Huisdieren en zwangerschap

Hoi lieve dames!

Ik heb de laatste tijd een zeer  hechte band met onze kater Tommie! haha...

Hij is sinds mijn zwangerschap heel aanhankelijk en wil alleen nog maar bovenop mijn dikke buik bivakkeren. Hoe hoger hoe beter! Terwijl hij normaal gesproken nooit echt veel op schoot ligt en al zeker niet bij mij op schoot.

Als hij geinstalleerd is dan begint ie heel tevreden te spinnen en het leuke is dat onze kleine daar onmiddelijk op reageert! Heel bijzonder. Het voelt alsof er een zesde zintuig bij zowel de kat als de kleine aanwezig is, die ze nu al bij elkaar brengt.

Zijn er meer mensen met een huisdier die zo reageert?

Groetjes osmo

Absoluut!
Van onze 3 katten waren er al 2 heel aanhankelijk, maar de derde komt nu ook vaak bij me zitten. 's Middags doe ik vaak een dutje op de bank. Dan heb ik een dekentje en daarop liggen 2 katten te knorren. En de hond ligt tegen mijn voeten aan. Heerlijk!
Onze hond... da's een ander verhaal. Ik weet niet of ik me anders gedraag of dat hij iets ruikt of zo. Maar hij loopt als een haantje naast me als ik hem uitlaat.  Er mag geen andere hond in mijn buurt komen want hij buldert echt verschrikkelijk.  Bepaald niet  goed voor mijn band met de buurt, hahah. Het is namelijk nogal een grote hond. Ik verwacht geen problemen wanneer ons kindje er is, maar ik ga wel heel goed opletten.

Onze cocker is niet meer bij me weg te slaan, slaapt voor onze slaapkamerdeur, loopt mee als ik naar de wc ga en ga zo maar door. Is ook heel beschermend (reu)
Laatst hadden we een dobermann teefje op visite en terwijl zij normaal heel lief is, heeft ze me nu gegrepen, ik was die dag echt niet lekker en ik denk dat zij me wilde verstoten uit de roedel omdat ik de zwakste was op dat moment.
Die hond komt er dus ook niet meer in vanaf nu.    

hey
onze hond   doet ook anders sinds ik zwanger ben wij hebben een grote mastino teef en normaal als ik op de plaats kom sprong ze tegen me aan en dan ook echt heel lomp   want als ze op der achterpoten staat is ze net zo groot als ik en ze weegt ook nog bijna 70 kilo dus geen lichte hond om tegen je aan te hebben en sinds mijn zwangerschap doet ze dit niej meer net of ze het weet en ze is heel lief en rustig als ik buiten kom en ook mijn 2 yorkies doen heel vaag ze willen allebij bij me liggen de kleinste op mijn buik en de anderen   bij me voeten echt heel raar soms   vind het ook wel schatig hahaha maar het lijkt er wel op dat dieren iets voelen of merken hahaha groetjes carola 20 weken

Hallo

Ook onze boxer is tegenover mij een stuk rustiger geworden, luistert ineens veel beter, en houdt me er goed in de gaten. errug lief van haar.
Ik hoop dat zodra de kleine geboren is, ze ook nog steeds zo'n schat van een hond is. maar ik heb er alle vertrouwen in.

Groetjes Carol 23wkn

Goh, wat een bijzondere verhalen, zeg! Ik vind ze echt prachtig om te lezen.
Hoe de natuur toch nog meer verborgen schatten heeft.
Zelf hebben we 2 katten, die al zeer aanhankelijk waren. Ik merkte daar eigenlijk niet echt verschil mee toen ik zwanger was en nu weer.

Na de geboorte van de eerste waren ze wel van slag. Ze waren opeens veel minder aanhankelijk en moestsen erg wennen. Maar op een gegeven moment was dat weer in orde. Eén van de twee wilde dan zelfs op schoot, terwijl ik mijn zoontje aan het voeden was.

We hebben een foto die we "stapelen" hebben genoemd. Ik zit op de bank. Op mijn schoot zit/ ligt mijn zoontje van een paar weken. En op zijn schoot ligt de kat tevreden te spinnen. Mijn zoontje en ik kijken naar elkaar en de kat ligt met de oogjes dicht te genieten. Het is echt een prachtige foto.

greet

Leuk onderwerp!

Ik heb twee poezen, onze meiden genoemd.
In het begin van de zwangerschap keek 1 vd meiden constant naar m'n buik en deed dan dr beide oogjes even knipperend dicht. zoals ze ook naar elkaar doen of als ze naar mij of m'n partner kijkt.
Daarna heb ik even een periode gehad dat ze niks van me wilde weten.
Ik verwacht straks van onze babbelkat geen problemen, maar van bolletjebol wel.
In ieder geval als er een kat over me heen loopt of dicht tegen de buik ligt reageerd de kleine er ook bij mij op!! Heerlijk!!!
Ben benieuwd hoe het strx gaat....

Ik heb nu in totaal 4 katten in huis, en 2 kregen we pas toen ik al een tijdje zwanger was dus daar merk ik uiteraard niets vreemds aan. Maar 2 andere katten wel, ik heb dan zelf een jeweetwelkater die altijd heel erg aanhankelijk was naar mij, maar sinds ik zwanger ben is hij een beetje down, alsof hij denkt dat ik hem ga verwaarlozen of iets dergelijks, terwijl de andere poes normaal niets van me moest weten nu wel regelmatig d'r aandacht komt opeisen. Ik probeer mijn kat iig zoveel mogelijk aandacht te geven, en hij komt ook heus wel afentoe met z'n zware lijf op m'n buik liggen, niet echt comfortabel en de baby schopt hem ook met alle kracht weg  maar dan gaat hij juist alleen maar harder spinnen. Hoop dat alles goed gaat als de kleine er eenmaal is.

Groetjes Claudia
37 wkn & 4 dgn

Terug
Bovenaan