huiluurtjes?

Hoi allemaal,

Wie van jullie babys heeft ook wat huiluurtjes s avonds? Brynn is s avonds erg onrustig van ongeveer 18.00 - 21.00 uur. Vervolgens valt ze wel in slaap en blijft slapen tot de volgende ochtend. In bed leggen wanneer ze zo huilt heeft volgens mij geen zin of zou ik dat juist wel moeten doen? Ik twijfel dan ook weer aan mijn borstvoeding, of ze daar wel genoeg aan heeft. Ik leg haar s avonds dan ook wel wat vaker aan. Maar ook aan de borst is ze onrustig. Vandaag vond ik haar ook s ochtends met in bed leggen huilerig. Zal ze nu al door hebben dat ze niet in haar bedje wil slapen? Ze is nu 2 maanden. Ben benieuwd hoe dat met jullie kindjes gaat.

Hai,

Herkenbaar verhaal, Britt is nu 1 maand oud en heeft ook 's avonds tussen 19:00 en 23:00 een onrustige periode.
Als je haar in bed legt slaapt ze niet, maar wel bij ons op de arm.
Na de fles van 23:00 slaapt ze als een roosje met een voeding rond 4 uur slaapt ze daarna ook weer keurig door tot een uurtje of 8.
Overdag is ze wat onrustiger en slaapt ze afwisselend wel in haar bed en soms ook niet.

Vanochtend heb ik toch besloten om haar in te bakeren ze had om 7:30 een fles gehad en was rond 8:30 toch echt zichtbaar moe, in haar bed gelegt en na wat pruttelen viel ze in slaap om na een kwartiertje weer wakker te worden.
Toen haar in de pacco (kant en klare bakerdoek) gelegd en moest mevrouw om 11:30 wakker maken voor de fles, ze heeft wel even flink gehuild (10 minuutjes) maar viel dus toch goed in slaap.
Viel net me de fles al weer in slaap, was ook niet wakker te krijgen (drinkt fles wel op) dus maar weer terug in bed gelegd en mevrouw ligt weer als een roosje te slapen.

We hebben ons zoontje (inmiddels 4) ook ingebakerd en dat gaf hem toendertijd ook heel veel rust, dit lijkt (juich misschien wel iets te vroeg) voor Britt toch ook te werken.

Misschien is inbakeren ook voor jou kleine dame een idee? Een tip is dan echt de Pacco inbakerdoek deze is kant en klaar en werkt met klitteband dus ook makkelijk aan te leren voor als ze een keer gaat logeren.
Puckababy heb ik ook geprobeerd voor mijn zoontje maar daar had hij toch nog teveel ruimte waar hij onrustig van bleef.
Kostenbesparend is even speuren op marktplaats, heb twee pacco doeken op marktplaats gekocht en even goed op de kookwas gewassen, scheelt enorm in aanschaf.

succes

Die onrust hoort erbij. Vaak gaat dit rond 3 maanden over. Sven had onrustige uren van 17.00 - 23. 00 En 's morgens had ie ook vaak een onrustig moment. Meestal duurde dit een uurtje. Doodmoe werd ik ervan. Voeden hielp niet want honger had ie niet. Alleen maar onrust en de slaap niet kunnen vatten. Vaak zijn ze druk met alle prikkels die ze die dag heben gekregen. Kleintjes moet echt leren om die prikkels los te laten. De ene baby heeft er weinig tot geen last van en andere baby's juist heel veel. Wees blij dat het maar 3 uurtjes is.

Geloof me het gaat over en het kan zomaar zijn dat ze ineens denkt: laat ik toch maar lekker gaan slapen 's avonds. Over een paar weken ben je er vanaf!

Inbakeren hielp hier wel, alleen die onrust hield hij. Volgens mij helpt daar het inbakeren niet tegen. Sven sliep overdag helemaal niet als we hem niet inbakerden, 's avonds sliep ie zowiezo niet. Je kunt het proberen natuurlijk, als het helpt is het mooi.

Jaimy is inmiddels 3 maanden en sinds hij ongeveer een maand oud is, hebben wij hem in de puckababy 's nachts. Sindsdien slaapt hij heerlijk!!! We leggen hem 's avonds in bed en hij gaat zonder te huilen slapen. Ik vond het echt een wondermiddel. Denk dat zo'n Pacco hetzelfde idee is en ook goed zal helpen.

Wij hebben Jaimy daar in gedaan, omdat hij zo onrustig was met zijn handjes, hij kon zichzelf snel weer wakker 'slaan'. Overdag heb ik 'm er niet in, dan heb ik meer tijd en energie om hem te helpen in slaap te komen en om te sussen als hij onrustig is.

Huiluurtjes heeft hij erg weinig gelukkig, de onrust 's avonds is wel herkenbaar. Tenzij hij een heel drukke dag gehad heeft (kinderopvang!!), dan is ie in slaap zodra hij thuiskomt haha!

Succes in ieder geval!

Onze oudste sliep tot 8 weken ook als een roosje en met 5 weken sliep hij al door.
Tot hij met 8 weken ineens weer om 2 uur 's nachts kwam, in eerste instantie adviseerde het CB om hem weer op dat tijdstip te gaan voeden, maar daar was ik geen voorstander van omdat hij al drie weken doorsliep.
Ik heb toen gevraagd of ze me konden leren inbakeren (op de ouderwetse manier met doeken) dat hebben ze toen gedaan en vervolgens sliep hij weer door.

Ken je iemand in je omgeving die ook inbakerd of ingebakerd heeft dan kun je misschien die spullen lenen om te kijken of het voor jullie dochterje ook werkt.
Ook kun je het CB bellen, zij hadden toendertijd voor mij ook tijdelijk doeken te leen, vervolgens heb ik toen het bleek te werken zelf de Pacco aangeschaft (ivm gebruikersgemak).

succes

Mijn zoontje (morgen 8 weken) heeft dit tussen 16.00u en 19.00u. Heel vervelend, zo tijdens kook- en eettijd.. Wij laten hem altijd even in bed liggen (ja, ook huilend) en als het te erg wordt, vaak als wij willen gaan eten, halen we hem eruit en zit hij in zijn wippertje erbij.. Doet er niks aan, volgens mij!

Inbakeren doen wij ook, maar volgens mij heeft elke baby een moment op de dag.. Pacco doek werd Daan gefrustreerd in.. Hij ligt nu in een puckababy, waar hij wel zijn armpjes kan bewegen, maar ze kunnen niet uit de zak..

Terug
Bovenaan