Ik denk ook dat het heel goed is om je kleintje niet de hele dag bij je te hebben. Alle prikkels die ze dan krijgen, daar kunnen ze ook heel onrustig van worden. Ik merk dat mijn beide dochters het echt nodig hebben om alleen in bed te liggen. Ik leg ze dan ook altijd in bed te slapen. En in mijn ogen is het helemaal niet verkeerd om ze af en toe te laten huilen. Begrijp me niet verkeerd, als er iets dan moeten ze zeker getroost worden. Maar ik denk, en dat merk ik bij mijn beide kinderen, dat ze ook huilen om hun dag te verwerken. Als ze huilen en je staat meteen weer bij ze of je pakt ze op krijgen ze weer prikkels. Daar kunnen ze ook heel onrustig van worden. Ik ben het met bloempje eens, rust is heel belangrijk! En rust is niet alleen het slapen, maar ook de omgeving. Als ze altijd in geluiden liggen of tussen het speelgoed kunnen ze ook heel onrustig worden. Ik heb ook bewust niks in de wieg liggen en als ze in de box ligt leg ik er of helemaal niks bij, of 1ding waar ze naar kan kijken. Ik kan met name aan de tweede (nu 7 weken) heel goed merken dat ze slecht reageerd op teveel dingen in haar zichtveld.
Maar goed, ook hiervoor geldt natuurlijk weer, iedere baby is anders en iedere baby heeft andere behoeftes. Die van ons doen het gewoon het beste op slapen in bed en spelen beneden.
Maar goed, ook hiervoor geldt natuurlijk weer, iedere baby is anders en iedere baby heeft andere behoeftes. Die van ons doen het gewoon het beste op slapen in bed en spelen beneden.