Huisdieren en zwangerschap

Zeker herkenbaar! Mijn hond is normaal al loyaal... maar nu niet weg te slaan bij mij... ze raakt erg van streek als ik moet overgeven en ze hoort dit (begint dan te loeien en te blaffen terwijl ze dit nooit doet). Het lastige is alleen dat ik haar geur erg slecht verdraag momenteel. Ik probeer wel met haar te blijven knuffelen maar moet dan echt mijn adem inhouden.
Ik vind het wel bijzonder... laatst kwam een vriendin langs en die bleek ook zwanger... ze snuffelde toen heel lang aan haar buik toen ze binnen kwam. Kort daarna vertelde ze dat ze zwanger was, maar ik had dit al gemerkt aan de reactie van mijn hond :). Zo opmerkelijk!

Oh wat grappig om dit te lezen! Ik dacht dat ik het mij inbeeldde, maar mijn hondje lijkt wat aanhankelijker terwijl hij al erg aanhankelijk was. 

Mijn kat gedroeg zich niet anders (vrouwtje) nu is mijn zoontje vier maanden en boeit het haar nog niks, ze gaat lekker haar eigen gang en als de kleine ergens ligt stapt ze erover heen ??‍♀️? of gaat er langs, het enige wat ze nu sort/heeft is dat ze op alle plekjes die van mijn zoon zijn wilt gaan liggen(als hij er niet ligt) als ze niet zo veel verhaarde zoals nu door de zomer vind ik het nog niet zo heel erg, maar nu ze gaat er liggen en ligt er een hele afdruk van haren ?‍♀️

Heel herkenbaar ons hondje laat me niet met rust. In het begin van de zwangerschap moest ze niks van me hebben maar inmiddels komt ze constant op mn buik liggen om te knuffelen. Ben heel benieuwd naar de reactie als de kleine geboren word. Iemand nog tips?

Grappig deze verhalen!
Wij hebben 2 sphynxen, een mannetje en vrouwtje. Zij zijn echte zwangerschaps detectors. Wie er ook zwanger binnenkomt, ze gaan altijd bij degene op de buik zitten samen. Dus ik heb nu de hele tijd poezen op m'n buik, gezellig :)
Verder merkt mijn ene hond niets en de ander ligt de hele dag bij me te waken.

Grappig, deze verhalen!
Wij hebben 2 sphynxen, een mannetje en vrouwtje. Zij zijn echte zwangerschaps detectors. Wie er ook zwanger binnenkomt, ze gaan altijd bij degene op de buik zitten samen. Dus ik heb nu de hele tijd poezen op m'n buik, gezellig :)
Verder merkt mijn ene hond niets en de ander ligt de hele dag bij me te waken.

Nu met 26 weken bijna geen aandacht meer van de beschermende kat... 
Hebben jullie ideeën over hoe de beesten te handlen als de kleine er is? Hoe houd je ze uit box en zorg je dat ze niet op de baby gaan liggen? 

@xenaORthor wij zitten allebei in het Januari topic en ik ben op het moment 28 weken in verwachting van onze tweede dochter. Onze kater was helemaal geen kleine kinderen gewend toen wij onze eerste dochter kregen, als ze bij ons in huis waren raakte hij echt in paniek. Op haar kamertje mocht hij niet komen, maar in de box ging hij wel eens liggen. Als we het zagen tilde we hem eruit, maar verder hebben we hem vanaf het begin geaccepteerd in haar omgeving en nu ze groter is kan ze alles met hem doen, is hij het beu dan loopt hij gewoon bij haar weg. Nu ik weer in verwachting ben is hij weer heel aanhankelijk. Hij is gewend bij ons op de kamer te liggen, maar omdat we geen extra kamer hebben staan de babymeubels bij ons en gaat hij wel eens in bed of op het waskussen liggen, dus tillen we hem er weer uit. Ik wil hem niet wegjagen, omdat ik bang ben dat hij anders vijandelijk wordt naar de kleine. Sinds kort een mandje gekocht en naast mijn bed gezet bij de babyspullen waar hij nu telkens in gaat liggen. 

Terug
Bovenaan