Huilt na elke voeding

Ja dat vond ik ook moeilijk in het begin hoor, merkte op een gegeven moment dat ik haar een beetje schuin neer kon leggen en haar hoofd kon laten steunen op mijn arm, zodat haar neusje een beetje vrij kwam. Dus voor mij gold dat oefening hielp. 
Ik denk omdat ook afgekolfde melk over borstvoeding gaat dat ik in eerste instantie je lactatiekundige zou vragen. Zij geeft het vanzelf aan als je daarvoor beter bij cb kan zijn. 
Succes! 

Ik denk inderdaad dat het twee dingen kunnen zijn
Krampjes of reflux. 
Krampjes kunnen ze rond 2 weken beginnend last van krijgen en gaat vaak gepaard met een ontroostbaar kleintje. Je babytjes buik op je arm leggen met het hoofdje naar je elleboog toe. Fietsen met de beentjes met de klokmee over het buikje wrijven, misschien infacol proberen? Warme pittenzak? Troosten deze methodes je kleine op geen enkele manier dan.. 
Denk ik toch aan reflux.. het huilen na de voeding is opzich wel een hele indicatie. Een kindje wat niks mankeert zou na de voeding vaak tevreden moeten zijn. En naar mijn idee kost het altijd eventjes tijd voor de krampjes van de voeding gaan spelen.. bij ons na 20 min ong. Onze kleine die spuugt eigenlijk nooit en heeft toch echt serieuze reflux. Na de voeding veel aandacht besteden aan t boeren en rechtophouden veranderde al een hele boel. Ook hebben we zijn bedje lichtjes opgehoogd. Maar de grootste verandering was wel toen we johannesbrootpitmeel aan de voeding hadden toegevoegd. Maar dit is dan weer niet haalbaar met borstvoeding tenzij je het kolft. 
Ik begrijp dat je misschien niet alle signalen van reflux herkent.. maar het kan ook beginnend zijn en verborgen zitten.. dan krijgen ze er alleen maar meer en meer last van.  
Succes met het vinden van het probleem.. en hou moed al zijn t krampjes of reflux.. ze groeien er vaak overheen ??

Bedankt weet voor reacties. 
Ik denk zelf toch meer aan krampjes en oververmoeidheid.
Ze heeft vanochtend om half 10 voeding gekregen hierna wakker in rust wat over gaat in huilen. Tot 12uur wakker geweest eindelijk in slaap gevallen en om half 1 kwam  ze weer voor de voeding. Hierna weer huilen na een uur weer proberen aan te leggen en toen viel ze in slaap. Dit was dan tegen half 3
Dus ze is erg veel wakker geweest.

Ik vind liggend op mijn rug voeden ook helemaal niks. Het helpt ook als je gewoon Madonna houding doet en dan achterover gaat hangen op de bank. Dan heb je ook de zwaartekracht al tegen. 
En wat betreft je eerdere vraag. Als je melk te hard toeschiet/stroomt raakt je kindje waarschijnlijk ook buiten adem tijdens het drinken. Verslikken en loslaten zijn ook tekenen dat je kindje het niet kan bijhouden. Als dat zo is zou ik de lactatiekundige inschakelen. 
Als je twijfelt of het wel aan de voeding ligt zou het ik het consulatiebureau inschakelen. Vaak kunnen ze ook wel bij je thuis komen om eens mee te kijken.

Ik herken je verhaal. Ik geef echter geen borst maar de fles. Afgelopen dagen een ontroostbaar kind. Geen idee wat er aan de hand was. Door het vele huilen ging zijn huid er ook vlekkerig uitzien. Dit zorgde ervoor dat we zondag naar de dokterswacht zijn geweest. Hier is hij nagekeken. Die vlekjes zijn zijn bloedvaten. Het lijkt net een panterprint, maar dus niets om zorgen te maken. Het lijkt nu iets beter weer te gaan.
De dokter gaf aan dat het een fase kan zijn. Krampjes/niet tevreden. Ook kon het een allergie zijn voor iets in de voeding. (Wij hebben beide allergieën en de kans is hierdoor wat groter) Maar om nu meteen over te gaan op andere voeding vond hij nu nog geen goed plan. Dan weet je nooit of het een fase is geweest of echt aan de voeding lag. We wachten nog even af.
Wat betreft aallergieën. Je kan ook zelf iets eten waar je kleine niet tegen kan en dit doorgeven in de borstvoeding. Mijn buurvrouw at bijv koemelkproducten, paprika, citrus en daar kon de kleine niet tegen. Had daardoor ook een ontroostbaar kind.
Zij gingen naar De Wetering in Leeuwarden voor onderzoek. Misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt. Of je moet toevallig in de buurt van Leeuwarden wonen. ?

Ik zou toch de kans op verborgen reflux wel in de gaten houden. Wij zijn 2 maanden naar huis gestuurd met een babytje wat na elke voeding huilde..werd allemaal gegooid op krampjes. Na 2 maanden was het arme kind zo oververmoeid door het vele huilen dat een ziekenhuisopname noodzakelijk was. Tja toch verborgen reflux. Ik zeg niet dat het het is maar echt na elke voeding huilen en dat een paar uur zie ik niet echt als krampjes. Aangezien het ook al tijdens de voeding komt opzetten. Heel veel succes en hopenlijk gaat het snel beter 

Het is geen reflux dat weet ik zeker.  Ik denk echter dat ze niet ontspannen kan drinken omdat mijn borst zo gespannen Is. Voor mij niet fijn voor haar njet fijn

Terug
Bovenaan