Huisdieren allergie

Beste allemaal,

Ik zit met een dilemma. Wellicht is het voor jullie geen punt van discussie maar voor mij wel. Mijn vriend en ik proberen zwanger te raken. We hebben een huisdier....een hele lieve Golden Retriever die ik voor geen miljoen in de wereld zou willen missen en hem min of meer ook als een kind zie. Nu ben ik bang dat, als we een kind krijgen, onz kind allergisch zal zijn voor huisdieren en ik mijn hond weg moet doen. Sommigen van jullie zullen zeggen meid waar maak je je druk over maar het vormt voor mij een probleem. Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft of hier iets van weet.

groetjes,

Linda
 
Hoi Linda,
Wel lief van je dat je zo bezorgd ben om je hond!
Ten eerste zou ik me afvragen of er allergie in de familie zit bij jou of je man. Is dat niet zo, dan zou ik me er minder druk om maken. Is dat wel zo, dan zou ik nastreven zo lang mogelijk borstvoeding te geven (min. 6 maanden schijnt goed te zijn tegen allergie).
Voor de rest: laat het los! Nu kun je er niets voor of tegen doen en kost het je onnodige energie. Straks is toch alles anders en moet iedereen, inclusief de hond er aan wennen, dat er nog iemand in huis is.
Veel vertrouwen toegewenst, liefs
Janeway
 
HOi Linda,

Ik sluit me aan bij het bovenstaande berichtje. Maak je er niet al te druk om.
Zelf ben ik 36 wkn zwanger en we hebben thuis twee katten. Soms ben ik ook bang dat mijn kindje er allergisch voor zal zijn. Je hoort van best veel mensen dat ze allergisch zijn voor katten (meer dan voor honden). Hoop echt dat het niet zo is, want die twee zijn echt een belangrijk onderdeel van ons gezin. Moet er niet aan denken dat ik ze weg zou moeten doen. Ik ga daarom ook proberen om zo lang mogelijk borstvoeding te geven, dat schijnt te helepen.

Veel plezier met zwanger raken.

groetjes M
 
Hoi,

Kan me heel goed voorstellen dat je je huisdier als meer dan een dier ziet hoor!
Maar ter geruststelling: zelfs al reageert je kindje allergisch, ze adviseren tegenwoordig vrijwel nooit meer dat een huisdier wegmoet.
Bij onze buren blijkt hun pasgeboren kindje allergisch voor de kat en daar hebben ze als advies gekregen nu het huis goed schoon en haren vrij te maken (dus elke dag 2x stofzuigen) en mocht de kat er op een gegeven moment niet meer zijn dan geen nieuwe meer te nemen.

 
Hoi, helaas hebben wij geen huisdieren omdat we een kindje hebben dat allergie's reageerd nu weten we niet 100% zeker waar hij echt allergie's voor is maar omdat allergieen heel veel voorkomen in onze beide familie's wilden we geen risico nemen.

Nu hadden we vanwege mijn man al geen huisdieren dus hebben we er nooit echt bij stil hoeven staan.

Ik zou in jullie geval echt kijken of er allergie voorkomt in de familie zo niet dan is de kans minimaal voor jullie kleine. Verder zou ik evt. voorzorgsmaatregelen nemen. Zoals zolang mogelijk borstvoeding, of hypoallergene flesvoeding, je huis evt aanpassen zoals gladde vloeren die zijn veel makkelijker schoon te houden. Ook op de babykamer. (voor ons zoontje was alleen de gladde vloeren al een oplossing.) De hond niet in de babykamer laten (je hoeft je hond niet gelijk bij de baby weg te houden) regelmatig luchten en zuigen. En alles afnemen met een vochtige doek ipv een droge want dan verspreidt je het stof niet. En heel belangrijk omdat jullie hond wat langer haar heeft is de hond regelmatig buiten borstelen dan heb je een minimale hoeveelheid haar in huis. Het is wat extra werk maar het zal wel lonen want wij hebben dan geen huisdieren en geen extra werk maar ik merk dat de kinderen wel een speelmaatje missen.

Ik zou de hond dus zeker niet weg doen. Mijn broertje was als klein jochie ook allergie's voor o.a. onze hond maar we weigerde hem weg te doen. Mijn moeder zuigde toen gewoon extra veel luchte de boel goed en hield de hond uit de slaapkamer van mijn broertje. Heel af en toe had mijn broertje een aanval maar met een pufje was dat snel over over. Later is hij er zelfs overheen gegroeid. En het plezier dat we als kind met de hond hadden woog meer op dan de kleine ongemakken van het extra werk.
 
hallo linda,

ik snap best dat je met dit probleem worstelt maar als jij en je vriend allebei niet allergies zijn is er een klein kans dat de baby het wel wordt ,dat kan alleen als er in jullie familie bij ouders/broer en zussen ook iets is.
zelf heb ik wel een lichte vorm van alergie voor hond en kat ,maar met medicijnen is dit te verhelpen.
omdat ik nu zwanger ben mag ik de medicijnen al die tijd niet meer slikken .
als de kleine er straks is dan is mij al geadviseert om borst voeding te gaan geven omdat hier antistoffen in zitten..en nu al is de baby ook al bezig om antistoffen aan te maken..
dus meid niet zoveel zorgen maken ,want dan ga je alleen maar piekeren.
wat je wel dan zou kunnen doen is iets van zeil ofzo in het kamertje leggen zodat je hier de boel lekker makelijk schoon kan houden.
meid heel veel succes met het zwanger worden en gewoon nog heerlijk van jullie gezinnetje genieten (met hond)
groetjes ilonka
 
waarom nu al zorgen maken terwijl het nog helemaal niet aan de orde is?
Ga er van uit dat het goed gaat, en mocht je kindje toch allergisch zijn kun je altijd overwegen wat je doet.

Geen zorgen voor de dag van morgen!!
Dan zijn er wel andere dingen om je druk over te maken.
 
Terug
Bovenaan