huilen

Patty,

Heel herkenbaar hoor. Hier een zelfde soort kereltje (geboren 10-9-2004.
Op bepaalde momenten sliep hij overdag niet of nauwelijks. Alleen maar huilen, soms wel 15 uur op een dag.

Nu is hij een vrolijk kereltje van 10 weken die op momenten na gewoon overdag slaapt en 's-nachts doorslaapt.
Af en toe heeft hij nog moeilijke dagen maar die kan ik nu wel verklaren.

Schaf het boek oei ik groei aan en je zult zien dat het huilen precies samenvalt met een sprongetje in de groei. Iedere baby is wat onrustig in deze perioden, maar een gevoelig/prikkelbare baby nog eens extra. Als ze wakker zijn lijken ze buiten het eten om alleen maar te huilen..

Wij hanteren de drie RRR-en. Rust regelmaat en ritme.
Dus, wakker worden, eten, half uurtje knuffelen/spelen en zodra je ziet dat hij moe wordt (met handjes in oogjes wrijven/gapen/jengelig) meteen naar bed. Dit werkt bij ons in combinatie met inbakeren heel erg goed. Inmiddels slaapt hij 's-avonds vanaf 23.00 tot 's-morgens 08.00 aan een stuk door.
's-ochtends van 09.00 tot 11.00/12.00 en 's-middags en 's-avonds vaak ook nog een uurtje of twee.

Ik heb gemerkt dat het zeer belangrijk is bij dit soort kindjes dat er een ritme ontstaat. Wij hebben bijvoorbeeld het tijdstip van het badje verschoven naar de laatste voeding. Dus lekker in bad, dan voeden (bij papa en mama in bed), nog even knuffelen en kletsen en naar bed.
Hij slaapt dan altijd zo in, zonder huilen o.i.d.

Hij wordt trouwens altijd wakker weggelegd en heb dus bijna nooit problemen als hij 's-nachts wakker wordt omdat hij zelf weer in slaap kan vallen.

Veel succes !
 
Terug
Bovenaan