huisarts

hoi Bello,

ik las je bericht en zelf ben ik laatst ook bij de huisarts geweest, omdat het bij ons al bijna 2 jaar duurt. Ik ging eigenlijk voor andere klachten, maar toen heb ik hem toch even gevraagd hoe het nu zat en of hij 2 jaar (bijna) niet ook erg lang vond.
Hij heeft me een temperatuurcurve laten maken en over 3 of 4 weken moet ik terug komen, dan zullen we kijken of het nodig is dat ik door gestuurd moet worden naar de gyneacoloog. Maar daar ging hij al wel vanuit omdat 2 jaar gewoon heel lang is....
Niet alle huisartsen sturen je direct weer terug naar huis. maar het is wel aan te raden om een temperatuurcurve te maken en mee te nemen naar de huisarts. zodat je eigenlijk al een kleine voorsprong hebt, dan ben je eerder bij de gyneacoloog.
groetjes  en veel succes,

MarvdBe

Hoi hoi,

Zo Missmuis, jullie huisarts heeft er flink de vaart achter gezet. Ik wist dus niet dat hij een bloed -en urineonderzoek en inwendig onderzoek kon voorstellen. Op zich wel fijn dat hij meteen zoveel actie onderneemt.
Hopelijk kunnen jullie snel geholpen worden om jullie kinderwens in vervulling te laten gaan!

Ja Beeke het is inderdaad die ontwetendheid die je zenuwachtig maakt. Daarom kwam ik ook hier op het forum terecht omdat ik echt geen idee heb wat je van zo'n huisarts mag verwachten (en van de gynocoloog al helemaal niet).

Groetjes Perrie

Hoi, ik moet eerlijk zeggen dat ik best een beetje teleurgesteld was na het eerste bezoek aan mijn huisarts. Wij waren 14 maanden bezig, en ik had van maand 13 en 14 zelf al een temperatuurcurve bijgehouden. Hieruit concludeerde de huisarts dat ik gewoon een eisprong moet hebben.
Van mijn man is zaad gecontroleerd. Ook dit was in orde. En bij mij is bloed geprikt op antistoffen tegen chlamydia (niets te zien gelukkig).  De huisarts adviseerde ons gewoon te blijven proberen "jullie zijn nog jong gelukkig" en na drie maanden terug te komen. Dit hebben wij gedaan, inmiddels 17 maanden bezig. Tja, huisarts kon weinig voor ons doen omdat het oriënterende fertiliteitsonderzoek goed leek te zijn (zaad, temperatuurcurve  en bloed van de vrouw).
Zij adviseerde ons om pas naar het ziekenhuis te gaan als we minimaal twee jaar bezig waren want "jullie zullen waarschijnlijk weer naar huis gestuurd worden tot je twee jaar bezig bent". Wel heeft zij uiteindelijk een verwijsbrief voor ons gemaakt zodat we naar de gynaecoloog kunnen als we daar aan toe zijn (man wil nu idd wachten tot we twee jaar bezig zijn omdat de huisarts dit gezegd heeft).

Waarom dan teleurgesteld, denk je misschien. Ergens had ik verwacht dat we na ruim een jaar proberen wel in het ziekenhuis zouden zitten. Juist omdat we allebei gezond zijn bevonden (op het eerste gezicht) en nog jong zijn (26 en 27). Dan is het toch raar als je niet vanzelf zwanger raakt?

Maar inmiddels zijn we in ronde 20, en nog altijd geen kindje.
Ik kijk er trouwens van op dat mensen gelijk naar de gynaecoloog gaan, en de huisarts zo "omzeilen" ik dacht toch echt dat je een verwijzing nodig had! Maargoed, die gedachte is niet echt ergens op gebaseerd eigenlijk...!

Succes meiden. Laat je hoofd niet hangen hoor!

Hoi hoi,

Ik zou nog even laten weten hoe ons eerste bezoek bij de huisarts was. Hij stelde weinig vragen alleen of één van ons al kinderen heeft (dat is niet het geval). Daarna schreef hij een verwijsbrief voor de gynecoloog. Het viel mij erg mee.
Omdat we lekker twee dagen weg zijn geweest nog geen afspraak gemaakt. Eerst nog even deze maand afwachten en dan gaan we weer verder.

Groetjes Perrie

Terug
Bovenaan