huisdieren en je kindje(s)

Hallo,
Dit leek me wel een leuk onderwerp.
Bij een ander topic liet ik een foto zien van onze hond met Tessa en mijn vriend.

Omdat onze Diesel zo groot is ( weegt nu 65 kilo en is nog niet op zijn eindgewicht) kregen we veel commentaar van familie en vrienden omdat hij te gevaarlijk zou zijn voor Tessa. Nou is onze Diesel een Boerboel die bekend staan om hun goede gedrag in de omgang met kinderen. Hij zal haar beschermen met zijn leven. Nou laat je natuurlijk geen enkele hond alleen met je kind. Doen wij ook niet. Onze Diesel is tegen ieders verwachting in ( behalve die van papa en mij dan) hartstikke lief voor Tessa. Als wij achter in de tuin zitten en onze Diesel hoort Tessa huilen via de babyfoon komt hij mij halen. Als Tessa last heeft van krampjes pak ik haar altijd op en loop ik rondjes om de tafel ( wordt ze rustig) loopt onze Diesel achter mij aan met ons mee, en als ik alleen met Diesel en Tessa ga wandelen en we komen een andere hond tegen gaat hij tussen de kinderwagen en hond in lopen om Tessa te "beschermen".
Hoe is jullie ervaring met jullie huisdier(en) en je kindje? Gaat t goed en hoe dacht jullie familie dat het huisdier om zou gaan met julliekind?
Ben benieuwd.
Groetjes Carla, Tessa en Diesel

Leuk onderwerp! Wij hebben ook een grote hond en 3 rode katers. En een paard, maar die staat niet bij huis. Bo (de hond)  is wel veranderd sinds Suze geboren is. Voorheen blafte hij nooit, nu is hij waakser geworden. En laatst is hij weggelopen van zijn logeeradres toen wij een weekendje weg waren (richting huis terug)! Dat was wel een drama, gelukkig is hij 6  km verderop bij een boerderij voor de deur gaan zitten, met kapotte poten en helemaal nat want hij was een rivier overgestoken  
Vanaf het begin hebben we wel  erop gelet dat we  de dieren genoeg aandacht gaven  zodat ze niet jaloers werden en ze niet krampachtig bij haar weg gehouden. Bo vindt het ook geweldig om naast de kinderwagen te wandelen. De katten kijken eigenlijk niet naar Suze om, behalve als ze hard huilt. Dan gaan 2 van de 3 katten zo ver mogelijk bij haar vandaan zitten en de derde komt juist van heel dichtbij kijken wat er aan de hand is. Ze weten ook dat ze niet in de box mogen, maar heel stiekum 's nachts, als we vergeten het kleed eruit te halen, ligt een van de drie er toch steeds in (diezelfde trouwens, haha).

Hoi,hoi,

Wij zouden ook graag weer een hond hebben. Vroeger altijd honden gehad. Voordat Evi geboren was hadden we een jonge mechelse herder, maar bleek erg vals. Ik liep regelmatig met blauwe plekken, want dan had ze me weer gebeten. Ze is terug naar de fokker. gelukkig maar, met Evi erbij had het niks geworden levensgevaarlijk!
Verder hebben we twee katten die niks moeten hebben van Evi. Als ze maar iets te veel geluid maakt zijn ze gevlogen hihihi
Een hond komt er ooit nog wel, over een paar jaar.
Mooie foto's trouwens!

groetjes Sonja

o heerlijk,die beestenleuk hoor.
hier mijn kanjers:

dat witte veulentje heeft boas van mn schoonvader gekregen.
en met de honden gaat het hier helemaal super.dikke vriendjes.de honden zijn erg gehoorzaam en weten precies het verschil tussen hun eigen speelgoed en dat van boas.en dat ze wel aan de handjes mogen likken maar niet in het gezicht.ze zijn ook geen seconde jaloers geweest.we hebben de honden ook niks minder aandacht gegeven sinds boas er is,dus er was ook geen rede voor.de paarden daarintegen vinden het maar een raaaaaar veulen

Wij hebben een cocker spaniel. Ze heet Sita. Ze is echt heel lief voor Femke. Voor wij Femke hadden kwam Sita altijd op 1. Nu is dat een beetje veranderd. Sita accepteerd het heel goed. Alleen als Femke in bed ligt komt ze even om ook geknuffeld te worden. Ze weet dat ze na Femke aan de beurt is.
Gr linda

leuke topic!
ik ben wel heel jaloers op jullie paarden hoor!
wij hebben twee schatten van honden, coco  en biene. we zeggen altijd we hebben 3 kinderen.... de foto's spreken voor zich!

groetjes,
daphne

Terug
Bovenaan