Huilende baby

<p>Hoi,</p><p>Ons kleine ventje is 7 dagen oud. Tot gisteren was hij redelijk tevreden; sliep enorm veel en had 1x per dag zo zijn huiluurtje. Na de flesvoeding huilde hij wel eens maar wanneer wij hem dan vast hielden zakte dit wel weg. Slapen is wel steeds een beetje een probleem aangezien hij niet wilde slapen in zijn bedje, maar wel bij ons in bed of op onze armen. Wanneer we hem dan neerlegde begon hij te huilen.</p><p>Echter sinds gisteren huilt hij enorm veel. Hij is ontroostbaar en alleen de fles geven lijkt te werken, maar ook niet lang want een half uur erna begint hij flink te huilen. Hij is ontroostbaar; heel onrustig met armpjes en beentjes en krijst echt. Welke houding we hem ook vasthouden, niks helpt.</p><p>Ik ben op zoek naar tips want ben radeloos. </p><p>Hij krijgt flesvoeding.</p>

Als hij zo huilt geven we hem na alles geprobeerd te hebben maar de fles. Daar wordt hij rustiger op. Echter wel van korte duur want half uur/uur na de fles begint het weer. Daarnaast is deze optie ook niet helemaal goed omdat hij dan niet in zijn ritme komt qua voedingen (om de 3 a 4 uur). Ik denk soms dat hij darmkrampen heeft en dan maak je het met voeden ook alleen maar erger denk ik. Hij krijgt al Sab Simplex. En sinds gisteren geeft hij ook meer spuug terug.
We hebben al vanalles geprobeerd:
- wiegen
- buikje wrijven
- op de buik tegen mijn buik laten liggen
- fietsbewegingen
- warmte 
- buikje op onderarm laten liggen
Etc. Etc.
Maar niks werkt... 

Allereerst gefeliciteerd! 
Heb je al een speentje geprobeerd? Of misschien je pink? Misschien heeft hij op het moment gewoon veel zuigbehoefte? En misschien een draagdoek?
Onze kleine had toen hij zo klein was ook dagen ertussen dat niks goed was. Achteraf denk ik dat hij toen vooral graag bij mij wilde zijn (lees: tegen me aan geplakt).

[quote quote=10194805]
Allereerst gefeliciteerd!
Heb je al een speentje geprobeerd? Of misschien je pink? Misschien heeft hij op het moment gewoon veel zuigbehoefte? En misschien een draagdoek?
Onze kleine had toen hij zo klein was ook dagen ertussen dat niks goed was. Achteraf denk ik dat hij toen vooral graag bij mij wilde zijn (lees: tegen me aan geplakt).

[/quote]
Speentje hebben we idd geprobeerd. Pakt hij soms, maar in de huilbui spuugt hij deze uit.

Ik herken je verhaal! Ons zoontje nu bijna 12 weken oud, wilde ook alleen maar bij ons zijn. Hij sliep de eerste weken alleen maar tussen ons in of in mijn armen. Overdag wilde hij ook niet in zijn eigen bedje dus toen heb ik een draagdoek gekocht. En dat is een goede beslissing geweest. Hij slaapt nu sinds een week of 7 snachts in zijn eigen bedje naast ons bed maar overdag wil hij er nog steeds niet in slapen. Dus overdag slaapt hij bij mij in de doek. Dat is fijn want zo heb je je handen even vrij. Hij heeft ook heel veel gehuild maar sinds een weekje kan ik hem even wegleggen in de box om te spelen. En dat gaat de ene dag ook beter dan de andere. De draagdoek heeft bij ons dus heel veel geholpen! En nog steeds ?

[quote quote=10194822]Ik herken je verhaal! Ons zoontje nu bijna 12 weken oud, wilde ook alleen maar bij ons zijn. Hij sliep de eerste weken alleen maar tussen ons in of in mijn armen. Overdag wilde hij ook niet in zijn eigen bedje dus toen heb ik een draagdoek gekocht. En dat is een goede beslissing geweest. Hij slaapt nu sinds een week of 7 snachts in zijn eigen bedje naast ons bed maar overdag wil hij er nog steeds niet in slapen. Dus overdag slaapt hij bij mij in de doek. Dat is fijn want zo heb je je handen even vrij. Hij heeft ook heel veel gehuild maar sinds een weekje kan ik hem even wegleggen in de box om te spelen. En dat gaat de ene dag ook beter dan de andere. De draagdoek heeft bij ons dus heel veel geholpen! En nog steeds ?[/quote]
Dank je voor de tip. Wij hebben inderdaad ook een draagdoek maar nog niet gebruikt. Overdag tot 17:00 is hij zeer tevreden, slaapt veel en heb er dan geen werk mee. Maar van 17:00 tot 4:00 is drama...

Hij heeft z'n dag en nacht ritme nog omgedraaid zeker? Ik dacht ook hoe krijg je dat omgedraaid maar uiteindelijk gaat dat vanzelf. Ik heb al een dochter van 9 jaar en dacht dat ik het allemaal nog wel wist van toen... maar niet dus haha. Ik vind het vaak nog steeds wel lastig hoor maar probeer je gevoel te volgen. 
Ik denk als je hem teveel de fles geeft dat zijn krampjes alleen maar erger worden.... Maar snap heel goed dat als je weet dat het even helpt dat je gauw geneigd ben om het te geven. Mijn zoontje heeft uren per dag gehuild/gekrijst en dat kan je behoorlijk wanhopig maken. We zijn sinds een weekje wel veranderd van voeding. Hij kreeg ernome krampen van de voeding die we eerst gaven. Ze zeggen dat de krampjes in week 6 op hun hoogtepunt zijn maar toen ze in de weken erna alleen maar erger werden zijn we dus overstapt. En het lijkt wel iets van verbetering te zijn. 

Terug
Bovenaan