Huisdieren en Kind

Oke dit is denk ik meer voor de gene die hun eerste kindje verwachten en een huisdier hebben zoals hond of kat.

Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie dat gaan aanpakken ?

mag de hond bijvoorbeeld bij de kleine kijken ?
mag hij likjes geven ?

Vertel...

Ik zal ook ff de mijne vertellen hahaha

Toen mijn eerste geboren moest worden heb ik me heel veel zorgen gemaakt of me hond het wel zou accepteren aangezien Hutch (de hond) heel erg aan mij hangt.

Toen Bradley (nummer 1) dus geboren werd ben ik ook een week in het kraamhotel geweest en eenmaal bij thuis komst liet ik haar er gelijk bij.

In de zwangerschap heb ik haar overal bij betrokken...het klinkt raar maar ik liet kleertjes zien en ruiken en speelgoed ook.
Het shirt wat ik aan had met de bevalling hebben we aan haar gegeven en ze heeft er de hele week mee lopen slepen zei me man.

als ik haar nu zie met de kids...in 1 woord geweldig !
ze is zo lief en ze beschermt ze met haar leven.

als we buiten zijn en 1 van de kids gaat ff iets te ver dan is ze er als de kippen bij en wacht tot of ik of me man er bij is en dan gaat ze verder spelen.

ze heeft nog nooit iets gedaan naar de kinderen en ze deelt alles met ze.

Ik maak me nu ook totaal geen zorgen of ze de kleine wel zal accepteren want ik weet dat ze dat doet.

ze is een hele goede moeder voor mijn kinderen...helaas was ze dat voor der eigen kinderen niet hahaha.
die liet ze aan hun lot toen over.

Dus meiden vertel wat doen jullie ? hoe gaan jullie het aanpakken ? en waar hik je tegen op ?

Heb je een grote of kleine hond en vind je het juist eng een grote hond met je baby ?
Hutch is overigs een bordeaux dog dus goed aan de maat hahaha.

Liefs,
Wendy

Ik heb een verwende kat... Die echt denkt dat ze de koningin is... Ze gebruikt de hele bank en heeft er een handje van om achter je te gaan liggen als je net ff naar voren bent geschoven om je drinken te pakken... Als je haar dan wilt verplaatsen of een zetje wilt geven gaat ze blazen omdat ze dan gepikeerd is. Helaas heeft ze aan mij dan een slechte want zij is niet de baas.. Opzouten!

Ik heb geen flauw idee hoe ze gaat reageren op de kleine maar ik laat er in het begin wel kennis maken met de baby, accepteert ze de baby niet en gaat ze vals doen dan zal ze helaas weg moeten. Ik kan namelijk geen baby verzorgen, 32 uur werken en dan ook nog een verwende kat constant in de smiezen houden...

Niet dat ik het wil hoor... Ben stapelgek op het beestje maar ja, wat moet je anders??

Dan heb je geen andere keus Betty !

Ik heb laatst in zo situatie gezeten want ik had namelijk 2 honden !
een mastino had ik erbij en die heeft me oudste zoon zomaar aangevallen die stond tegen mij te praten.

ja toen was de keus heel snel gemaakt natuurlijk !
Hond eruit ! en hij is er ook uit gegaan.

Daar geef ik je gelijk in hoor Betty want je kind boven alles !

Ik heb een kat, een echt snoepje... vind haar zelf de liefste van de wereld.. lekker aanhankelijk en ze mag graag bij me liggen... maar momenteel vind ze mijn buik maar niks... als ze daar op gaat liggen word ze geschopt en dan kijkt ze echt zo van hm... waar komt dat vandaan.?? de kinderwagen staat in de woonkamer en daar heeft ze ff aan geroken, maar maakt geen aanstalten om erin te gaan liggen.... ik denk niet dat ze een probleem gaat vormen....

Mijn ouders hebben 2 hondjes (maltezers) die alle twee de aandacht opeisen... Mijn eerste reactie was, hoe gaan ze op de kleine reageren. ik heb besloten mijn kleintje als ze daar voor het eerst komt op een kleedje op de grond te leggen, zodat ze ff aan hem/haar kunnen ruiken en mochten ze een likje weg geven is dat maar zo... krijgen ze meer weerstand van... de tong van de hond is het schoonst! (zeggen ze) ik ga me daar iig niet druk om maken.....

Heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed komt.

ik ben van de aprilmama's, maar wou ook even reageren.
wij hebben een kat en ik ben nu zwanger van de 2e.
de kat vindt esmee niks aan ;-). esmee mag haar wel aaien, maar als ze het niks meer vindt loopt ze weg. af en toe krijgt esmee wel een tik van haar, maar dan heeft esmee aan haar staart getrokken, of de kat van het niet leuk dat esmee in haar beurt komt.
wel is onze kat tegen anderen (buitenstaanders) 'agressiever' geworden. mijn zwager mag de kat geneens aaien zonder dat hij een tik krijgt.
maar of dat dan bescherming is? geen idee

Leuk dat er ook mama's van andere maanden reageren :D

mamavanesmee...dat zou best kunnen hoor dat het bescherming is.

Als ik nou Hutch neem...zodra er hier een man binnen komt die ze niet kent dan gromt ze toch ff maar is het nou een vrouw dan is het wel goed maar toch houdt ze het in de gaten.

anna-lovely...ja heb ik ook gedaan toen...de maxi cose op de grond gezet en laten kijken...het is voor hun toch raar he ineens zo klein ding wat beweegt hahaha.

Wij verwachten dus ons eerste uk, en hebben 2 heerlijke honden (Newfoundlanders, ook niet klein hihi) en 3 poezels. En alle beestjes kunnen perfect met elkaar, dus maak me geen zorgen als de kleine er is. Die zal ook wel geaccepteerd worden. En als de kleine er is mogen de honden van mij wel even koekeloeren, een slik geven zal ook wel gebeuren. Krijgt de kleine gelijk een beetje weerstand hahaha. En natuurlijk zal ik ze nooit alleen laten, want je weet niet wat er kan gebeuren, maar ben er ook echt van overtuigd dat kinderen moeten leren met dieren om te gaan niet alleen andersom. Mijn ouders hebben 2 Bobtails (ook niet klein) en mijn broer een Sharpei dus de kleine zal wel vaak met honden en katten in aanraking komen.

Terug
Bovenaan