Huisarts geeft aan; anderhalf jaar wachten, bah!

Hey Louise,

Mijn verhaal ken je inmiddels wel ;)

Mijn gyn vertelde dat we na 1 jaar recht hebben op onderzoeken. Ook de huisarts stuurde ons meteen door. Hij had de ervaring dat stellen het juist prettiger vonden als er serieus naar ze gekeken werd. Maar mijn leeftijd (31 jaar) speelde ook een grote rol mee, hoor. Het klopt dat het geen pretje is. Alleen al het wachten op uitslagen vond ik zenuwslopend! De gyn en huisarts vertelden dat we sowieso 2 jaar moeten uittrekken om zwanger te raken, maar het feit dat er serieus naar je wordt geluisterd en gekeken wordt vond ik juist erg fijn.

Ik hoop dat jullie snel wat duidelijkheid krijgen. Veel sterkte en succes!

Liefs Star

Hoi Louise,

Balen voor je zeg. Wij mochten exact na 1 jaar door. Ik ben wel 36, dus dat kan meespelen. We zijn in februari doorgestuurd en hebben nu de 1e IUI achter de rug. In 2.5 maand zijn bij ons alle testen gedaan, de meeste een appeltje eitje, de HSG nooit meer :-(
De gyn was zeer doortastend en meedenkend. Het was erg fijn om eindelijk verder te kunnen. Het is psychisch met tijd en wijle erg zwaar, maar de onzekerheid voor het 1e jaar vond ik persoonlijk ook erg zwaar. Toen duurde de maanden voor mij langer dan ze nu doen.
Mogelijk dat jullie met zijn 2 en nogmaals naar hem toe kunnen gaan wanneer je 1 jaar bezig bent (dus 1 maandje wachten). Dan aangeven dat jullie er veel over gepraat hebben etc. en toch een doorverwijzing willen. Laat hem maar nee zeggen tegen een koppel, en niet tegen een emotionele vrouw alleen (althans, ik was emotioneel toen ik het voorlegde). Zit je arts niet in een maatschap?Als het wel zo is dan zou je zelfs de afspraak nog met een van de andere artsen kunnen plannen, mogelijk dat het verschil maakt.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid in deze situatie.

liefs Ano

Ik heb na 8 maanden "geeist" dat de HA me door zou sturen. Was al 3 keer geweest en hij bleef maar zeggen dat ik moest wachten... Ik was er helemaal klaar mee!!
Toen ik bij de gyn kwam zei zij dat ie me al na een half jaar door had moeten sturen.
Het heeft daarna nog 4 maanden geduurd en toen was ik zwanger. Ik had gewoon een extra duwtje nodig mbt mijn eisprong. Daar heeft mijn relatie absoluut niet onder geleden.
Ik zou als ik jou was er op staan dat hij je doorstuurt of zelf contact opnemen met een gyn!! Of een andere arts. Het is jou lijf en beslissing!
Succes ermee!!
Groetjes Sonja

Heey dames,

Dank jullie wel. Ik wacht deze cyclus even af (misschien.....??, zal wel niet). Heb het er gister ook meteen met mijn man over gehad, die vond het ook stom (haha, zo zei hij het letterlijk). Bij een jaar gaan we een keer samen heen, dan sta je inderdaad sterker dan een vrouw alleen.

In ieder geval hartstikke bedankt voor al jullie reacties!!

Liefs ikke

Jah dat is wel een goed idee! Ik ben ook samen met mijn vriend gegaan vond het ook wel fijn. En kreeg het idee dat we ook wel serieuzer werden genomen. Want zwanger worden doe je met zijn 2en dus je man moet gewoon mee hihi.
Succes

Jah dat is wel een goed idee! Ik ben ook samen met mijn vriend gegaan vond het ook wel fijn. En kreeg het idee dat we ook wel serieuzer werden genomen. Want zwanger worden doe je met zijn 2en dus je man moet gewoon mee hihi.
Succes

Hoi Louise,

Ik zou ook gewoon naar het ziekenhuis bellen hoor. Hier hebben ze een kinderwensspreekuur. Ik ben zelf na 8 maanden al doorgestuurd door de ha. Zijn nu voor de laatste keer met hormonen bezig en daarna gaan we weer verder kijken.

De thuistesten voor een eisprong zeggen trouwens helemaal niks hoor. Bij mij gaven die ook aan als ik een eisprong zou moeten hebben, maar na een aantal onderzoeken bleek dat ik zelf helemaal geen eisprong meer krijg spontaan. Gyn zei ook dat die dingen geen enkele nut hebben.

Ik wens je in ieder geval veel succes en gewoon op je strepen gaan staan!

Groetjes Supertje

Terug
Bovenaan