huilen

Mijn dochter is nu 5 ½ week oud en ze heeft denk ik last van haar darmpjes, en is dan niet te troosten. Ze krijgt al friso comfort vanwege het spugen en sinds vorige week gebruik ik ook venkelthee om de voeding mee te maken. wie heeft er nog tips (haar in een warme tummytub of emmer weet ik al) Ik word er namelijk erg nerveus van ook omdat ik hier nog 2 kinderen heb rondlopen die ook hun aandacht willen. groetjes

Hoi Wilma,

Ik gaf altijd venkeldruppels van de drogist.
Ook masseerde ik het buikje. Ik maakte dan cirkelbewegingen met de klok mee.
Dat leek te helpen, werd Mirte wel rustig van.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Linda (mama van Mirte, nu 7 maanden)  

hoi,
ik gaf mijn zoontje die er ook verschrikkelijk veel last van heeft en nu mijn dochter die heeft er weinig tot geen last van.
cinababy(van vsm)druppeltjes.
maar zo las ik ergens op deze site dat een abc...middeltje van de kruidenwinkel(de tuinenwinkels enz) beter werkt.
het heet abc en dan nog wat maar ze zullen het wel weten als je er naaar vraagt voor krampen.
verder helpt zuigen op speen ook(zeggen ze)
maar je kan ook een kindje hebben dat graag veel huilt,
succes groetjes

Hoi,
Mijn dochter heeft er ook erge last van gehad,ik gebruik sab-simplex druppels,kun je gewoon in de fles erbij doen,of tussendoor op je vinger of zo.Krijg je helaas alleen in duitsland maar bestellen via internet is mogelijk.Toets maar in bij google en dan krijg je de apotheek waar je kunt bestellen.Ook doe ik 30 cc rooibos thee door water en dan voeding erbij(bijv 180 w ,30 cc thee=210 en dan 7 schepjes).Inmiddels is ze alweer 4 mnd en ben ik de druppels af aan het bouwen.Oh ook zijn we spa blauw gaan gebruiken ipv kraanwater.Tja en wonder boven wonder sinds we deze 3(thee,druppels,spa) gebruiken gaat goed.
Gr Gaby

ik heb op advies van een medemama Sinababy gekocht...hier reageert onze dochter(6 weken) goed op...zuigen op een speentje vindt ze wel prettig, bij het hebben van krampjes...wat ik ook weldoe, is fietsen met haar beentjes! daar wordt ze erg rustig van en de volgende luier zit meestal dan vol...
1x heb ik de thermometer een klein stukje tussenhaar billen gestoken(echt ene heel klein stukje hoor....) en toen spoot t er letterlijk uit in de gordijnen...maar ze was het wel kwijt!! heb ook wel gehoord dat moeders gaan masseren om hun baby rustig te krijgen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee..
ik geef borstvoeding dus kan je helaas niet helpen denken over wat je in de fles zou kunnen doen...
succes!!

Hoi,

Onze dochter heeft hier ook heel veel last van gehad en af en toe 1 druppel sinasappelsap (vers) in de fles doen heeft wel geholpen bij het poepen en dus minder krampen. Ze is nu 3 maanden en ik geef haar nog steeds 2 keer per dag sinababy help ook goed en ze heeft bijna nergens geen last meer van. Het klinkt verschrikkelijk maar soms kan je gewoon niks doen hoe zielig het ook is om te zien en horen. Hopelijk gaat het snel beter.

Groetjes Nancy

Hallo,

vervelend en zielig is dat hè! Ons zoontje is inmidddels 10 maanden, maar heeft ook erg veel last gehad van zijn darmpjes. Wat helpt zijn de druppeltjes van VSM tegen darmkrampjes, Sab simplex hebben wij ook geprobeerd hielp ook wel. Uiteindelijk zijn we overgestapt op een speciale fles nl dit van dr. Brown. Ook dit hefet een tijdje geholpen. Helaas heeft niet alles geholpen, maar ik vond de sap simplex en de druppeltjes van VSM het beste werken.

Groetjes en succes
Chantal

Hoi ja heel sneu.. Wat bij mij echt de gouden tip was, zijn die venkeldruppels, die ik hier al eerder in de antwoorden voorbij zag komen... Wij gebruikten eerst ook cinababy, maar dat hielp alleen als we het echt twee of drie keer elk uur gaven, maar je mag het maar 3x per dag gebruiken, dus dan moesten we echt afwegen wanneer we het gingen gebruiken. Die venkeldruppels gebruiken we nu bijna een week (ze is nu vier weken) en de krampjes zijn aanzienlijk vermindert!! En op de buik op je arm leggen, dat de kleine druk op de buik heeft en zonder luier op een hydrofieldoek/handdoek leggen, zodat ze de beentjes vrij hebben om te trappelen, wil op het moment ook wel even helpen. En wij geven Nutrilon Omneo tegen krampjes en mondje terug. Succes! Liefs Jude

Terug
Bovenaan