huiluurtjes

Hallo moeders,

Zo tussen 18.00 uur en 20.00 uur huilt onze zoon van 9 weken erg veel. De laatste dagen schuift het ook wel iets naar achteren (later). Hij wil niet in zijn bedje liggen om te slapen en is alleen maar tevreden als hij bij je op schoot zit of in de wipstoel voor de open haard. We hebben geprobeerd hem in bed te laten huilen (geen jammeren), maar na 20 minuten is zijn ruggetje helemaal nat, omdat hij zich zo druk maakt. Dan halen we 'm er toch maar uit en is alles weer goed. We hebben begrepen, dat je een kind op deze leeftijd hier nog niet mee kan verwennen.
De hele dag is het een heerlijk rustig en lief kind, alleen rond deze tijden is hij onrustig. Precies de tijd, dat we willen eten en zijn papa thuis komt. (Eerlijk gezegd komt er dan wel eens wat hoofdpijn opzetten, ook omdat ik zelf natuurlijk wat moe ben . . .)
Herkennen jullie dit?
Soms helpt het om hem vaak aan te leggen, maar dat kan ik toch ook niet blijven doen?
Ik vind het ook zo'n lange tijd dat hij wakker is. Soms wel van 17.00 uur tot 21.00 uur. Mijn man zegt: "Als hij moe is valt hij vanzelf wel in slaap". Ik heb er wat moeite me.
Hebben jullie tips?

Groetjes van Martine
 
Hallo,


Wij hebben hetzelfde probleem. Onze zoon is bijna drie en half maand. Hij gaat rond half zeven in badje en krijgt daarna zijn flesje en gaat op bed. Sinds een paar dagen wil hij dit niet meer en krijst alles bijelkaar. Ik laat hem dan ook huilen en moet hem dan er op een gegeven moment ook uithalen omdat hij helemaal buiten adem raakt. Als we hem er dan uit hebben gehaald is hij rustig en laat ik hem moe worden en leg hem dan weer op bed. Dan slaapt hij nog niet en dan zing ik wat voor hem. Uiteindelijk valt hij in slaap maar dan zijn we anderhalf uur verder. Erg vervelend voor hem en voor ons. Ik denk dat het komt door de vele dingen die ze mee maken overdag. Alles wat ze zien is nieuw en ze ontdekken een heleboel. Misschien is het gewoon een fase waar ze door heen moeten. Hoop ik.

Groetjes Renate
 
Hallo

Dit klinkt als zeer bekend in mijn oren. Onze dochter is afgelopen maandag 8 weken geworden en is ook sinds een week wat huileriger als normaal. 7 weken ging ze alleen huilen als ze honger had maar dat was opeens voorbij. Ze had haar huiluurtje(s) van 16:00 t/m 19:00. Dat is nu verschoven naar 19:00 tot 20:30. Omdat wij dachten dat ze een sprongetje had haalde we haar uit bed want dan verlangen ze dus meer naar geborgenheid van papa of mama. Maar mevrouw vond dit uiteraard heerlijk maarja hoewel ik dat ook vond is het ook vermoeiend. Dus sinds gister hebben we haar gewoon in bed laten huilen. We hadden ons voorgesteld een kwartiertje en dan even kijken. Ze ging inderdaad heel hard huilen maar daarna viel ze dus gewoon in slaap en hebben haar tot de volgende dag niet meer gehoord. Vandaag heeft ze haar 1e prikje gehad en gaf geen kik. Ze was wel wat rustiger vanavond maar nadat ze haar fles had gehad weer neergelegd en ja hoor weer huilen. Laatste beetje fles in bed gegeven en viel wel weer in slaap. Ik ben nog niet beneden en weer huilen. Gewoon weer laten huilen en nu ligt ze dus gewoon heerlijk te slapen. Ik ben er dus van overtuigd dat ze je nog niet kan verwennen maar een gewenning is snel gedaan bij zo'n kleintje.  

Lang verhaal geworden maar ik denk wel dat meerdere ouders zich hierin herkennen en dus niet hoeven denken dat ze iets niet goed doen of onzeker worden of onze kleintjes wat mankeren. Want dat dacht ik ook in het begin, totdat ik hier las dat het meer voorkwam.

gr angelique mv Anouk
 
Hoi Martine,

Wat heerlijk als na een tijdje (bij ons 4 maanden) die huiluurtjes overgaan. Ze komen in de loop van de tijd nog wel eens terug bij het naar bed gaan, hoor.

Eerlijk gezegd vind ik twee a drie huiluurtjes erg weinig. Onze zoon huilde op die leeftijd makkelijk 8 uur per dag! Soms wel 11. Moet je nagaan hoe gesloopt je dan bent! Wij hebben ook altijd geknuffeld en kilometers heen en weer gelopen, ook ingebakerd, maar uiteindelijk hebben we hem toch laten huilen. Zo heel klein gaat dat nog niet: heel veel zweten en overstuur enzo, maar later ging het wel. En net zoals mijn voorgangster schrijft: binnen een kwartier slaapt hij dan. Pfff, afzien hoor.

Hij is nu bijna 21 maanden en de afgelopen nachten was weer feest. Maar nu weet je dat hij dan echt iets heeft. En nu kun je hem wel verwennen, dus als het over is houdt hij het nog wel even vol. Dan wordt het weer laten huilen. Meestal is nu zeggen dat je niet meer komt en dat hij moet gaan slapen wel voldoende. Hij huilt dan nog 2 minuten en dan is het over.

Ik hoop voor jullie dat het snel over gaat! Wij hebben de eerste paar maanden ook nooit samen gegeten. Wat een drama zeg.

Groetjes,
Machteld
 


quote: Roma schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-01-2006 10:15:38'));

Hallo moeders,

Zo tussen 18.00 uur en 20.00 uur huilt onze zoon van 9 weken erg veel. De laatste dagen schuift het ook wel iets naar achteren (later). Hij wil niet in zijn bedje liggen om te slapen en is alleen maar tevreden als hij bij je op schoot zit of in de wipstoel voor de open haard. We hebben geprobeerd hem in bed te laten huilen (geen jammeren), maar na 20 minuten is zijn ruggetje helemaal nat, omdat hij zich zo druk maakt. Dan halen we 'm er toch maar uit en is alles weer goed. We hebben begrepen, dat je een kind op deze leeftijd hier nog niet mee kan verwennen.
De hele dag is het een heerlijk rustig en lief kind, alleen rond deze tijden is hij onrustig. Precies de tijd, dat we willen eten en zijn papa thuis komt. (Eerlijk gezegd komt er dan wel eens wat hoofdpijn opzetten, ook omdat ik zelf natuurlijk wat moe ben . . .)
Herkennen jullie dit?
Soms helpt het om hem vaak aan te leggen, maar dat kan ik toch ook niet blijven doen?
Ik vind het ook zo'n lange tijd dat hij wakker is. Soms wel van 17.00 uur tot 21.00 uur. Mijn man zegt: "Als hij moe is valt hij vanzelf wel in slaap". Ik heb er wat moeite me.
Hebben jullie tips?

Groetjes van Martine




Hoi,

Daar ben ik nog weer een keertje. Ben vandaag naar het cb geweest en heb het daar ook maar eens voorgelegd. De arts vertelde me dat als je je baby op bed hebt gelegd je echt even moet doorzetten en ze even laten huilen. Zij zei dat je dan om de ongeveer tien minuten even moet gaan kijken of alles nog oke is dus geen vieze luier of iets anders. Want alles wat je doet om hem stil te krijgen word door hem gezien als beloning. Dus als je hem er dan eruit haald heeft hij al hoe klein nog door dat als ik huil dan doet mamma of pappa dit. Ik vind het heel moeilijk maar ga vanavond toch proberen hem te laten huilen. succes verder

Groetjes Renate
 
Heel herkenbaar en ook heel normaal. Onze oudste dochter huilde tot een maand of 3-4 van 17.00- 21.00 uur. Het begon als we net druk waren met eten koken, eten etc.
Wij lieten haar ook huilen.Uiteraard wel af en toe kijken of er verder niets aan de hand was, maar het hoort er bij op deze leeftijd.
Onze jongste huilde iets minder, maar ook altijd rond etenstijd.
Het is ook een manier van verwerken van de dag.
Steeds uit bed halen, of bij je nemen is geen verwennen, maar je went het kindje zo wel aan patronen, en dat is op latere leeftijd weer moeilijk af te leren.

 
Onze dochter is vandaag precies 8 weken oud. Bij ons is ze ook wakker vanaf 15.00 uur tot ongeveer 20.00 uur. Om die tijd is ze erg moe en leggen wij  haar  slapend  in bed. Ze slaapt dan wel door tot de volgende ochtend 05.30 uur. Ik heb liever dat ze overdag wakker is dan 's nachts. Het is vervelend dat ze rond etenstijd wakker is. Ze is dan wat huilerig. Ik heb ook van de arts gehoord dat ik haar gewoon wakker in haar bedje moet doen. Ze slaapt dan echt niet en huilt net zo lang tot je haar naar beneden haalt.  Ik laat het maar zo en ben blij dat ze pas de volgende ochtend wakker wordt.

Groetjes Laura
 
Hoi Martine,

Onze dochter, Carlijne (nu 8,5 mnd), heeft ook een periode gehad, dat ze tussen 18:00 en 21:00 uur soms erg overstuur was. Mijn man en ik dachten eerst dat ze nog honger had, dus gaven haar meer eten. Dat dronk ze wel op, maar het huilen bleef. Ook trok ze heel erg haar beentjes op. Wij hoorden van vrienden van ons, dat ze wel eens darmkrampjes kon hebben en dat dat vooral 's avonds zo tegen zessen begint. Wij geven haar al vanaf het begin flesvoeding (Nutrilon 1) en zijn toen we op aanraden van het cb overgestapt op Nutrilon Omneo. Dat hielp heel erg. De krampjes werden na een aantal dagen al minder en ze huilde ook minder. Wij namen haar trouwens lekker mee op bed en dan bij een van ons op de buik en daar werd ze heel rustig van. Na de laatste fles legden we haar in het wiegje en sliep ze tot half acht 's ochtends door. Als je borstvoeding geeft, dan weet ik het natuurlijk niet. Misschien dat moeders die borstvoeding geven, hier iets over kunnen zeggen?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Marielle, (nieuw op het forum)
 
Terug
Bovenaan