Huisarts geeft aan; anderhalf jaar wachten, bah!

Hallo allemaal,

Hier even een gedeprimeerde ik. Ik moest vandaag bij de huisarts zijn en heb ook aangegeven dat ik inmiddels in 11e periode zit; wanneer ik dan voor onderzoeken door mocht. Potverdorie; pas na anderhalf jaar en nadat mijn man en ik goed nagedacht hadden over wat dat met onze relatie zou doen. Het kwam er ongeveer op neer dat hij liever geen mensen doorstuurde omdat veel relaties daaronder te lijden hadden. Ik was helemaal murw geslagen. Dat maken we toch zelf wel uit??? Bah. Dus ik kan het einde van het jaar pas weer terugkomen hiervoor. Ik heb aangegeven dat ik behoorlijk onzeker word van deze hele toestand. Alles klopt; mijn menstruatie is 28 dagen, na 14 dagen heb ik een eisprong (althans volgens alle testen) en mijn man en ik klussen netjes op tijd. Voor mijn gevoel klopt er gewoon iets niet. Maar meneer wil eerst alle kansen rustig afwachten en dan pas tot actie overgaan. Grrrrrrrrrrr. En dat duurt mij veel te lang.

Gr. Louise

hoi louise,

vind het wel apart dat je zo lang moet wachten, heb er zelf geen ervaring me, maar het lijkt me wel heel lang.
zou toch eens internet afspeuren en elders informatie inwinnen of je echt zo lang moet wachten.

Sterkte ermee!!

groetjes marina

Hoi Louise,

Wat raar inderdaad dat ze jullie zolang laten wachten. Ik had heb precies hetzelfde als jou, (heel regelmatig en ook altijd eisprong) wij zijn twee maanden geleden naar de huisarts (we waren toen 13 maanden bezig voor ons tweede kindje)geweest en van hem mochten we meteen een echo maken en mijn man een zaadtest ( die helaas negatief was..) De huisarts had het er echter wel over dat zo'n 95 % van de stellen, bij wie het niet gelukt is om in het eerste jaar zwanger te raken, die alsnog in het tweede jaar lukt..!! Daar proberen we ons dan ook maar aan op te trekken (en mijn man is ook begonnen met Zinktableteen die het sperma positief zouden beiinvloeden)

Miscchien eens naar een andere huisarts gaan??!!!!

Sterkte ermee...!!

misschien kun je gewoon afdeling gyn of fertiliteit bellen in het ziekenhuis en jou verhaal voorleggen.
wie weet kun je via die weg wel wat bereiken.

succes kim

Hier kon je bij de gyn terecht als je twee jaar aan het proberen bent.
Behandelingen (IUI / IVF enzo) starten ze pas na 3 jaar, dus het heeft ook echt geen zin om al na een jaar naar de gyn te gaan, want dan moet je na de onderzoeken nog heel lang wachten op behandeling.

Gelukkig waren ze bij ons niet al te strikt en mocht de behandeling na ruim 2,5 jaar al beginnen.

Denk er niet te licht over hoor. Die onderzoeken zijn best zwaar. Zo heb ik ze tenminste ervaren. Niet eens zo zeer lichamelijk (al is een HSG echt wel pijnlijk) maar meer geestelijk. Het is legt idd een druk op je relatie.

Hier kon je bij de gyn terecht als je twee jaar aan het proberen bent.
Behandelingen (IUI / IVF enzo) starten ze pas na 3 jaar, dus het heeft ook echt geen zin om al na een jaar naar de gyn te gaan, want dan moet je na de onderzoeken nog heel lang wachten op behandeling.

Gelukkig waren ze bij ons niet al te strikt en mocht de behandeling na ruim 2,5 jaar al beginnen.

Denk er niet te licht over hoor. Die onderzoeken zijn best zwaar. Zo heb ik ze tenminste ervaren. Niet eens zo zeer lichamelijk (al is een HSG echt wel pijnlijk) maar meer geestelijk. Het is legt idd een druk op je relatie.

Kan mij voorstellen dat je er van baalt. Vind 1,5 jaar wel lang. Hier mochten we na een jaar door naar het ziekenhuis. Voor je dan alle zonderzoeken achter de rug hebt en echt iets weet ben je ook zo weer een paar maand verder.
Natuurlijk zijn de onderzoeken niet altijd even prettig maar na zoveel tijd wil je toch antwoord op vragen.
Kan het niet op een andere manier? Dit werkt ook niet echt positief voor je relatie en de wens is er die zet je niet even in de kast.
succes

Dat is zeker wel balen zeg!
Maar je mag wel na 1 jaar komen hoor, tenminste dat vertelde mijn gyn! Ik ben nu 13 maand gestopt en was het ook zo zat maar had wel een onregelmatige cyclus. (en met 10 maand doorgestuurd! ) En was best bang dat er iets mis was net als jou. We hebben beide testen gehad en ik medicijnen en alles was goed. Maar ben blij dat ze alles hebben onderzocht ben je ook wat gerustiger. Maar gewoon nog een keer heen gaan hoor!
succes ermee

Terug
Bovenaan