Hi,
Wij hebben ook 1 kat. Toen ik in verwachting was van onze oudste wisten wij totaal niet hoe ze ging reageren. Al 9 jaar was zij de baas in huis...
Wij zijn al vroeg begonnen met de box neer te zetten en ook de wandelwagen. En haar er steeds maar weer uithalen. Laten merken wat wel en wat niet mag. Ook mocht ze wel mee naar de kinderkamer, maar mocht ze niet in bed.
Toen onze zoon geboren was, is ze nooit in bed of box geweest als hij er in lag. 's Avonds wilde ze nog wel eens stiekem in de box kruipen als de kleine op bed lag, maar ook daar steeds weer consquent zijn en haar er uit halen. En ook bij het ophalen van de kleine mocht ze wel mee naar zijn kamer, maar meer niet. We lieten haar nooit alleen met onze zoon, omdat we dat toch niet vertrouwden, helaas houden katten nu eenmaal van warmte. Na 3 jaar kan ik zeggen dat het perfect is gegaan.
Nu met de tweede doen we het eigenlijk op exact dezelfde manier. Ze mag hetzelfde als bij de eerste en ook als deze straks er is, mag ze mee naar die kamer, maar niet in het bed! En nu dus ook niet in de box, die al wel klaar staat.
Ik denk dat als je een huisdier weg stopt, deze jaloers kan worden. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Ooit heeft iemand me gezegd dat ze het maar raar vond dat ik de kat niet weg deed, oei wat was ik boos! Onze kat is een deel van ons gezin en als ik zie hoe het nu met mijn zoon en onze kat gaat, is dat zo lief om te zien! Maar ik blijf waakzaam, zou ik met elk huisdier zijn.
Gr. Tamara.
(februari mama)