Huisdieren en baby?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik ben wel benieuwd naar hoe jullie om denken te gaan met de al aanwezige huisdieren en de nieuwe baby als het zover is???
Wij hebben bijv. een 4 jarige hond, een boxerteefje.
Ben zo benieuwd hoe zij op de baby zal gaan reageren!
Ze is met de kleine van mijn broer ( bijna 1 jaar oud nu ) heel voorzichtig en daar ben ik wel erg blij mee!
We hebben er wel al over gesproken en we willen bijv. niet dat de hond bij de kleine op de slaapkamer komt.
Zijn er mensen op het forum die bij eerdere kinderen dit al hebben meegemaakt?

Groetjesss, Ashley.

wij hebben best veel huisdieren. waaronder een rottweiler van 11 jaar.
toen ik zwanger was van de eerste kreeg ik vaak de reactie ojee een hond en baby ? dat gaat niet samen en dan ook nog een rottweiler.
nou ik kan je zeggen een lievere hond voor de kinderen bestaat er gewoon niet !
toen de oudste werd geboren hebben we de hond aan de baby kleertjes laten ruiken en toen ik en de baby thuis kwamen hebben we hem laten ruiken aan mij en de baby.
ook als er kraamvisite kwam hebben we gevraagt om eerst de hond aan te halen en dan naar de baby te kijken.
zodat hij niet jarloers zou worden. ook beloonde wij hem extra als hij kwam kijken naar het kind.
naarmate ons kind ouder werd hebben wij hem gelijk aangeleerd dat hij moet aaien en dan streken wij zijn handje over zijn vacht. maar de oudste moest de hond ook met rust laten als hij op zijn plaats lag. deoudste word 3 feb 2 jaar en het gaat prima. zo doen we het dan ook met de jongste van drie maanden.
maar  dieren groot of klein laat ze nooit alleen met de kinderen.
onze hond is er alleen maar op vooruit gegaan doordat hij nu meer naar buiten mag en naar het bos gaat met de kinderen.

groetjes chris10a

hallo,

wij hebben onze hond weggedaan al voor de bevalling dit omdat de hond mij 2x heeft aangevallen en dit beide keren eigenlijk zonder reden dus heel logisch omdat ik dit niet bij onze baby wou.

verder hebben we nu 3 katten en dat vind ik op dit moment best veel maar zie wel hoe het straks gaat want wil zowiezo geen beesten boven hebben het enige waar ik bang voor ben is dat de katten straks op de baby gaan liggen wanneer die beneden ligt maar da, een kwestie van goed in de gaten houden

maar word nu al kots misselijk van de geur van de kattenbak als ik de keuken in kom lopen dus ze zitten veel buiten de laatste tijd en ik denk dat 3 ook wel te veel is

Hoi !!!

Wij hebben een zoontje van twee en eenhond die nu 5 is. Toen ons zoontje geboren is hebben we een doekje waarin ons zoontje een beetje gespuugt had meteen mee naar de hond genomen en aan laten snuffelen. Zo leert hij een beetje de geur. Toe we thuis uit t ziekenhuis kwamen heeft onze hond meteen aan ons zoontje mogen "snuffelen" . Elke keer als we hem in onze armen hadden mocht de hond ook even " snuffelen". Na een paar keer had de hond zoiets, oke, het is er en het blijft hier, ik terk me terug..
Hij heeft er twee weken niet naar omgekeken, (wij hebben hem daarin ook zijn gang laten gaan). Na die twee weken gaat t gewoon heel erg goed. Onze zioon is nu op leeftijd van vbreselijk uit testen en zelfs daar gaat onze hond goed mee om.

Wat wij wel bewust  hebben gedaan is dat  als er kraamvisite kwam, we gevraagd hebben of ze de hond ook even aandacht wilden geven. Wij waren bang dat ie anders welleens jaloers kon worden..

Je moet de hond er op een bapaalde manier gewoon bij betrekken, maar niet gaan dwingen en zorgen dat ie voldoende aandacht krijgt.

Veel succes!

Groetjes, Mar.

Hoi,

Honden leven in een roede, net als wolven. Hier heerst een rangorde. Ook als dieren bij mensen zijn, is dit nog steeds zo. De mens/ baas staat (als het goed is) boven de hond.
Maar een baby of peuter niet.
Binnen de rangorde zijn er regels. Zo kijkt een ondergeschikte een meerdere niet recht in zijn ogen en loopt de ondergeschikte ook niet naar zijn meerdere toe.
Babys kunnen wel naar een hond toekruipen om ze te aaien en kijken ze daarbij aan.
Daar kunnen babys niets aan doen. Maar de hond kan er dan ook niks aan doen dat hij zijn plek dan duidelijk maakt door het kind te bijten. Vreselijk natuurlijk!! Dus laat je kind nooit alleen met een hond.

Ik las laatst ook een verhaal over een hond die moest worden afgemaakt omdat hij een kind had doodgebeten. Deze hond had 14 nietjes in zijn oren...... Vreselijk....

Laat je kind nooit alleen met een hond, want wij spreken niet de taal van de hond!   Ik denk dat er op internet wel meer info over dit onderwerp te vinden is.

Groetjes,
Lisanne

Hoi meiden.
Ook wij hebben twee honden en hebben ons natuurlijk wel afgevraagd hoe het zou gaan als er kinderen komen. Nu hebben we wel twee type honden die goed met kinderen kunnen maar dan nog is het altijd afwachten. Ik denk dat je er idd goed voor moet zorgen dat ze niet de kans krijgen om jaloers te worden aangezien ze nu alle aandacht krijgen en dit straks moeten delen. En NOOIT alleen laten met kinderen want geen enkel beest hoe lief dan ook is te vertrouwen. Maar toch denk ik dat een huisdier voor een kind  wel goed is, ze zeggen dat het hierdoor een beter verantwoordelijkheids gevoel krijgt....  vooral als ze er al heel jong mee opgroeien, ik denk ook dat het makkelijker is als je dier al iets ouder is dan dat je met een kleine ook nog een pup moet opvoeden, van de andere kant is het wel belangrijk dat je dier redelijk gewend en bekend is met kinderen. Heb je een pup dan weet deze niet beter dan dat er een kleintje in zijn huis erbij hoord, zo zie je maar het heeft allemaal zijn voor en na delen...het lijkt mij alleen iets makkelijker als je hond al luisterd en je je daar even geen zorgen om hoeft te maken.
Hoe dan ook 100 procent zekerheid heb je nooit en ik denk als er straks een kleine is en ik ooit twijfel aan een van de honden, de hond er uit gaat hoe gek ik ook  op ze ben en er absoluut niet aan moet denken maar de veiligheid van een kind gaat bij mij boven alles!
Sorry een beetje een lang verhaal maar wilde even mijn mening kwijt aangezien ik gewoon een enorme dierengek ben :)

xxx

Hoi,

Wij hebben 2 honden, 3 katten, 2 cavia's, 2 konijnen, een vijver vol koi's, 3 uilen en...geen kleine! Er komen hier regelmatig kleintjes over de vloer en ik moet zeggen dat gaat prima, maar natuurlijk blijf je allert en laat je dier en kind nooit alleen! Onze beestjes komen sowieso nooit boven.

De honden kunnen veel hebben, staart en oren moeten het regelmatig ontgelden, maar dat maakt ze niet uit en anders gaan ze er wel vandoor. De katten gaan meestal op de vlucht, behalve 1 die vind alles best.

Als tip heb ik gehoord dat je balonnen in de box kunt leggen, wanneer de kleine er nog niet is.

Wij zijn dol op onze beestjes en dat zullen onze kids vast ook zijn!       Liefs Lientje

Wij hebben ook 2 honden en als ik je een tip mag geven sluit de hond niet buiten...ik las dat de hond niet op de baby kamer mag komen maar zo maak je het alleen maar spannend voor de hond als hij daar steeds iets hoort maar niet naar binnnen mag dan krijg je een hele gespanne situatie.

Onze honden hebben het shirt waar ik in ben bevallen onder hun neus gehad voor dat de baby naar binnen kwam ze hebben het aandachtig zitten besnuffelen en hier en daar wat aan gelikt.. dit is een goed teken toen ons dochtertje binnen kwam hebben we de honden gelijk laten snuffelen en toen was het goed.

vergeet niet dat een hond het gehuil van een baby niet kent (als het de eerste is) ons teefje ging meehuilen en ging dan voor de baby kamer liggen piepen als ik de deur opende ging ze voor het bedje liggen heel lief om te zien.

Dus mijn tip sluit je hond niet buiten want dit snappen ze niet, hoe gekker je zelf doet door de hond weg te duwen enzo hoe minder goed de hond het snapt.

Terug
Bovenaan