Huisarts, waar rekening mee houden?

<p>Hi dames, Al weer een jaar geleden hebben mijn vriend en ik besloten om voor een eerste kindje te gaan. Na een kinderwensgesprek met een verloskundige waaruit geen bijzonderheden kwamen ben ik gestopt met de pil. Omdat we eerst dachten: ‘we zien wel hoe het loopt’ zijn we ‘pas’ vanaf september echt met ovulatietesten aan de slag gegaan en werden de pogingen echt serieus. Nu gaan we ondertussen de 9e serieuze ronde in (11e ronde als die twee zonder testen ook worden meegerekend). We willen eigenlijk als het in de komende twee rondes ook niet lukt naar de huisarts om te kijken of we misschien hulp kunnen krijgen. Nu weet ik alleen niet wat handig is om dan al te weten. Ik heb namelijk al wel goed zicht op mijn cyclus, maar doe nog niet iedere dag temperaturen (wel een tijdje gedaan).  Vandaar mijn vraag aan jullie: hebben jullie tips voor wat ik nu al kan doen als voorbereiding bij de huisarts (bijvooorbeeld temperaturen, of eten/drinken bijhouden oid)? Zou het zonde vinden als we bij de huisarts aankomen en we eerst weg worden gestuurd omdat ze zicht willen krijgen op iets wat ik nu al kan doen. <br /><br /></p><p>dankjulliewel alvast :)</p>

Mijn huisarts verwees me gelijk door naar ziekenhuis voor bloed en zaad onderzoek. Ik denk dat het wel van belang is als je een beetje zicht hebt op je ovulatie en cyclus 

mijn huisarts verwees ons ook meteen door. Misschien wel handig om bij de huisarts alvast een potje mee te krijgen voor zaadonderzoek. De eerste afspraak bij de gynaecoloog kwamen wij daardoor een beetje voor 'niks', ik heb toen alleen een inqendig onderzoek gehad.

Ik ging na iets meer dan een jaar proberen naar de huisarts, kan me inderdaad vinden in de uitleg van gebruiker 945. Ik hoefde dus ook niks te laten zien. 
Er werd a.d.h.v. dat gesprek sperma-onderzoek aangevraagd voor mijn partner. Dat moest 2x maar de huisarts vond de uitslag "prima, je kan er zwanger mee worden" en vroeg ons toen het nog 3 maanden aan te kijken. 
Tussendoor raakte ik inderdaad zwanger, dat werd helaas een vroege miskraam. En daarna kregen we de doorverwijzing naar de gynaecoloog, wachttijd was 5 weken. 

Mijn huisarts verwees me ook gelijk door.
Wilde alleen weten hoevaak we ongeveer sex hebben en wat me cyclus was, meer niet
Gelukkig voor we een afspraak binnen kregen van het ziekenhuis kwamen we er achter toch zwanger te zijn

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb idd goed zicht op mijn cyclus :) we gaan het zien, hoop dat het net als bij een aantal van jullie toch uiteindelijk niet nodig is om het traject in te gaan 

Terug
Bovenaan