Huisdieren en zwangerschap

Hoi Osmo en alle   andere dames,

Wat grappig om te lezen wat jij met je kater hebt heb ik prcies hetzelfde met mijn katertje.
Hij is van eind april dus nog niet zo oud en hij heet Huntelaar (mijn man en ik zijn Ajax fans en ja onze kater heet naar DE spits van Ajax)
Als hij bij me op schoot komt liggen begint hij lekker te spinnen ik merk dat de kleine er erg rustig van wordt, maar zodra hij stopt met spinnen begint onze meid te schoppen met de mededeling dat hij weer moet gaan spinnen....
Als hij dat dan doet wordt ze ook weer rustig...
grappig om te lezen dat meer dames hetzelfde ervaren
groetjes Sanne 25 wkn en 2 dgn

Wij hebben een hele eigenwijze poes die nooit zomaar op schoot komt liggen. NOOIT!! Toen ik in de wachtweken zat van de ivf kwam mevrouw ineens strak tegen me aangeplakt liggen steeds. Echt heel opvallend. Ik denk ook dat ze een 6e zintuig hebben. Erg leuk hoor!
gr.Ing

Onze poes is al een enorm aanhankelijk en een echte kletskous. Wel merkte ik bijna gelijk dat als ze nu kan kiezen, op mijn schoot of op die van mijn man, dat ze voor mij kiest, ook als dit er veel minder comfortabel  uit ziet (zit bijv met mijn benen over elkaar) en dat vind ik wel grappig om te zien.. Maar of het nou echt met mijn zwanger zijn te maken heeft vind ik moelijk om te zeggen, ben pas in mijn 6de week...

MicK

Leuk hoor al die verhalen.
Ik heb 2 katten. Allebei liggen ze graag bovenop mijn buik ( of rug als ik op mijn buik lig ). Dat doen ze  al heel lang.
Laatst lag er een op mijn buik. Die kleine gaf een harde schop en de kat keek heel verschrikt naar mijn buik. Ze gaf nog een schop waarop de kat overeind kwam en een tijdje naar mijn buik bleef kijken. Daarna ging ze maar op mijn voeten liggen. Ze komen nu niet meer vaak bovenop me liggen. Dat vind ik ook helemaal niet fijn als ze dat doen. Ze zijn wel aanhankelijker sinds ik zwanger ben. Ben benieuwd straks hoe ze gaan reageren als   de kleine er is

fantastisch die beesten!

Onze katten mag je niet oppaken en willen nooit op schoot, maar ook sinds ik zwanger ben willen ze soms zomaar ineens op schoot, heel gezellig. Sinds een paar weken kan ik voelen dat de baby ook op hun reageert. Ze slapen bij ons op bed en dan kruipen ze ook allebij klem tegen mij aan.

Toen ik nog maar 13 weken zwanger was gingen wij op bezoek bij vrienden om ze het neiuws te vertellen. Ze hebben een  grote doberman. Die hond was niet bij mij weg te slaan en wilde de hele tijd zijn grote kop in mijn schoot leggen. "Dat doet ie normaal gesproken nooit" Toen ik ze het nieuws vertelde, begrpen ze meteen waarom de hond de hele tijd bij me wou zijn. Het schijnt dat honden de hartslag van de  baby kunnen horen!! Dat had ik nog nooit eerder gehoord jullie wel? Wie weet voelen / horen de katten het ook wel.

groetjes,
Janneke  (30 wk, 5 dgn)

Vind het leuk om jullie verhalen te lezen.
Alleen heb ik geen hond of kat, maar een konijntje dat in huis rondloopt.
Normaal is ze druk aan het rondrennen, maar sinds dat ik zwanger ben zit ze de hele tijd bij mijn voeten of op schoot om te knuffelen.
heel apart. Hoop dat ze straks met de kleine ook zo lief is en niet jaloers!
succes allemaal met jullie zwangerschappen!

groetjes leetje
(29+5)

Terug
Bovenaan