huiluurtje???

Ik denk ook dat het heel goed is om je kleintje niet de hele dag bij je te hebben. Alle prikkels die ze dan krijgen, daar kunnen ze ook heel onrustig van worden. Ik merk dat mijn beide dochters het echt nodig hebben om alleen in bed te liggen. Ik leg ze dan ook altijd in bed te slapen. En in mijn ogen is het helemaal niet verkeerd om ze af en toe te laten huilen. Begrijp me niet verkeerd, als er iets dan moeten ze zeker getroost worden. Maar ik denk, en dat merk ik bij mijn beide kinderen, dat ze ook huilen om hun dag te verwerken. Als ze huilen en je staat meteen weer bij ze of je pakt ze op krijgen ze weer prikkels. Daar kunnen ze ook heel onrustig van worden. Ik ben het met bloempje eens, rust is heel belangrijk! En rust is niet alleen het slapen, maar ook de omgeving. Als ze altijd in geluiden liggen of tussen het speelgoed kunnen ze ook heel onrustig worden. Ik heb ook bewust niks in de wieg liggen en als ze in de box ligt leg ik er of helemaal niks bij, of 1ding waar ze naar kan kijken. Ik kan met name aan de tweede (nu 7 weken) heel goed merken dat ze slecht reageerd op teveel dingen in haar zichtveld.
Maar goed, ook hiervoor geldt natuurlijk weer, iedere baby is anders en iedere baby heeft andere behoeftes. Die van ons doen het gewoon het beste op slapen in bed en spelen beneden.

Merijn is 's avonds ook vaak onrstig en kan soms ook hard huilen. Als ik hem dan bij me heb en een speentje geef valt hij meestal in slaap. Soms is het wel een onrustie slaap en wordt hij steeds wakker en moet dan weer even huilen. Hij heeft ook wel last van krampjes.

Als hij overdag erg moet huilen, dan neem ik hem in een draagdoek. Zo is hij lekker bij me en kan dan heerlijk slapen en heb ik mn handen vrij om iets te gaan doen.
Gister ook heerlijk gewinkeld met Merijn in de draagdoek. Hij heeft de hele middag geslapen!
En ik vind het ook heel fijn om hem zo dicht bij me te hebben.

sinds een paar dagen geven we stacey om 23 uur een half schepje meer voeding.
dus 5 1/2 schepje.
het huiluurtje is nu over en ze slaapt weer door tot kwart voor 7.

Stijn is vaak tussen 18.00-22.00 uur onrustig. Niet dat hij dan de hele tijd huilt, maar is wel onrustiger dan de rest van de dag. Hoort er idd bij. Verwerken van de prikkels die hij overdag heeft gehad.
We hebben wel geluk hoor dat het zo'n rustig mannetje is. Alles bij elkaar opgeteld, huilt hij max 20 minuten per dag ofzo (als hij dat al haalt). Is de afgelopen week wel meer geworden dan in het begin, maar dat schijnt normaal te zijn rond de 5-6 weken. Daarvoor huilde hij maar 5-8 minuten per dag ofzo.

Hallo mamavanlizzy,

Ik wil je als eerste bedanken dat je hebt gereageerd over mijn stukje"verdrietig, ongelukkig en onmacht".
Dankjewel! Voelt fijn dat ik niet alleen deze moodswings heb. En met betrekking tot het huiluurtje, dat kan ik je wel vanuit mijn pedagogische ervaring en kennis vanuit mn werk vertellen dat je haar niet langer hoeft laten huilen dan een kwartier. Zeker niet als je daar niet achter staat. Luister naar je moedergevoel en probeer te ontdekken waarom ze huilt. Is het iedere nacht rond dezelfde tijd? Eerst de basis dingen, drinken, schone luier?Schrikt ze ergens van geluid binnen of buiten? Hier thuis spreken we af, wie er snachts aan de buurt is, voelt ook fijn. Toch blijft het moeilijk en zoeken waarom ze huilt, helaas is soms het antwoord antwoord omdat baby's gewoon huilen. Vreselijk om te horen als je gewoon moe bent en een oplossing wilt. Al wat extra of dikkere voeding geprobeerd?

Hallo mensen mijn dochtertje doet mee aan een wedstrijd. en ik zou nartuurlijk graag willen als ze wint! zouden JULLIE AUB! willen stemmen op haad http://www.babyenkind.nl/bvdm/index.php Even stemmen op denise Marrie . AUB!! . Liefs Saskia & Denise.
Wijzig Verwijder

Terug
Bovenaan