huilen

Hoi!
Ik ben de wanhoop een beetje nabij … of tenminste, dat dénk ik bij tijd en wijlen. Mijn zoontje is bijna 8 weken en huilt sommige dagen (lees: 3 van de 4) heel veel. Ik kan bijna niet met hem zitten zonder dat hij huilt, behalve als hij de fles krijgt. Soms vermaakt hij zich wel al even in de box of in het wippertje maar dat duurt niet langer dan 10/15 min. maar dat lijkt me logisch voor zo ’n kleintje?

Hij lijkt alleen zo driftig?! Hij heeft dit al vanaf zijn geboorte en eerst dacht ik dat het zijn darmpjes waren dus hebben we allerlei homeopatische middeltjes geprobeerd. Ook voetreflex gedaan bij hem en ik masseer hem nu veel voor het badje. Hij wordt daar soms wel rustig van maar hij blijft verkrampt. Gister ging ik met hem wandelen en toen had hij zelfs zijn vuistjes verkrampt gebald tijdens het slapen in de wagen!? En vanochtend tijdens zijn flesje wil hij aldoor maar met zijn handen aan zijn hoofdje komen waardoor hij zichzelf dus vaak wakker maait zeg maar. En als ik zijn armpjes dan vasthoud of inbaker wordt hij nog bozer?! Ik baker hem nu wel in tijdens zijn slaapje en dat lukt vrij aardig, behalve het inbakeren zelf dan, want dan verzet hij zich weer hevig maar als hij eenmaal slaapt is hij rustig ….

Wat moet ik nou met dit lieve mannetje?! Hij lacht wel al veel en kletst een beetje dus hij is soms best tevreden maar soms krijg ik het gevoel dat hij het bij ons niet leuk vind of gewoon niet lekker in zijn vel zit en dat werkt ook niet echt lekker op mijn zelfvertrouwen …

Bedankt voor het “luisterend oor ” alvast …
 
Ik ken dat....onze zoon is nu bijna 3 weken en huilt ook behoorlijk veel, ik heb ook gehoord over inbakeren, maar heb hier dus geen ervaring mee. Ik heb gehoord dat er bebaalde druppels zijn die je op de speen doet, daar wordt hij rustig van zeggen ze. Ik heb geen idee of het helpt. Het is een scheet van een ventje maar ik voel me inderdaad ook af en toe hopeloos. Het lijkt wel of hij vecht tegen de slaap...het lijkt me ook niet echt huilen wat ie doet maar krijsen, hij loopt rood aan en begint te krijsen. Geen tranen komen erbij kijken. Ik ga veel wandelen daar wordt ie rustig van. En in bad doen vindt ie ook een uitkomst, en heel veel heen en weer wiegen dan krijgen we hem stil. Ik wens je veel succes, ik weet hoe je je voelt...
liefs Bianca
 
Misschien kun je eens een draagzak proberen, daar wordt onze eigen baby wel rustig van. (Is ook nogal een driftkikkertje en erg actief. Dat krijsen herken ik!)
Veel sterkte !
 
Hallo Patty, Bianca en anderen,
Ik kom eigenlijk nooit op dit forum, maar ging er even kijken.
Een heel herkenbaar verhaal van jullie. Mijn zoontje is inmiddels bijna 10 maanden oud en heeft de eerste tijd ook ontzettend veel gehuild. Niet tevreden, krijsen, ook aan zijn hoofdje plukken, overstrekken, niet in slaap kunnen komen. Als ik dit van jullie weer lees, voel ik bijna weer die wanhoop, want het is echt vreselijk, en de mensen om je heen snappen het niet echt hoe erg het is. Ik kan jullie wel zeggen dat het volgens mij niet echt normaal is. Omdat hij mijn eerste was, dacht ik in het begin heel lang van: het zal wel normaal zijn. Op het CB zeiden ze ook dathet er een beetje bij hoort en na drie maanden vaak wel over gaat. Maar dat ging het niet. Daarom: echt waar, volg je gevoel, ook als je denkt dat er wat aan de hand is.
Ik ben hem in gaan bakeren pas met bijna 5 maanden. Ik wist er ook niks van af en op het Bureau hebben ze het me nooit uitgelegd. Tot ik ten einde raad een boekje heb gekocht ´inbakeren brengt rust ´ van Ria Blom, doeken aangeschaft en ben gaan inbakeren. Bij ons hielp het. Kijk op de site www.inbakeren.nl of rustenregelmaat.nl Daar zul je veel herkennen van je kindje, denk ik. Bij ons heeft het lang geduurd, hij is heel lang onrustig geweest, ´s nachts veel wakker en zo. Pas sinds een paar weken gaat het echt goed, maar nog kan ik hem niet meenemen naar drukke verjaardagen en zo. Op den duur leer je je kind kennen en weet je precies wat hij aankan en wat niet. Ik wil jullie niet ontmoedigen, want meestal duurt het echt niet zo lang. Hebben jullie wel gehoord van het KISS-syndroom? Dit kan ook nog een mogelijke oorzaak zijn. Bij ons ook, daarom plukte hij aan zijn hoofd (had pijn).
Sterkte, en het komt echt allemaal goed! Volhouden nog maar even. Ik moest hier even op reageren, omdat ik jullie wanhoop heel goed begrijp!

Groetjes
Marjolein
 
Hallo allemaal

Ik ben niet vaak op dit forum maar wat een bekende verhalen.
Mijn zoontje is inmiddels 7,5 maand oud.
En heeft ook dit gedrag vertoont en er kwamen steeds weer andere oplossingen te veel voeding, te weinig voeding, het zijn de eerste 3 maanden en ga zomaar door.
Ik werd er gek van !! tot ik zelf op zoek ging.
Ik weet me zelf al snel te redden dus ging ik opzoek naar eventuele oplossingen zo kwam ik bij inbakeren.
Na gevraagt op het CB en daar kreeg ik het pakket te leen.
Toen we begonnen was er heeeeel veel weerstand maar ik heb doorgebeten.
Ik stond er achter en wist dat het moest helpen.
Ondanks de weerstand ging hij al steeds langer en meer slapen en dus minder huilen totdat na ongeveer 2,5 maand we onze zoon niet meer herkenden zo lekker ontspannen en zo lekker dat ie kon slapen.
En nu nog steeds baker ik hem in ik ga niet op visite zonder dat ik zijn slaapzakje met dichtgenaaide armschaten bij me heb, want zonder die beperking kan hij nog steeds niet slapen.
Huilen ? ja, als ie honger heeft of als ie valt want zijn ontwikkeling gaat als een speer kruipen doet ie al 2 weken en nu probeert ie te staan en het zal hem waarschijnlijk snel lukken.
Want temperament heeft ie !! dat hebben we de eerste maanden wel gemerkt.
Het boekje 'inbakeren brengt rust' is erg duidelijk en fijn om mee te werken.
En nu ben ik een vraagbaak voor vrienden, 2 ervan hadden hetzelfde probleem en zijn nu ook overtuigd van het inbakeren.
Jammer genoegd weten kraamverzorgende ook niet altijd alles over inbakeren maar ook die kunnen leren ook van inmiddels geoeffende moeders !!

Heel veel succes en ga op onderzoek uit want als je nu al je geluk niet op kunt kun je het na de oplossing al helemaal niet meer.

Veel geluk Wendy
 
hoi allemaal!
Bedankt voor jullie lieve reacties! Doet een mens goed! Ik moet zeggen dat het de laatste dagen (2) vrij goed gaat... ik klop het af hoor, want dit gevoel heb ik vaker gehad; het is weekend het lijkt allemaal relaxed te gaan zodra papa thuis is, maar als mama het op maandagmorgen weer alleen moet doen... ho maar! Haha! Maar hij heeft zowaar al 2 nachten doorgeslapen!! YES! We komen tot rust! En dit dus ingebakerd!! Ik denk toch dat dit een oplossing voor ons is! Super! Gister overdag ook een paar keer ingebakerd maar vandaag heb ik gewandeld dus dan slaapt hij sowieso wel in de wagen en vanavond lag hij bij papa op schoot te slapen dus dan vouwen we zijn armpjes in zijn badcape. Dat werkt ook. Wat heerlijk zeg! Hij slaapt heel veel opeens; zal hij dat toch nodig hebben gehad?!

Ik vraag me wel nog af waarom hij alsmaar aan zijn hoofdje zit, ga morgen meteen even vragen op het CB. Ik las al over het Kiss syndroom, moet ik dat uitsluiten door naar een huisarts te gaan? En ik baker hem nu dus al in, zonder dat ik eerst medische dingen heb uitgesloten, is dit riskant dan?

En hij is vandaag dus 8 weken; moet ik dan ook al een ritme gaan aannemen, zoiets als 2 uur slapen, 2 uur op? Hij slaapt nu (deze dagen) wel meer dan dat, en als ik zie dat hij van driftigheid niet in slaap kan komen baker ik hem in. Dat helpt maar ik kan hem dus nog niet wakker in zijn bedje leggen, dat pikt hij nog niet, of moet ik dat wel doen? Ik dacht dat hij daar misschien nog te klein voor is, om mij "uit te proberen" zeg maar??

Die site van bakerzak.nl is inderdaad super, want ik vind het nogal een gedoe met die lakens al vind ik de prijs wel hoog; zou je zelf niet zoiets kunnen maken? Of is dat niet veilig? Ook handig voor de papa's en oppas enzo, want die durven niet echt in te bakeren, en dat snap ik wel.

Hé, onwijs bedankt he, en ik hoop dat iemand me nog wat tips kan geven op bovenstaand!!


 
Terug
Bovenaan