Huisarts geweest...

Hey lieve meiden,

Ben ik weer ;-) Had om half 3 een afspraak bij de huisarts, althans niet mijn eigen maar een invaller. Mijn man naar huis gekomen omdat hij per se mee wilde naar de dokter, de lieverd.

Ik heb een heel vreemd gesprek met haar gehad, ze had te eerste het verkeerde dossier voor d'r neus, ze zei: "u bent suikerpatient?" Ik zeg: "nee, dat ben ik niet". Ohhhh.....haha, verkeerde mevrouw.....waarop ze haar gegevens nog met ons ging bespreken, erg slecht! Ze ging ook nog allerlei flauwe grappen maken zoals: "ach....het wordt nog veel zwaarder met een tweeling" etc....Echt heel raar!

Anyhoe, alles uitgelegd.....de misselijkheid, de obstipatie, het duizelig zijn etc....Nou, het komt erop neer dat zij het ook niet weet. Ze heeft m'n bloeddruk gemeten en die vond zij voor een zwangere goed (100/70) Ik vond het wat laag. Tegen de obstipatie een receptje gekregen (vezelzakjes) en ik moet morgen bloed laten prikken op allerlei dingen. Als daar wat uit komt dan moeten onze onderzoeken in het ziekenhuis vervroegt worden.

We zitten toch een beetje tussen wal en schip omdat onze echo's nog gedaan worden door onze fertiliteitsarts en de 23ste door de echoscopiste en pas 31 Mei in het 'nieuwe' ziekenhuis krijgen we een behandelend gyneacoloog.

Nou meiden, als zij het al niet weet, dan weet ik het al helemaal niet.

Liefs Lynn.

Lieve Lynn,

Goed dat je naar de huisarts bent geweest, alleen idd een vreemd gesprek. Bloeddruk is volgens mij netjes, bij mij was 65/120. Nu ff het bloedonderzoek afwachten. Succes en hou je taai!
Liefs

wat één raar gesprek!

Mijn bloeddruk is netzo als die van ukkietje... 65/120. Ehm ik heb er ook geen verstand van hoor maar mijn bloeddruk is altijd zo, en dader zijn ze heel tevreden over.

Neem gewoon lekker je rust en voel je vooral niet schuldig als je niet kan werken. Je collega's en baas zullen het heus wel begrijpen! Dikke knuffel!

Wat een wazig Wijf. Worry voor mijn taal, maar 100/70 is echt wel laag hoor! Wanneer komt je eigen huisarts terug? Zou even second opinionen!

En ja zeker kan het zwaarder worde, maar hoeft niet he. Bij een collega van mij is de zwangerschap van een tweeling perfect gelopen. Niet misselijk niks! Is met 39 weken ingeleid en gewoon normale bevalling gehad.

Liefs

Hi lieve lynn,
Hopelijk krijg je wat meer duidelijkheid uit het bloedonderzoek. En gewoon rustig aan doen, dat zal iedereen begrijpen. Je bloeddruk is inderdaad normaal, dus daar hoef je je gelukkig geen zorgen over te maken.

Ik merk uit je vorige berichten dat je je een beetje schuldig voelt dat je niet kunt genieten van je zwangerschap. Dat kan ik me wel voorstellen, omdat het lang duurde dat je zwanger werd. Maar lieve lynn, je mag best balen! zwanger zijn is echt niet alleen maar leuk. Het heeft zo'n impact op je lichaam. Maar voor je het weet heb je je 2 ukkies in je armen! En zelfs dan mag je af en toe balen. Want slapeloze nachten en het krijgen van een nieuw ritme kunnen zwaar zijn. Dat gevoel heeft elke jonge moeder wel eens en dat hoort er allemaal bij. Dus je mag je voelen zoals je je voelt.
En natuurlijk hoop ik dat je je snel beter voelt. Nog even en dan zit je al in je tweede trimester en meestal gaat het dan beter.

Veel liefs Maartje

Hey Lynn,

Wat een vreemd gesprek zeg met je dokter! Niet echt netjes!!
Nu wachten op je bloedondrzoek... Succes en sterke!!
En denk aan jezelf en die twee ukkies!!

Liefs San

Heey lynn

Wat een raar gesprek, ik had afgelopen week ook een invaller. Deze keer wel een redelijk 'normale'. Invallers zijn niet het leukst en tonen vaak minder begrip, heb er veel ervaring mee.

Hoop dat er wat uit de bloedonderzoeken komt.
Denk goed om jezelf
Beterschap

Liefs

Lieve Lynn, ik ben een november mama en mijn bloeddruk was met 9weken 90/60 mijn verloskundige vertelde mij dat een lage bloeddruk juist goed is en dat het ook zo hoort als je zwanger ben. Het is alleen vervelend voor jezelf want ik ben vaak duizelig! Maar een lage bloeddruk is echt veel beter voor je ukkies dan een hoge bloeddruk dus daar zou ik me niet druk om maken. Maar wel een raar arts zeg !! Groetjes Ziana

Terug
Bovenaan