Huilen

Hey Ludy,

Onze Tijn heeft ook heel veel gehuild.
Hij heeft ook heel veel baat bij regelmaat/voorspelbaarheid.
Hij wilde de eerste 6 weken overdag niet in zijn bedje slapen.Alleen bij ons op de arm/borst. Alles geprobeerd. Heel frustrerend. want je ziet dat hij moe is, maar niet toegeven. als hij wakker was dan was het bijna altijd huilen.
Rond 6 weken van de een op de andere dag wilde hij wel in zijn bed overdag.

Blijven proberen en vetrouw op je gevoel.
Als je denkt dat er wat is trek aan de bel.

Nu heeft hij nog wel eens dat hij veel huilt.
Als het druk is bijv, of zijn huiluurtje tussen 2 voedingen.
Dan nemen we m lekker bij ons.

Ook leggen we wel eens zo'n hydrofiel spuugdoekje over zijn ogen. Dan kan hij zich afsluiten voor de prikkels.

Tijn slaapt overdag op zijn buik. en 's nachts in de puckababy(werkt erg fijn).

Heb je al een hangmatje in de box geprobeerd.
Bij ons werkte het niet. Maarja misschien bij jullie wel.

Als er visite is dan laat ik m ook niet bij iedereen rondgaan. Daar kan hij slecht tegen. Ik zeg dat ook tegen de visite.

Blijf volhouden. Heeft allemaal tijd nodig.
En geniet van de momenten dat hij niet huilt.
Succes.

Gr marsha

ps Tijn is nu bijna 10 weken.

Je kan ook altijd voor een consult naar een fysio of osteopaat om te kijken of er iets lichamelijks aan de hand waardoor hij zoveel huilt.Daarvoor hoef je niet eerst naar de HA.

Inbakeren heeft bij Sepp ook goed geholpen, omdat hij maait met z'n armen. Eerst hebben we hem in twee hydrofiele luiers gewikkeld en nu slaapt hij in de puckababy. Dit werkt goed! Hij is nu ook 7 weken.

Stress is nooit goed voor de kleine. Of dit ook maakt dat hij zoveel huilt??? Hij voelt jouw spanning/onmacht/frustraties en dat is ook moeilijk uit te schakelen. Heb je al eens een massage geprobeerd?

Meestal leg ik Sepp tijdens de visite in de draagdoek, omdat ik het niet fijn vind dat hij door iedereen wordt vast gehouden (iets wat mijn schoonmoeder ook heel vervelend vindt....). Dan kunnen ze hem zien, maar ligt hij wel lekker bij mij.

o ja, ik hou soms het speentje even in zijn mond, totdat hij ontspant en begint te sabbelen.

Dit is wel de periode dat ze het meeste huilen, maar als jij het gevoel hebt dat meer aan de hand is, probeer dit dan uit te zoeken bij HA of fysio o.d.
Luister ook naar je eigen gevoel en wat jij denkt dat goed is voor jouw kleine man.

Succes!

Groetjes Marina

Grappig om te lezen dat er meer dames zijn die zich irriteren aan de schoonmoeder ;-)

Ik vind het heel moeilijk om mijn schoonouders er wat van te zeggen, en al helemaal als mijn vriend erbij zit..dan verwacht ik eigenlijk meer van hem dat hij er wat van zegt.
Mijn schoonouders zijn heel lief maar ontzettend bemoeierig en bellen elke dag meerdere keren of komen wel langs. Soms is ons priveleven ver te zoeken. Ook heel vervelend! Ze gaan straks ook 1 keer in de week oppassen, ze verheugen zich er nu al op dat ze met Merle kunnen pronken op de tennisclub :-( Hoop dat we geen overgeprikkelt kind terug krijgen aan het eind vd dag.

Ik heb geen idee of stress tijdens de zwangerschap ook invloed heeft op huilgedrag van baby's.
De puckababy werkt hier ook super!

lfs Esther

Ik herken die helemaal niet. Ons meisje is heel rustig en tevreden en huilt eigenlijk alleen als er wat is een vieze broek of honger.

Hoop dat het snel beter gaat en dat jullie wat meer rust krijgen.

Wat vervelend als een je kleintje zoveel huilt.
Hier gelukkig ook alleen als ze heel moe is en niet wil slapen of als ze honger heeft.

Ik wilde dat de schoonouders iets meer van zich lieten horen, zijn 1 keer geweest en bellen misschien 1 keer per maand (als ze het niet vergeten!). Wonen wel ver weg, maar of dat een excuus is.

Ik ben van jan forum maar heb wel een tip ! Ik heb ook denk meisje die wakker huilt en ik zag dat auto rijden wel goed was en stil ,ik heb. Een schomel stoel met muziekje gekocht en heb nu me handen weer vrij doe haar in een doek en dan daar in en ze is stil en kan ik zo 1'5 uur doen wat ik wil ,doe het dan zo un 1,5 uur voor een voeding want ze kwam ook te snel voor een voeding en nu niet meer en dat voor maar 35 euro op marktplaats :)

inbakeren ga ik dan zeker eens proberen! Hij slaat inderdaad om zich heen, en als ik zijn handjes vast houd valt hij ook makkelijker in slaap. Dus wie weet helpt dat een hele hoop.
Ook dat doekje over de ogen is een goed idee.

Schoonmoeder is na de zwangerschap compleet omgeslagen en nu heel blij en enthoisiast, wil constant oppassen, vind dat eigenlijk wel fijn!

Speentje hou ik inderdaad wat langer in zn mond, eerste paar keer spuugt hij hem uit.

Vandaag eindelijk een betere dag gehad, na een loodzware nacht met 3 uurtjes slaap overdag een heel lief slapend kind, wat nu na etenstijd weer begint te huilen.

Bedankt voor alle tips!
Ga die eerst allemaal proberen, huilt hij dan nog zo dan neem ik toch maar contact op met een osteopaat.

Zo blij met dit forum en alle meedenkende moeders!

Terug
Bovenaan