huisdieren en kinderen

De titel zegt het al, hebben jullie huisdieren en hoe gaat dat met de kinderen?
Wij hebben een hondje, een boomertje van 4 jaar. Ze vindt onze dochter helemaal geweldig als ze aan het eten is;) Ze zijn op zich wel lief tegen elkaar maar we houden het wel goed in de gaten. Ik vertrouw dochterlief niet helemaal, af en toe heeft ze de neiging om de hond een schop te geven of er met de poppenbuggy achteraan te rennen.
Ook hebben we een papegaai. Ze kunnen met z'n 2en ontzettend herrie maken, wedstrijdje wie het hardst kan gillen !! Ook roept ze vaak naar de papegaai; 'Elmo,hou op!!' Dat hoort ze ons ook regelmatig zeggen...
Nou, ik ben benieuwd naar jullie dieren...

Groetjes,

wij hebben alleen een vis.
we willen heel graag een hondje, maar kan niet ivm evt allergien bij nathalia (en de kleine in mn buik)
er zitten bij mij in de familie ontzettend veel allergien, waarvan ik waarschijnlijk ook een drager ben.
zelf heb ik er geen last van, maar dat kan nog komen. mijn vader heeft immers 24 jaar een hond gehad, en werd van de een op de andere dag allergisch voor zn eigen hond waardoor hij hem dus met pijn in zn hart weg moest doen.
ik ben dus waarschijnlijk drager, en kan het doorgegeven hebben aan mijn meiden.
ze kunnen hierop getest worden, vanaf hun 5e jaar.
dus als de jongste 5 is, gaan we beide kids laten testen en mezelf of we een verhoogde kans hebben op allergie.
zo ja, komt er hier geen hond ( stel dat de allergie bij 1 van de kids of bij mij uitkomt, moeten wij ook dat hondje weg doen, en dat vind ik zielig want vind dat je een beestje moet behandelen als je eigen kind)
als de kans nihil is bij beide kids en mezelf, gaan we de gok aan. maar dit duurt dus nog ruim 5 jaar.

liefs, do

Hey hey,

Wij hebbenn 2 poezen Nynke is er helemaal weg van ze wilt ze telkens knuffelen en met ze spelen.
Soms denk ik weleens dat ze denkt dat ze alles kunnen haha! dan zegt ze tegen onze poes 'Kom Catlin gaan we lekker kleuren"hahaha!
Of ze vraagt waarom Catlin geen sokken aan heeft.
Maar ik ben blij dat het heel goed gaat onze poezen doen ook geen vlieg kwaad ze hebben nog nooit uitgehaald ofzo gelukkig.
Nynke is gek met alle dieren ook met de honden van Opa en Oma maar daar is ze helaas allergisch voor...

Leuk he als het goed gaat tussen je huisdier en je kindje je hoort ook weleens andere verhalen.

Liefs Stefanie

Wij hebben 2 katten en een konijn. Het konijn staat buiten, die mag ze af en toe een worteltje brengen. De katten hebben heel wat te verduren met Jasmijn in huis. Maar ze pikken alles. Zo schattig!

Ik heb geen huisdieren gelukkig. Ik ben zelf groot geworden met katten ik heb ze moeten laten inslapen toen zer ouder werden en vanalles mankeerde zelfs was een van hun dezelfde leeftijd als ik en toen heb ik dus besloten nooit huisdieren meer voor mij. IUk heb het er heel moeilijk mee gehad en ja Milton is ook allergisch ervoor dus geen huisdieren

Wij hebben 2 poezen, die heeeeeeeel wat te verduren hebben. Ze krijgen eten en drinken, moeten wegrennen van haar, worden "geaaid" (lees, gemept) en als ze in de buurt van haar speelgoed komt, wordt ze boos.
Als poes iets doet wat niet mag, is het toute poes, en als ze naar bed gaat, krijgt de poes ook een kusje.....

Wij hebben net als Trudi 2 poezen en een konijn. Het konijn staat ook buiten en zoonlief helpt bij het eten geven en kijkt mee als we haar verschonen. Met het konijn gaat hij nog wat te ruig om met aaien, maar met de ene poes gaat het heel goed, daar is hij heel lief voor en hij geeft ook snoepjes aan haar. De andere poes moet er niets van weten, is niet vals ofzo totaal niet zelfs, maar die gaat gewoon weg als ze er genoeg van heeft.

Wij hebben zelf een goudvis, ha ha die Daniel dus nog steeds wil aaien.... maar wat niet mag en kan.
Verder is Daniel gek op hondjes, hij ravot veel met de puppy van overbuurvrouw/vriendin.

Liefs Marina

Terug
Bovenaan