huisdieren

A

Anoniem

Guest
hallo dames

hebben jullie moeite met huisdieren?
ik heb 2 katten, ben 35 weken zwanger en ik vraag me af wat ze gaan doen of reageren als de kleine geboren is???

graag reacties!!

groetjes ellen

hoi

Wij hebben ook 2 katten en een hond en ik weet nog goed toen ik snachts begon met weeen en ik beneden zat dat ze zoiets hadden van wat doen jullie nou weer.Toen ik bevallen was en thuis kwam heb ik de hond opgepakt en even aan de kleine laten snuffelen.De dagen er na was ie heel beschermerig voor haar als ze deed huilen deed hij dat ook en als ik de fles gaf kwam ie er ook bij zitten dus dat was wel lief.Hij kan er nu heel goed mee spelen en laat alles toe,de katten heb ik gewoon de tijd gegevn om er aan te wennen en te snuffelen maar meestal gaan ze weg als ze in de buurt is haha.Je moet nooit je huisdieren wegsturen als je met de kleine bezig ebnt want dan kunnen ze jaloers worden.succes groetjes wendy

Hoi Ellen,

Wij hebben ook 2 katten, toen onze dochter net geboren was vonden de katten het maar raar. Ze kwamen niet in buurt van onze dochter en al helemaal niet als ze aan het huilen was. Nu is onze dochter 10 maanden en ze vinden het wel goed zo. Ze ruiken af en toe eens aan d'r. Ik heb de katten ook niet gedwongen om naar onze dochter te gaan, ze komen van zelf wel. Veel suc6 met je zwangerschap en geniet er van!

Groetjes Yvette

Wij hebben ook huisdieren. Ik ben al vroeg begonnen met wat regels aan te passen, zodat ze dat niet associeren met de baby.
De box staat al een hele tijd in de woonkamer om de katten eraan te wennen dat ze er niet in mogen. De hond mag niet meer op de bank      en in de auto niet meer op de achterbank maar er achter.

Ik verwacht geen problemen maar zal het wel goed in de gaten blijven houden. Ik denk wel dat het belangrijk is om je huisdieren genoeg aandacht te blijven geven en duidelijk te zijn over wat mag en wat niet.

Ben zelf nog aan het twijfelen of ik de hond naar zijn logeeradres zal brengen voor de bevalling.  Aan de ene kant vind ik van niet, hij hoort erbij en kan zo meteen aan de baby wennen. Aan de andere kant... hij is nogal groot en lomp en heel erg  op mij gericht. Als ik door het huis hobbel met weeen  zie ik al voor me dat hij gigantisch in de weg gaat lopen/liggen/staan en dat ik me misschien daaraan ga irriteren. En het is een gedoe met uitlaten wanneer we naar het ziekenhuis gaan (ik ga waarschijnlijk in het ziekenhuis bevallen). Hij heeft een super logeeradres bij kennissen op de boerderij dus hoeft niet naar een pension.
Wat doen jullie met je hond tijdens de bevalling?

hoi hoi,

ook ik heb huisdieren, 2 honden

en wil ook in het ziekenhuis gaan bevallen

mijn man laat ze gewoon goed uit voor we weggaan (athans als er geen haast bij is )

en daarna hebben we ervoor gezorgt dat ik iemand bel die komt gelijk naar ons en blijft thuis bij de honden en kan ze dan uitlaten en blijven slapen .
dan is er toch iemand voor ze thuis en wordt er voor gezorgt en wij heben ff geen omkijken.

(want je weet nooit hoe lang het gaat duren dus om ze nou 24 uur alleen te laten???
geen stekt plan vandaar iemand in huis)

succes ermee

groetjes moekje

he bedankt voor de reActies!

ik heb ook de box 4 weken geleden al beneden gezet, en de katten snappen al dat ze er niet inmogen!
en als ik de baby kamer ga oetsen mogen ze snufelen maar nergens opklimmen of zo!
ik ben benieuwd hoe het gaat.

Hoi,

Wij hebben een hond, die ook nogal enthousiast en té lomp kan doen. ben nog beetje huiverig hoe dat zal gaan. niet omdat ie kwaad in de zin heeft, maar meer omdat ie nogal onbezonnen kan doen. Toch denk ik dat het goed komt, meteen vanaf het begin laten snuffen en bij betrekken en idd nooit wegsturen. Je hoort ook vaak dat ze automatisch voorzichtig doen bij zo'n kleintje, zie ik ook als ik pupjes tegenkom ofzo...

Sophija; ik raad je wel aan om het niet weg te brengen als je gaat bevallen. Zat ik ook aan te denken, maar lijkt mij toch niet verstandig. Als ie dan terugkomt zou er ineens n beeb zijn een t lijkt me beter als ie alles meekrijgt...dus niet dat ie zich verstoten ofzo gaat voelen..Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou :)

Ach we zien het allemaal wel! Komt vast goed..succes iedereen..

gr Mel (30wk4dg)

Hoi,

Wij hebben ook huisdieren, 3 katten en bij de 1ste keken ze er helemaal niet naar om nu nog niet en hij is nu   2 jr.
Ik irriteer me nu al wel mateloos aan de katten.
Ze liggen steeds in de box en alles zit dan onder het haar ( knuffels enz)

Ik jaag ze er wel uit maar als je er niet ben of even niet kijkt liggen ze er weer in.
Dus ik heb ze nu gewoon vaker buiten word ook weer warmer dus dat kan wel.

En ik laat de katten zowiezo niet boven.
En nog iets waaraan ik me erg stoor nu ( normaal ook wel maar nu meer) is de kattenbak als ik smorgens benden kom stinkt dan zo echt vies dus dan ding gaat meteen naar buiten ( mijn man verschoont hem wel want dat doe ik nu niet )

Maar ik denk dat katten zowiezo niet echt jarloers worden op een baby een hond heeft dat meer. Maar ik had zelf liever een hond gehad als katten in dat geval ( zowiezo wel )

Zo ben ook ff m,n verhaal kwijt ( sorry maar moest ff want irriteer me mateloos aan die (...) katten

Terug
Bovenaan