huisarts

Hallo allemaal,

Volgende week willen mijn man en ik naar de huisarts gaan omdat wij nu een jaar klussen voor een klein wondertje, maar het helaas nog niet raak is.
Weet iemand wat wij kunnen verwachten?
Wat voor vragen kan de huisarts stellen?
En waar kan hij ons naar doorverwijzen (is dit altijd de gynocoloog)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Bello

hoi hoi bello

helaas is het voor jullie ook tijd om naar de huisarts te gaan, maar verwacht niet teveel, ik ben vorige maand geweest na 15 maanden klussen en onze huisarts stuurde ons naar huis en we moeten nu in januari pas terug komen, maar een goede tip die ik kreeg is dat je ook zelf naar een gynocoloog kan bellen, om daar gelijk en afspraak te maken, dit kan ook, en het scheeld je een hoop gestress met de huisarts!!
ik hoop dat het voor jullie snel mag komen allemaal!

Hallo Bello,
Mijn huisarts stuurde me wel na 15 mnd door naar de fertiliteitsarts. Ik had zelf al 5 maanden lang een temp. curve bijgehouden en was zelfs in januari 1x zwanger geweest. Dit ging helaas na 5,5 week weer mis. Het hangt dus van je huisarts af, maar volgens mij is hun richtlijn dat je na 1 jr proberen doorgestuurd mag worden. Ik heb ook verteld dat ik er erg onzeker en verdrietig van word en wil weten waarom het niet lukt ondanks mijn regelmatige cyclus. Misschien heeft dat ook wel geholpen. Succes! liefs Poek

Hoi Bello,

Je kan beter gelijk een afspraak maken met een gynaecoloog. Je hoeft niet naar een huisarts toe. en je hebt geen verwijzing van hem nodig om verder te kunnen gaan. De huisarts kan ip niet zo heel erg veel voor jullie betekenen. Een gyn kan veel meer en sneller iets voor jullie betekenen. Ik heb ook zelf gelijk het ziekenhuis gebeld en zat al na 2 weken en de medische molen. De meeste verhalen hier zijn dat je door je huisarts weer naar huis wordt gestuurd. Het is wel handig om alvast met tempen te beginnen want dat gaat de gyn je ook vertellen.
Succes

Ester

Hoi Bello
Ik ben vandaag voor het eerst naar de huisarts geweest en die heeft me door verwezen naar de gyn, maar denk dat het heel veel aan je huisarts zelf ligt.Ze gaf mij de tip om vast te gaan tempraturen.
Wat voor je zelf misschien ook wel fijn is.
Wij zijn n u een jaar bezig en ben erg benieuwd wat de gyn als eerst gaat doen.
Ik hoop voor je dat het niet te lang meer duurt (hoop ik natuurlijk voor iedereen)
Ik ga morgen meteen de gyn bellen om een afspraak te maken.
Ik laat nog wel weten wanneer ik naar de gyn  moet  ,het is misschien wel fijn om te laten weten wanneer jij moet, kunnen we elkaar op de hoogte houden.
Ik hoor het wel.
Groetjes Beeke

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties!!!
Ik heb al van vier maanden een temperatuurcurve en ben met de vijfde bezig, wat dat betreft kan hij ons niet zomaar zonder actie naar huis sturen.
Ik hoop ook dat hij ons serieus neemt omdat het toch  iets is waar we het emotioneel best moeilijk mee hebben.
Ik laat jullie weten wat het advies van de huisarts is na volgende week donderdag.

Groetjes Perrie  

Wij zijn 3 weken geleden bij de HA geweest en die heeft ons verzocht om bloed te laten prikken en urine in te leveren (mij) en mijn vriend moest een zaadtest doen.

Mijn tempcurve zag er goed uit (ik had 3 maanden mee)   verder stelde ze vragen hoevaak we het deden en dat soort gein, niet echt schokkende vragen werden er gesteld en aangezien deze dingen ook opgenomen waren in mijn curve waren we al snel klaar.

Wel heeft ze nog een inwendig onderzoek gedaan bij mij maar ook dat was prima.

UIteindelijk kwam uit de uitslagen dat het bij mijn vriend fout zit en nu zijn we doorverwezen naar de uroloog.

Hallo allemaal
Ik heb vanmorgen de gyn gebelt en kan er 2 nov. terecht.
Ik moet zeggen dat ik nu al erg zenuwachtig ben, want ik weet niet wat mij te wachten staat, waar beginnen ze dan mee? en hoe lang duurt het voor je iets weet? enz enz,
Ik heb zoveel vragen in mijn hoofd dat ik er bijna gek van word, gelukkig kan ik me in mijn werk storten om zo een beetje "rust" in mijn hoofd te krijgen.
Ik praat er  wel veel met mijn mannetje over maar vind het best moeilijk af en toe.
Maar ja laten we eerst maar de gyn afwachten.
Jullie horen nog van mij.
Groetjes Beeke

Terug
Bovenaan