huilen?






 




lastig onderwerp al zeg ik het zelf.

ons mannetje is 6 weken en huilt vanaf eind van de middag tot de laatste avond fles.
zodra ik hem na de fles en knuffelen/spelen in zn bedje leg, gaat hij gelijk huilen
alleen op schoot valt hij in slaap
maar zodra ik hem dan in bed leg, is hij gelijk weer wakker en moet huilen.


's nachts en 's ochtends heb k hier geen last van waarschijnlijk moe van de avond.

ook heeft hij last van krampjes dus dat heeft er ongetwijfelt mee te maken

herkennen jullie dit?
en wat is nou verstandig ff laten huilen of toch maar weer op schoot.
en vanaf welke leeftijd moet je ze laten huilen omdat het wel gewenning/verwennen is?
 
Hai klavertjevier,

Ik herken je verhaal helemaal.. Mijn dochter is nu 3mnd en het is nog steeds zo, savonds slaapt ze heel goed (na de laatste fles, nu zelfs nacht door) maar smiddags is het drama!!! ze wil idd bijna alleen maar op de arm slapen zodra ik haar terug leg zet ze het op krijsen.. vaak laat ik haar dan ook huilen maar ook vaak gaat ze gewoon lang door en gaat over haar toeren.. ja kan haar dan niet laten huilen toch?.. maar tis toch proberen een ritme erin te doen... verschonen, voeden, spelen en dan op bed... en tja.. dan toch maar eerst 10min laten huilen dan ff kijken en daarna nog een keer 10min huilen.. zo door proberen, het is vaak een kwestie van doorzetten. Het heeft kort bij mijn dochter gewerkt maar nu   niet meer!
Word er helemaal kapot van, hou geen tijd over om de huishoudelijke dingen te doen.. dus hoop ook op tips voor je  succes in iedergeval!!! XXx
 
Hoi Klavertjevier,

herkenbaar en vervelend. Ik  had dit bij de eerste ook. Stond ik te koken en ondertussen met m'n voet de kinderwagen heen en weer te wiebelen zodat het mannetje stil was en vaak werkte dit ook niet.

Wat voor mij uiteindelijk de oplossing was, was een draagdoek. Het was even oefenen en wennen, maar uiteindelijk hebben we er allebei heel veel plezier van gehad. Zoonlief lekker slapend tegen mama aan en ik m'n handen vrij.
Je verwent je kindje echt niet door het lekker bij je te dragen, of dat nou in een doek is of gewoon op de arm.  Het geeft hem een veilig gevoel en daardoor rust.

Zelf heb ik zo'n hele lange doek, maar er zijn in allerlei ander soorten en maten. Je zou eens kunnen kijken op www.doekentheek.be voor meer info.

Drie weken geleden ben ik bevallen van de tweede en ik gebruik weer de doek. Ze sputterde in het begin even tegen als ze er in geknoopt werd, maar nu herkent ze het ritueel en gaat er echt voor 'zitten'. (Ik draag haar buik-tegen-buik, ook ideaal bij krampjes.) Ze kijkt lekker nog even rond, maar valt ook vaak snel en tevreden in slaap.

Of je het wat vindt of niet zo'n draagdoek, dat is aan jou. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen!

Groetjes,
Margrethe

 
Hoi

Mijn zoontje is bijna zes weken en doet precies hetzelfde.
Nou ga ik met hem om verschillende redenen naar een osteopaat ben benieuwd of het daar ook voor helpt
Verder lees ik dus ook maar even mee voor hopelijk goede tips!
 
Hallo klavertjevier , onze dochter was ook de eerste weken s 'avonds huilerig tot aan de laatste fles . Ik hield haar dan bij me omdat ze hier rustig van werd . Volgens mij kun je baby's totdat ze een half jaar zijn niet verwennen . Daarna schijnen ze het 'door' te krijgen dat ze opgepakt worden als ze huilen , maar tot die tijd zou ik je baby lekker bij houden en troosten . Bij onze dochter werkte dit prima en het gaat vanzelf over. Ze is nu 10 weken en af en toe heeft ze nog wel eens een avond dat ze wat jengelig is maar dan leg ik haar   in bed en valt ze wel in slaap. Het is ook normaal dat baby's een huiluurtje hebben en meestal is dat s 'avonds . Succes ermee
 
Onze dochter is nu 8 wk en heeft ook aan het einde vd middag / begin vd avond haar huiluurtje. Niet ideaal dus inderdaad met koken, eten enz. Maar goed.. Ik probeer nu haar na de voeding van 4  ong. half 5 op te houden tot ze zó moe is dat ze wel slaapt als wij gaan eten. Ik leg haar dus tegen half 6/ kwart voor 6  in haar bedje. Hoewel ze verder overdag en snachts wel goed slaapt is het om die tijd vaak maar 3 kwartier en dan is het weer huilen geblazen maar goed, we hebben dan net even kunnen eten. Haha. Ook vinden we het dan lastig de voeding uit te stellen, terwijl ze overdag wel om de 3-en-half a 4 uur komt.
Schijnbaar heeft ze moeite de 'prikkels' van overdag te verwerken en dit uit zich in haar huil / krijs-uurtje. Waneer ze dus weer wakker is, doe ik haar in badje, dan de fles en dan weer in bed (half 8 ofzo). Dus rond de vroege-avond-voeding niet meer spelen. Vaak is ze dan ook wel bek-af want slaapt meestal binnen een kwartier en moet haar regelmatig wekken om 11 uur / half 12  (laatste avond-voeding).
Overdag slaapt ze ook veel onrustiger dan 'snachts. Ik voedt nu ong 7 x dgs. Vanaf vorige wk slaapt ze een enkele keer door 'snachts.
Wij bakeren haar in tegen het onrustige slapen, ook het huilen is daardoor een stuk beter / minder geworden. Zie www.pacco.nl .
Veel succes !
 
Terug
Bovenaan