Huilende baby

Tuurlijk heeft hij zijn dag en nacht ritme nog omgedraaid ;-)
Dit gaat hij pas bij een paar weken wat aanpassen.
Voor nu is het om de 3 uur eten en de rest slapen.

Ik denk echt dat het krampjes zijn. Onze dochter had hier ook last van in de avond en in de nacht. Ik heb wat afgelopen met dr.
Het wordt echt beter.. Het vergt momenteel heel veel geduld en het is echt niet altijd makkelijk. Maar hij heeft zo veel meegemaakt ook, de bevalling is voor zon kleintje nog het heftigst.

Slapen in zijn eigen bedje komt ook wel. Ik zou hem lekker in de wieg op jullie kamer of in een babynestje tussen jullie in laten slapen.

Je gebruikt denk ik speen nul voor hem nog momenteel? Zuigt hij niet te veel lucht naar binnen tijdens het drinken?
Misschien werkt een kipkep op zijn buikje?
Wat hier boven ook gezegd is, stop je pink in zijn mondje dat hij daar op kan zuigen. Dit pakken ze als ze zo jong zijn sneller dan een speen.
Bij ons leek de borst ook alleen maar te helpen toen ze zo aan het huilen was. Maar het was dus echt zuigbehoefte dus hop pink erin. Dit gaat dan ook makkelijker als hij lekker bij je ligt.

Overdag lag ze eigenlijk ook alleen maar op mij te slapen. Nu moet ik zeggen dat ik het heerlijk vond en zo mijn hele dag kon doorbrengen haha. Had ook een redelijk zware bevalling gehad dus kon de eerste weken niet veel staan/lopen.

Heel veel tips heb ik niet maar de belangrijkste die ik je wil meegeven; geniet van deze momenten dat hij nog zo klein is. Ook het huilen wat er bij hoort en heb geduld. Wat ik al eerder zei, het wordt echt beter. Hoe rustiger jullie zijn, hoe rustiger hij ook is.
Liefs..

[quote quote=10194840]Tuurlijk heeft hij zijn dag en nacht ritme nog omgedraaid ?Dit gaat hij pas bij een paar weken wat aanpassen.Voor nu is het om de 3 uur eten en de rest slapen. Ik denk echt dat het krampjes zijn. Onze dochter had hier ook last van in de avond en in de nacht. Ik heb wat afgelopen met dr.Het wordt echt beter.. Het vergt momenteel heel veel geduld en het is echt niet altijd makkelijk. Maar hij heeft zo veel meegemaakt ook, de bevalling is voor zon kleintje nog het heftigst. Slapen in zijn eigen bedje komt ook wel. Ik zou hem lekker in de wieg op jullie kamer of in een babynestje tussen jullie in laten slapen. Je gebruikt denk ik speen nul voor hem nog momenteel? Zuigt hij niet te veel lucht naar binnen tijdens het drinken?Misschien werkt een kipkep op zijn buikje?Wat hier boven ook gezegd is, stop je pink in zijn mondje dat hij daar op kan zuigen. Dit pakken ze als ze zo jong zijn sneller dan een speen.Bij ons leek de borst ook alleen maar te helpen toen ze zo aan het huilen was. Maar het was dus echt zuigbehoefte dus hop pink erin. Dit gaat dan ook makkelijker als hij lekker bij je ligt. Overdag lag ze eigenlijk ook alleen maar op mij te slapen. Nu moet ik zeggen dat ik het heerlijk vond en zo mijn hele dag kon doorbrengen haha. Had ook een redelijk zware bevalling gehad dus kon de eerste weken niet veel staan/lopen. Heel veel tips heb ik niet maar de belangrijkste die ik je wil meegeven; geniet van deze momenten dat hij nog zo klein is. Ook het huilen wat er bij hoort en heb geduld. Wat ik al eerder zei, het wordt echt beter. Hoe rustiger jullie zijn, hoe rustiger hij ook is. Liefs..[/quote]
Wat hebben jullie gedaan tegen de krampjes? Of is het echt een kwestie van geduld?

Cinababy van VSM kan wel wat verlichting geven en Sab Simplex hebben we ook gebruikt. Maar het is meer een kwestie van geduld hebben. ?

[quote quote=10194877] Wat hebben jullie gedaan tegen de krampjes? Of is het echt een kwestie van geduld?[/quote]
We hebben hier niks voor gebruikt qua 'medicijnen'.
Veel met haar gelopen en op onze borst laten slapen. Dit gaf warmte en tegen druk.
Wat goed werkte bij haar was als baby vasthouden, de voetjes in de andere hand leggen en dan rustig met haar beentjes op en neer wippen en rondlopen.
Bij een eventuele volgende ga ik een kipkep proberen. Dit geeft warmte en druk.
Verder is het helaas echt een kwestie van afwachten tot je voorbij het hoogtepunt bent. Die ligt rond de 6 weken, wordt dan iets erger en neemt af rond de 8..
Het is ook altijd in de avond/nacht dat dit het meeste voorkomt helaas.

Klinkt idd als krampjes, had onze dochter ook enorm veel last van. Dat kan zomaar de eerste 3-4 maanden doorgaan, enorm pittig! Wij hebben uuuuuren met haar rondgelopen op de arm, alleen dan was ze rustig. Zodra ik ging zitten begon de ellende weer. Wekenlang elke avond drama! Ik heb toen de dr Brown fles gekocht, dat hielp wel iets. Maar alsnog waren we er erg druk mee. Accepteren, geduldig zijn en je voorbereiden op een periode die best lang kan duren en echt pittig is! Succes! 

En hoelang duurt zo'n periode met krampjes? Vind het inderdaad ook in en in zielig... Alleen begint het pas savonds rond etenstijd tot halverwege de nacht. Overdag is hij zeeeer tevreden!

Van te veel voeding kunnen ze ook echt last hebben. 
Ik snap dat je een fles geeft om hem rustig te krijgen maar het kan dus ook zomaar zijn dat hij teveel binnen krijgt er daar zo onrustig van wordt. 

Hier hebben we de eerste 3 weken ook veel last van gehad. Wat bij ons heeft gewerkt is sab simplex (inflacol werkt bij ons ook goed maar deze is alleen wat lager gedoseerd) en speciale voeding van nutrilon, omneo comfort tegen krampjes. Hij doet het hier super goed op. Ook zijn we difrax flesjes gaan gebruiken met het kleinste speentje en de achterkant helemaal aangedraaid. Ze kunnen het beste ongeveer 20 a 25 minuutjes over de fles doen. En goed laten boeren en even rechtop laten na de voeding helpt tevens ook tegen het spugen(kan ook door te vaak voeden komen.. was onze "fout" ook) flesvoeding heeft 3 uur nodig om te verteren. Hij heeft nu zelde tot nooit meer last van krampjes maar is pas 5 weekjes oud dus ben heel benieuwd of het zo blijft..

Terug
Bovenaan