huisarts

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om naar de huisarts te gaan. Maar weet eerlijk gezegd niet hoe ik moet beginnen want het is een mannelijke. Wie kan mij wat tips geven. Want we zijn nu een half jaar bezig en vindt het lang duren. Zou zo graag meer willen weten. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Heel veel liefs
 
Ik denk niet dat je ha al wat voor je zal gaan betekenen.Hij kan je idd alleen maar het een en ander uit gaan leggen. Als je onderzoeken wilt ben je vast te vroeg. Een half jaar voelt wel lang als het je aangaat maar ik geloof dat er pas wat voor je gedaan wordt als je een jaar bezig bent. Lees de verhalen van de andere dames hier maar eens..
Maar misschien doet jullie ha het anders. Veel succes.
 
hoi je huisarts doet nu echt niks voor je hoor als je binnen 1 jaar zwanger bent is tegenwoordig al snel hij doet pas na dik een jaar iets dus ff geduld hebben
 
Lieve Anoniem,

Als jij naar de huisarts wil moet je zeker een afspraak maken.
Ik vond het ook moeilijk, we zijn ook na een half jaar geweest.
De huisarts vond dat niet vreemd en stuurde mij door naar het ziekenhuis.
Na verschilende onderzoeken en na weer een half jaar ben ik zwanger.
Dus VOLG JE GEVOEL,meid.
 
hallo anoniem

ondanks anja's verhaal meld ik ook dat je inderdaad eigenlijk eens "rustig" af zou moeten wachten tot je een jaar hebt geprobeerd,
zolang ben je inderdaad nog niet bezig, maar proberen kan altijd. meestal (niet altijd dus) wordt je inderdaad weer naar huis gestuurd met de boodschap het nog maar eens langer te proberen....

iedereen moet geduld hebben dus jij ook helaas

succes ermee
gr kimpansee
 
Hallo...
Ik wil hier nog iets aan toevoegen. Een vriendin van mij was bijna een jaar bezig toen ze naar de ha ging. Ze kregen onderzoeken, waaruit bleek dat haar man zeer zwak zaad had. De kans dat zij tweeën spontaan zwanger zouden kunnen worden, was 0,5%. Zelfs IVF was geen optie, het zou dan met ICSI moeten.

Mijn vrienden waren hiervan helemaal overstuur en wanhopig. Ze gingen zelfs al met adoptie aan de slag. Drie maanden later was ze spontaan zwanger. Minder dan een jaar later even spontaan (na een maand!) van de tweede.

En nog een verhaal: een kennis van mij kreeg haar eerste met IVF, omdat ze niet spontaan zwanger kon worden. Toen dat kindje drie was, kreeg ze spontaan een tweede (terwijl haar dus gezegd was dat ze niet zwanger kon worden). Nu is ze weer spontaan zwanger van de derde (tweede is nog maar een maand of 10).

Wat ik maar wil zeggen: deze mensen hebben een hoop stress gehad doordat uit onderzoek bleek dat ze niet zwanger konden worden. Maar een kans, hoe klein ook, is toch een kans. En de natuur gaat toch helemaal zijn eigen gang.
Mijn moraal: je kan wel naar een dokter luisteren, maar die weet ook lang niet alles, en hij kan je zeker geen toekomst voorspellen. DENK DUS HEEL GOED NA VOOR JE DE MEDISCHE MOLEN INGAAT.

Zo, dat moest er even uit. Feit is dat ik na een half jaar ook het liefste naar de dokter zou willen rennen, maar ik vraag me af of ik wel alles zou willen weten...

Liefs, Inge
 
Terug
Bovenaan