huisartsenpost aargh!!

Tyche was gister echt ziek en sloom. Hangerig.. in 1 ochtend al 3 luiers vol met diarree. Koorts. Of ja verhoging... 38.4. Ze wou niet graag meer drinken dus heb de fles over de hele middag verdeeld zodat ze toch alles binnenkreeg. Maar ze was echt zo sloom! Zetpilletje gegeven en in bedje gelegd. Toen ze wakker werd had ze 38.8 en haar hoofdje was zo slap, ze kon het niet omhoog houden. Ik maakte me zorgen dus naar de huisartsenpost gebeld..... (na lang twijfelen of ik dit al zou doen, maar op dat moment maakte ik me echt zorgen)
Krijg ik toch op mn donder. Ik had haar geen zetpil hoeven geven bij maar 38.4 ofzo, dat moest ik niet zomaar doen (nee dat deed ik zomaar!!). En de koorts kon wel oplopen tot 40 en we moesten morgen maar kijken en anders naar de eigen huisarts gaan.
Nou ik opgehangen en janken!!!!!!!! Ik voelde me ellendig en een slechte moeder..........

Vandaag heeft ze nog steeds 38.8... ze drinkt gelukkig weer goed en is niet zo hangerig meer maar ik voel me ellendig over gisteren joh!!!

Groetjes Kirsten

Nou ja zeg!!!!!

Ze kunnen zo stom reageren bij die hap!!! Ik had precies hetzelfde gedaan als jij! Als je je zorgen maakt, dan ga je toch zo snel mogelijk, zo veel mogelijk proberen om het goed te doen en te voorkomen dat je kindje toch nog zieker wordt?? Ik zou echt precies hetzelfde hebben gedaan! Goed van je dat je toch gewoon gebeld hebt en toch maar gewoon je eigen instinct volgen, je zult zien dat het dan 'altijd' goed komt.
Beterschap met je zieke kindje.
Groetjes Maaike mv Twan

Waarom geen zetpil??
Ja dat zou de koorts kunnen onderdrukken en is de kans op koortsstuipjes groter.
Maar je hebt toch geen mega dosis van die zetpil.
Heb je je eigen huisarts al gebeld?
En anders gewoon nog een keer die huisartsenpost bellen en zeggen; Ik bel niet voor m'n zweetvoeten, ik maak me enorm zorgen, dus NU gaan jullie mij helpen of advizen geven en met afwachten neem ik GEEN genoegen.

sorry hoor, ik ben geen bitch (al hoewel) maar ik vind dat ze je in zo'n situatie gerust moeten stellen en helpen en niet nog onzekerder maken.

Lieverd je bent geen slechte mama he!!!!!!!!!!!!

Pauline

Nou ik voelde me dus gister echt een slechte moeder door de manier waarop dat mens tegen me praatte. Maar ik weet ook wel dat ik het best goed doe en normaal gesproken vind ik ook dat een bezorgde moeder nooit te snel belt.

Vanmorgen had ze weer 38.6 graden. En ik kon het niet bijhouden met spuitluiers verschonen... zo zielig voor haar! Net weer gemeten omdat ze echt heel warm aanvoelde en had ze 39 graden.
Maar wat het verder dus is, ze is wel wat hangerig maar reageert wel nog steeds alert en op haar naam. Ze huilt wat meer, maar oke. Haar drinken krijgt ze binnen al is het niet van harte...
Allemaal niet echt spoed denk ik dan.
Toch heeft mijn man net de huisarts assistent opgebeld. Daar kregen we het advies van om het goed in de gaten te blijven houden of ze alert bleef en haar drinken binnenkreeg. Of ze goed plaste (wat onmogelijk is om bij te houden met al die poepluiers) en anders wat water bijgeven. Bij twijfel morgen langs komen of bellen.
Voor het slapen gaan een zetpilletje geven (Hee een ZETPIL mag dat?) en extra veel knuffels en liefde.... De koorts kon niet zo heel erg kwaad, die andere dingen waren belangrijker!
Dus ben nu gerust gesteld...
Tyche ligt op bedje nu en ik blijf maar hopen dat de koorts niet stijgt want 40 graden ofzo zou ik toch wel echt veel vinden.

Bedankt voor de reacties weer, ik was gewoon effe zo gefrustreerd dat ik het hier even neer wou typen!

Nou Tess,

Ik kan me zóóóó boos maken als ik je verhaal lees!!! Wat denken die gasten bij de hap wel? Dat je hen voor je lol belt, of om hen te pesten? Je belt toch omdat zij (als het goed is) meer en beter weten dan jij wat te doen in die situatie!!!
Ik denk dat ik, als ik op zo'n moment even de tegenwoordigheid van geest heb, idd fel zou reageren (zoiets als wat Pauline ook schrijft). En als ik ook maar enigszins niet het gevoel zou hebben geholpen te zijn, dan zou ik mijn kind oppakken en naar de EH rijden, echt waar. Vooral zoals jij het beschrijft, slap hoofdje en zo, neeeeeee hooor!!! Een broertje van mij is op 1-jarige leeftijd aan hersenvliesontsteking overleden, ook omdat een arts het allemaal niet ernstig genoeg vond. Dit vertel ik niet om je bang te maken, helemaal niet, maar met de gezondheid van je baby maak je geen grappen dus waarom zou je een ander dat wel laten doen! Zijn ze nou helemaal gek geworden daar!!! Pffffff.... ik kan daar dus echt niet tegen.
Volgens mij zou mijn vriend ze helemaal door de telefoon trekken van boosheid!

Meid, heeeel veel beterschap voor Tyche, het is toch zo verschrikkelijk als onze kleintjes ziek zijn! Konden we het maar van ze overnemen!!!

Liefs Poppetje71

Gewoon gaan hoor als je je ongerust voelt
Ik heb met mijn jongens zo vaak bij de huisarts gezeten, met 40 graden koorts
en de zenuwen...en...vaak voor niets...dikke pech...maar ik was wel gerustgesteld

maar ook vaak wel omdat het bleek dat ze een oorontsteking of keelontsteking hadden
en dan was ik zo blij dat ik wel gegaan was!

dus volg je gevoel en leer ook zo'n vrouw terecht te wijzen, want dit gaat je nog vaker overkomen hoor.
Op school, de dokter, overal moet je leren dat je je mond moet kunnen roeren, netjes maar wel zelfverzekerd.
Het is jouw kind en jij wilt er zorg voor, daar heb je recht op en laat ze maar praten!

Dus je doet het alleen maar goed hoor, je komt voor je kind op!

groetjes Pascal

Hoi hoi,

Nou ik vind dat je het goed doet hoor,ik zou het ook zo doen.Wat een stelletje..(geen woorden voor)...daar op die HAP..
Beterschap met de kleine,ik hoop dat het snel weer beter gaat met haar.

Groetjes Kitty en Tess.

Hoi Kirsten,

Inderdaad een achterlijke reactie, maar ja, die telefoontrutjes die daar zitten menen vaak dat ze zelf huisarts zijn. Oke, ze zijn geïnstrueerd om telefoontjes op belangrijkheid te filteren, maar om dan meteen zo te reageren, slaat werkelijk nergens op. Ze had op zijn minst moeten proberen jouw bezorgdheid weg te nemen.

Toen Merijn ongeveer 8-9 maanden was, is hij ook behoorlijk ziek geweest. Hij heeft zelfs twee nachten op rij 41 graden koorts gehad en ik werd er ook echt niet blij van. Gelukkig had ik de tegenwoordigheid van geest om hem, weliswaar midden in de nacht, tot aan zijn rompertje  uit te kleden, waardoor hij zijn warmte goed kwijt kon. Zo heb ik hem zo'n half uur bij me op mijn borst laten liggen. Hij wilde ook alleen bij me zijn. Na dat half uur was zijn temp. behoorlijk gezakt en heb ik hem een zetpil gegeven en de rest van de nacht ging het wel weer. Natuurlijk ben ik in die dagen ook een paar keer naar de huisarts geweest, of althans  2 keer geweest en meerdere keren gebeld, maar daar gaven ze me ook echt een geruststellend gevoel en de huisarts nam ook echt de tijd om hem helemaal na te kijken en vooral om mij gerust te stellen.

Ik hoop dat je dit nog leest voor je de nacht in gaat. Probeer haar zodra je vind dat de temp te hoog oploopt, boven de 40 dus, uit te kleden. Het is overigens normaal dat kindjes 's avonds en 's nachts een veel hogere temp. krijgen. De temperatuur van kleine kindjes kan sowieso erg schommelen. Ik kan wel zeggen dat je je niet te druk moet maken, maar als je het niet vertrouwt, moet je morgen gewoon even langs de huisarts gaan. Geen gemaar.......

Ik hoop dat jouw kleintje zich snel weer beter zal voelen. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan