huiltje in slaap

Lotte die krijgt haar armen er ook uit hoor, die sabbelt ook altijd op haar handjes, maar ze heeft een rustige start. Wij maken haar ook altijd wakker al er 4 tussen de voeding zit. Ze slaapt dus overdag nooit langer dan 2,5 a 3 uur. Ze krijgt altijd om 6 uur de fles en dan maak ik haar 's avonds altijd wakker voor de laatste fles uiterlijk half 11 anders heeft ze denk ik genoeg geslapen en wil ze 's nachts niet meer.
Overdag is ze meestal niet langer dan 1 uur beneden (incl. voeding) zodra ze begint te gapen of in de oogjes wrijft ga ik naar boven en verschoon haar luier en leg haar wakker in bed, meestal huilt ze even maar weet dat ze moet slapen en gaat ze ook slapen.
Als ze tussendoor wakker wordt en een beetje huilt maar niet dramatisch laat ik haar liggen en valt ze vanzelf weer in slaap.

Hoe oud is Lotte als ik vragen mag?

Mijn zoontje is nu bijna 11 weken. Hij doet ook meerdere slaapjes op een dag, maar hoe lang die duren wisselt nogal.
Verder is hij tussen door ook vrij veel wakker. Hij ligt dan in de box of het wipstoeltje.
Ik neem hem ook veel mee...wandelen, winkelen, thee drinken met vriendinnen, etc.

Misschien krijgt hij wel te veel prikkels....maar ik vind het moeilijk om de rust en regelmaat in te bouwen. Leg hem wel zoveel mogelijk in zijn eigen bedje te slapen enzo.
Maar niet iedere dag is nou eenmaal hetzelfde.

Overigens is hij overdag heel lief, rustig en tevreden dus ik hem ook niet echt het idee dat hij overstuur wordt van de dingen die we doen. (als hij nou veel zou huilen dan zou ik natuurlijk wel meer r&r inbouwen)

Misschien moet hij de boel snachts wel verwerken ofzo....vind het wel vreemd dat dat dan  vooral midden in de nacht gebeurd.

Ga toch ooknog eens proberen om hem lekker strak toe te dekken....je weet maar nooit.

Bedankt voor de tip!

Lotte is vandaag 10 weken, zij huilde best veel en had last van darmkrampjes.
Ik ging ook altijd veel wandelen en op bezoek bij mijn ouders enzv. maar ze sliep heel weinig en at onregelmatig. Toen zei cb dat rust en regelmaat misschien wel wat voor Lotte was, waren al bijna op andere voeding overgestapt.
Wij doen dit nu sinds afgelopen donderdag heel strak, dus wakker worden (huilen) meteen flesje geven daarna nog even kletsen met mama nog even alleen spelen in de box en zodra de eerste tekenen van moeheid komen meteen eruit luier verschonen en wakker in bed leggen.
Eerst is het natuurlijk ontzettend brullen, maar dag 2 al helemaal anders, na 3 dagen komt er een dipje en beginnen ze weer met brullen. En dan na 2 weken zijn ze er  helemaal aan gewend en kan je tussendoor weer wat doen.
Voor Lotte en voor mij!! gaat het ontzettend goed, want ze slaapt veel meer, en 's nachts hebben wij het geluk dat ze steeds later komt voor de nachtvoeding.

Oh dat klinkt wel goed! (heerlijk dat ze een beginnetje aan het maken is met doorslapen)

Ik heb dat boek van Ria Blom ook gelezen. En ik snap het principe wel.
Maar toch een vraagje.....

Hoe doe jij dat dan als ze eerder wakker wordt? Volgens Ria moet je slapen, verschonen, voeden, knuffelen, spelen...en dan weer slapen. Maar als ie nou na een uurtje weer wakker wordt is het natuurlijk veel te vroeg voor zijn voeding...dus tsja...wat doe je dan? Laat je haar in bed liggen? Haal je haar eruit?

Vind het best wel moeilijk om dat zo strak aan te houden, vooral omdat hij er verder geen last van lijkt te hebben. Het enige probleem  zijn  die onrustige nachten. Zou het daardoor komen??
Misschien moeten we het toch twee weken gaan proberen...wie weet.

We blijven wel lekker heen en weer reageren zo he!

Volgens mij zijn ze inderdaad aan het "dromen" oftewel alle indrukken aan het verwerken.

Stijn deed het ook altijd toen hij nog een baby was en Thomas is nu van hetzelfde laken een pak.

Jolanda

Als ze eerder wakker wordt, luister ik eerst goed wat voor een huiltje het is, als het menens is dan maak ik gewoon weer een flesje klaar en begin van voren af aan, maar dit is bij mij bijna alleen de 1e en 2e dag gebeurd, nu heb ik er geen last meer van.
Het is nu weer 4 uur geleden en moet haar nu wakker gaan maken, dat vind ik wel zielig.
Het is niet gezellig want ik zie haar veel minder dan dat ik eerst deed, maar voor haar wel beter. Het is even doorzetten en daarna heb je er alleen maar profijt van en de kids die weten waar ze aan toe zijn. Dan is het als ik ga huilen krijg ik eten dus op een gegeven moment gaan ze alleen nog maar huilen als ze echt honger hebben.
Lotte ligt ook heel vaak wakker in haar bedje en dan ligt ze echt tegen d'r eigen te kletsen en geluidjes te maken ze vind het dan niet vervelend om alleen te zijn of in bed te liggen.
Ik ga mijn dochter wakker maken kan ik weer even knuffelen.

jaja.. Bram doet dat dus ook, denk je dat huilt.. ga je je bed uit, slaapt meneer heerlijk.
af en toe grijnst hij eerst. en daarna een pruillipje hahaha. ziet wel grappig uit.
maar hij is niet de enige lees ik al.

Groetjes Monique

Die van mij doet dat ook huilt en kreunt en puft in zijn slaap en meestal als je gaat kijken dan slaapt hij dus gewoon, als hij echt wakker is dan huilt hij wel door!
hij was eerst ook altijd heel onrustig en sloeg zichzelf ook elke keer wakker,
Nu ligt hij altijd ingebakerd en hij vind het echt heerlijk! zodra ik hem pak en in dat ding leg en zijn armpjes langs zijn zij doe is hij gelijk rustig! en hij slaapt nu ook lekkerder!
alleen hoor je hem soms dus puffen, denk dat hij dan probeert in zijn slaap zich uit die zak te wringen
hij is nu trouwens bijna 6 weken!

Terug
Bovenaan