huiluurtjes?

ik herken al jullie verhalen die mijne slaapt ook zo onrustig en schijnt ook te schrikken bij elke geluid,
het inbakeren lijkt me wel een goed idee , hij is bijna 7 weken , en kan ik dat nog doen, wordt hij niet te onrustig ervan , want hij heeft hele tijd zijn handjes vrij gehad, ? slapen gaat ook moeilijk, en tja bv helpt ook niet hij gaat zelf aan de tepel trekken ,en dat doet pijn dus heeft hij geen honger en is echt huilerig
ik hoop dat inbakeren helpt....

Onze Lars had dat eerst ook, ergens tussen 15 en 23 uur. Soms een uurtje soms veel langer. We kregen hem vanaf 15 uur in ieder geval niet meer zijn bedje in, totdat we zelf naar bed gingen. 's nachts slaapt hij echter welgoed, komt meestal 1 keer voor een voeding, maar slaapt soms ook de hele nacht door. En sinds ongeveer een week heeft hij bijna geen huilmomenten meer. Soms nog een dag dat hij er wel weer last van heeft, maar dan is het vaak een drukke dag voor hem geweest.
Kortom, ik denk dat alle baby's zulke momenten hebben. Hoor het ook van veel mensen om ons heen. Wij hebben ervoor gekozen hem niet toch in bed te proberen te krijgen. We hebben het wel een paar keer geprobeert, maar dat frustreerde ons alleen maar (en Lars ook). En nu slaapt hij vaak wel gewoon in zijn wiegje 's avonds. Inbakeren doen wij al sinds hij twee weken is, dat helpt hem wel (ivm zwaaiende armen), maar op de huilmomenten dus ook niet.
Volg je gevoel! Ik lees overal dat je baby's tot 6 maanden niet kunt verwennen, dus doe waar jij je goed bij voelt.

Wat is het soms lastig he met die onrust, we willen het zo graag wegnemen. We willen een happy en stille baby. Het kan mij ook wel eens tot wanhoop drijven. De laatste tijd (7.4 weken nu) gaat het een stuk beter, behalve vrijdag toen had hij geen huiluurtjes, maar een huilmiddag. En wat ik altijd zo frappant vind, daarna gaat het slapen heeel goed.

Helpt een speen misschien?
Heeft hij het behaaglijk warm genoeg?

Soms helpt het mij om het huilen niet weg te willen nemen, maar hem het te gunnen om zich te uiten. En hem natuurlijk te troosten als het 'doorhuilen' wordt.

Wij hebben dat ook. Ons zoontje van bijna twee maanden heeft het na zijn fles van 15.30u tot de volgende voeding. Heel vrolijk nog na het eten en tijdens het spelen in de box, maar zodra hij in bed wordt gelegd omdat hij moe is, is het brullen! We kijken het wel altijd even aan, lopen een paar keer naar boven onder het koken door, maar op een gegeven moment is het mooi geweest en halen we hem eruit. Soms in het wippertje wat hij even volhoudt.. Eten is dan ook niet echt gezellig voor ons met een huilende baby die zijn speentje niet wil dus na het eten lopen we al snel rondjes in de woonkamer....

Sunlover, zoals jij het beschrijft ging het bij ons ook! De afgelopen week gaat het echter beter bij Brynn. Wat ik ook gemerkt heb bij haar is dat we haar eerder op bed moeten leggen. Ik probeer het moe zijn, voor te zijn. Wanneer ze vrolijk en wakker op haar bedje wordt gelegd valt ze vanzelf, zelf in slaap. Dit voelde in het begin een beetje dubbel omdat ik haar graag beneden wilde hebben als ze zo lekker aan het kraaien is. Maar ja, dit lijkt te werken.

Vandaag ook bij een lactatiekundige geweest. Ik geef namelijk volledige borstvoeding en zij gaf aan dat het s avonds gebruikelijk is dat je minder melk hebt. Ik ga nu meer overdag kolven zodat ik dit ook s avonds in de fles kan geven. Kijken of dit ook helpt tegen de onrust.

Hier gelukkig met 9 weken geen last meer van. Merk wel dat hij ineens veel meer slaap nodig heeft, leg hem nu veel vaker in zijn bed dan voorheen en dat lijkt wel te helpen. Maar het kan inderdaad tot een maand of 3 duren...

Terug
Bovenaan