huisdieren en komst baby

Wij hebben 2 katten. Ik had de box juist van te voren neergezet zodat ze konden wennen dat er iets anders in de kamer staat. Ik heb juist bewust geen voorzorgsmaatregelen genomen. Ze zijn er een paar in gesprongen en ik heb ze eruit gejaagd (1x met plantenspuit). Ze hebben het nooit meer gedaan. Dus toen de baby er was, gebeurde er niks!

Hier ook 2 katten, ik heb ook ballonnen in de box gelegd en een haakje op de deur gemaakt van de babykamer.
Ik wilde dat ik toch nog in de babykamer kon kijken zonder dat ik de deur open moest laten staan waardoor de katten erin zouden kunnen.
Met dat haakje werkt dat goed.

hoi,
ik ben van het meiforum, maar lees hier ook mee (1 mei uitgerekend:))
Ik denk dat het bij iedereen verschillend is. Ik heb zelf 2 katten en bij de eerste hebben ze niet op of om gekeken naar de box. Niets mee hoeven doen dus!

Vriendin van mij had er ballonnen in liggen wat haar kat ook weg hield. Onze katten lagen wel graag in het wipstoeltje. Maar als ik daar een grote beer in zette was dat probleem ook verholpen. En verder liepen ze lange tijd met een grote boog om mijn dochter heen. Nu na 1,5 jaar komen ze eindelijk dichter bij en laten ze zich zelfs door haar aaien...

Hoi Hoi,
Wat fijn dit forum!!...
Liep net een aantal dagen met het idee in m'n hoofd om een dergelijk berichtje te plaatsen, want ook ik zit hier met 2 nog jonge katers en een kleintje op komst...
Lees veel tips en ben daar erg blij mee, huisdieren blijven toch onvoorspelbaar en wil wel graag dat de twee broertjes hun plekje houden hier...
Desalniettemin wil ik ze niet bij onze kleine hebben straks want je weet maar nooit...
De plantenspuit was in het verleden al een effectieve methode dus daar zullen we ons voordeel nog wel mee kunnen doen....

Vind het zelf wel grappig dat ons kindje nu al reageert op onze katers.. Wanneer deze op schoot zitten en tegen m'n buik aanliggen te spinnen begint ons kindje namelijk te schoppen....Hihi....

Groetjes

Ook wij hebben twee katten. De oudste Mickey (12 en een tikje knorrig en onvoorspelbaar) luistert heel goed, NEE met een opgestoken vinger begrijpt hij heel goed. De jongste Pepper (10 en heel verlegen) zullen we niet veel last van hebben. Alles wat nieuw en vreemd is, loopt ze met een grote boog omheen. Sinds we in de kinderkamer aan het klussen/verven zijn gegaan is deze verboden terrein, we wilden geen kattenharen in de verf. Mickey mag onder begeleiding naar binnen, omdat daar ook de deur naar het balkon zit, maar hij zit soms minutenlang voor de deur te mauwen....

Wij zetten de box over een week of 4/5 in huis, zonder spullen, zodat ze kunnen wennen en het niet direct associëren met die kleine. Verder zijn we ze aan het "trainen" met een muzieknijntje. Die speel ik nu op mijn buik voor die kleine, maar tegelijk negeren we dan de katten. Hopelijk leren ze dan dat het muziekje betekent dat ze even geen aandacht krijgen, maar daarna wel!

Terug
Bovenaan