<p>Hi dames, Al weer een jaar geleden hebben mijn vriend en ik besloten om voor een eerste kindje te gaan. Na een kinderwensgesprek met een verloskundige waaruit geen bijzonderheden kwamen ben ik gestopt met de pil. Omdat we eerst dachten: ‘we zien wel hoe het loopt’ zijn we ‘pas’ vanaf september echt met ovulatietesten aan de slag gegaan en werden de pogingen echt serieus. Nu gaan we ondertussen de 9e serieuze ronde in (11e ronde als die twee zonder testen ook worden meegerekend). We willen eigenlijk als het in de komende twee rondes ook niet lukt naar de huisarts om te kijken of we misschien hulp kunnen krijgen. Nu weet ik alleen niet wat handig is om dan al te weten. Ik heb namelijk al wel goed zicht op mijn cyclus, maar doe nog niet iedere dag temperaturen (wel een tijdje gedaan). Vandaar mijn vraag aan jullie: hebben jullie tips voor wat ik nu al kan doen als voorbereiding bij de huisarts (bijvooorbeeld temperaturen, of eten/drinken bijhouden oid)? Zou het zonde vinden als we bij de huisarts aankomen en we eerst weg worden gestuurd omdat ze zicht willen krijgen op iets wat ik nu al kan doen. <br /><br /></p><p>dankjulliewel alvast </p>