Huilen

Hallo!

Hoeveel huilt jullie kleintje? Ik heb namelijk het idee dat Levy wel heel erg veel huilt. Als hij niet slaapt is hij max 10 minuutjes wakker zonder te huilen.

Nu heb ik infacol gehaald voor darmkrampjes omdat het leek alsof hij daar erg last van heeft. Die krampjes zijn een stuk minder maar het huilen blijft. Ook ben ik gestopt met melkproducten eten om te kijken of het daar aan kan liggen, maar hij huilt nog steeds zo veel, gewoon echt krijzen.

Als ik hem in bed leg huilt hij zichzelf wel eens in slaap na een voeding, maar ik voel me niet prettig als er visite komt, niemand kan hem vasthouden zonder dat hij begint te huilen. Ik kan m ook niet even in de box leggen.

Het vreemde is dat hij bij mijn moeder en schoonmoeder (na een autoritje, waar hij heel rustig van word) soms wel 4 uur rustig ligt te slapen...

Iemand tips?

Hey Ludy,

Dat is wel erg veel inderdaad. Ben je al naar de huisarts geweest? Misschien heeft hij wel ergens last van.
Huilt hij ook bij jou in je armen?

Lars huilt eigenlijk alleen maar als hij honger heeft en soms als hij wakker wordt maar zodra hij iemand ziet of zijn speentje krijgt dan is het over.
Heel soms na zijn fles, dan is hij boos dat hij niet meer krijgt, maar dat duurt vaak maximaal 10 minuten.
Hij heeft 2 keer 3 avonden heel de avond gekrijst, maar ik denk dat dat de regeldagen zijn geweest.

Misschien moet Levy wel een tijdje gewiegd worden voordat hij kan slapen? Aangezien hij na een autoritje wel kan slapen...
Maar als Lars zoveel zou huilen zou ik toch even naar de huisarts of osteopaat gaan.

Sterkte ermee!

Liefs Kim

Hoi Ludy

vervelend is dat he? Wij werder er soms ook echt moedeloos van. Helaas hebben we er geen gebruiksaanwijzing bij gekregen.

Merle is overdag ook heel veel wakker, en zolang ze bij je op de arm ligt of haar speentje heeft gaat het ptima, maar ze huilt zichzelf heel moeilijk in slaap.
Vaak wieg ik haar op de arm in slaap en dan hoop ik haar voorzichtig weg te kunnen leggen.
Ik merk ook dat ze heel gevoelig is voor geluid. Er hoeft soms maar iemand de deur dicht te doen en dan is ze al weer klaarwakker,
Vanmiddag had ik haar net lekke boven op de schommelstoel in slaap gewiegd en toen stond mn schoonmoeder onder aan de trap te schreeuwen!! AAAHHH GRRR! Ze sliep net! Zo irritant!
Merk dat rust en regelmaat voor bij ons heel goed werkt, maar dat is nu soms nog heel moeilijk door alle visites en het zoeken van een goed ritme.

Als het darmkrampjes zijn dat gaat het vast met de infacol snel beter en als je het niet vertrouwt even contact opnemen met het cb?

x Esther

Hoi Ludy,

Sepp huilde ook veel, totdat de verloskundige aangaf dat zijn zuigbehoefte niet vervuld kan zijn.
Nu geven we hem overdag een speentje (ik was altijd anti-speen), maar hierdoor is hij wel een stuk rustiger en tevreden. Ik heb het idee dat daardoor de krampjes ook meer te verdragen zijn of hij heeft er minder last van??? Dit gaat in ieder geval ook een stuk beter, of het met elkaar te maken heeft, weet ik niet.

Rust en regelmaat werkt bij ons ook goed, maar lukt ook niet altijd met de bezoekjes e.d.
Sepp is heel alert. Het is me 1x gelukt om hem slapend weer in bed terug te leggen, de andere keren wordt hij weer wakker... Dus dat heeft ook geen zin.
Het valt me nu ook op dat iedereen zoveel lawaai maakt, super irritant!

In de draagdoek is Sepp ook rustig, hij valt dan vanzelf in slaap en je hebt je handen vrij. Ik vind dat ook heel fijn. Misschien nog het proberen waard. Ik heb een aantal doeken liggen, dus als je er een eentje wil proberen, mag je er één lenen.

Groetjes Marina

Levy huilt ook in mijn armen, als ik hem een tijdje wieg valt hij wel in slaap, maar hij word zelfs in mijn armen nog regelmatig even wakker om te huilen. Zijn slaap is ook erg onrustig.

Ik heb een draagzak waarin hij inderdaad ook rustig word, maar hij woog 3 weken terug al 5 kilo en ik vind die draagzak dan ook best heavy voor mn rug.

Als ik m in slaap weg leg word hij inderdaad gewoon wakker.

Regelmaat probeer ik er zoveel mogelijk in te houden, alleen moest ik nog geen maand na mijn bevalling al naar school, en is hij toen 5 dagen weg geweest, en ook nu (hij is 7 weken) gaat hij regelmatig even naar 1 van de oma's omdat ik naar school moet.

Zn speentje weigert hij als hij echt overstuur is, en spuugt hij ook na een paar minuten weer uit.

Ik denk dat ik inderdaad contact op ga nemen met de ha, het cb zegt dat het na 8 weken wel minder word, maar mijn gevoel zegt eigenlijk dat er iets niet klopt. Zit bijna de hele dag met die kleine in mn armen omdat hij anders zo veel huilt.

De infacol helpt zeker voor de krampjes, maar het huilen gaat maar door..

Trouwens, heb wel eens gelezen dat stress tijdens de zwangerschap ook wel huilbaby's kan maken als ik het me goed herinner... En aangezien ik in mn zwangerschap ben getrouwd, verhuist en een schoonmoeder had die totaal niet blij was met de zwangerschap en het trouwen heb ik ook best wat stress gehad in die tijd.. Zou dat kunnen meespelen?

Hey Ludy,

Jeetje vervelend om te horen dat je zoveel stress hebt gehad tijdens je zwangerschap.. Tja, schoonouders heb je helaas niet voor het uitzoeken....(spreek uit ervaring...). Hopelijk heb je wel kunnen genieten van de zwangerschap!

Het klinkt wel alsof Lars erg veel huilt. Zoals Marina al schreef, werkt bij ons het speentje ook heel goed. Heb je geprobeerd de kleine in te bakeren? Bij ons hielp het heel goed om Laura 's nachts door te laten slapen. Je hoort ook wel dat het helpt tegen huilen!

Ik weet niet of stress in de zwangerschap een oorzaak kan zijn , maar het is nooit verkeerd om de ha te raadplegen!

Liefs J

Hey, erg vervelend als onze kindjes ontroosbaar zijn he, je weet dan niet meer wat te doen op een gegeven moment.. wij hebben eindelijk een rustige avond vandaag.. hiervoor veel avonden met buikkrampjes gehad... Inbakeren helpt goed bij Vince.. Infacol niet ivm dat hij hiervan moest spugen.. Ik heb ook een aantal tips gekregen welke vanuit shantala babymassage worden toegepast.. ga denk straks ook een cursus doen met Vince..

En schoonouders jaaa kan erover meepraten.. ik heb dan alleen een schoonmoeder maar de interesse is ver te zoeken.. heeft hem pas 1x gezien en belt 1x per 2 a 3 weken!!!

Sterkte...

X

Terug
Bovenaan