijn kleintje na het geven van de fles nog hongerig was, ook lukte het hem dus niet om tevreden te blijven tot de volgende fles. Vandaar dat ik het ben gaan proberen.

Probeer vanaf vandaag hem gewoon te voeden als hij komt, bijvoorbeeld ook al om de 3,5 uur.

Ik dacht altijd dat baby’s echt onder de 1000cc moesten blijven en aangezien hij nog wel eventjes baby blijft, zou ik dan hierna niet meer kunnen ophogen?

 
De 1L regel is achterhaald :). 2 jaar geleden ook nog niet. Hier zei het CB vooral dat ze minimaal 150 gram in een week moeten groeien en dat ze tevreden zijn. Dus geef ik regelmatig wat extra. Ten slotte weet je met borstvoeding ook niet wat ze binnen krijgen.
Dus daarom houd ik me ook niet straks aan de tijden. En doe ook wel wat mij uitkomt.
 
Die 1000cc regel is idd achterhaald. Hier waren er genoeg dagen dat ze 6x150, soms zelfs 7x150 kregen. Sommige dagen zaten ze op 1100cc per dag. Ach, ze hebben er niks aan over gehouden hoor.

Die 5x150cc klinkt leuk en zo werkt het 'volgens het boekje' maar in de praktijk lukt dat bijna nooit. Dat betekent voeden om 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00 en daarna keurig de hele nacht doorslapen. Nou, dat lukte hier noooooit haha. Zo werkt het alleen bij voorbeeld baby's ;)

Dus ach, geef je kindje idd gewoon wat hij nodig heeft elke 3-4 uur. En als dat 7x120 9f 6x150 (of sommige dagen zelfs 7x150) is, krijgt je kindje daar eeeecht niks van!
 
Mijn baby is 12 weken en krijgt vanaf dat ze 7 weken is 6* 150. CB vond dat prima. Ik ga ze geen honger laten lijden.
Ze slaapt vaak 12uur snachts en krijgt de rest verdeeld over de tijd dat ze wakker is. Kot meestal neer op om de 2,5 a 3 uur een fles. Soms 5 flessen soms 6
 
Terug
Bovenaan